Nokan ajoitus.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Nokan ajoitus.
Jos heitän tuohon 2.8i koneeseen kireämmän nokan, 272 tai 276 asteisen, niin miten ajoitus? Kuin perseelleen menee vakionokan merkeissä? Millä hampaalla osuu parhaiten kohdalle? Ei muuten, mut saattaa vaikuttaa päästöihinkin väärä ajoitus ja auto on -79 mallin granada, joten käryt haistellaan pakoputkesta...
Vanha kone rallattaa ja ei käy enää ksikillä. Veikkaan kulunutta nokkaa, sehän on ollu noiden mustien mottejen ongelma.
Kotosalla olis sierran kone osina, ja aattelin et jos sen niputtais, ni sitä vois maltillisesti kutittaa.
Samalla vois harkita orkkis ghian raiskasmista sen verran et manuaali laatikko, jos löydän jostakin oikeen halvan vautipyörä/kytkin paketin.
Vai kannattaisko uhrata pari euroa uuteen kytkimeen?
Mikä olis hyvä ja edukas? Sopiiko esim. Dieselin kytkin kuutoseen suoraan? Onks siinä jäykempi asetelma??
Tyhmä taas kyselee tyhmiä...
Kommenttia ja vinkkii.
P.S. Mist halvalla laakereit ja tivareita?
Olekste hiottanu jossakin vanhoja nokkia? Hintoja ja kokemuksia?
Vanha kone rallattaa ja ei käy enää ksikillä. Veikkaan kulunutta nokkaa, sehän on ollu noiden mustien mottejen ongelma.
Kotosalla olis sierran kone osina, ja aattelin et jos sen niputtais, ni sitä vois maltillisesti kutittaa.
Samalla vois harkita orkkis ghian raiskasmista sen verran et manuaali laatikko, jos löydän jostakin oikeen halvan vautipyörä/kytkin paketin.
Vai kannattaisko uhrata pari euroa uuteen kytkimeen?
Mikä olis hyvä ja edukas? Sopiiko esim. Dieselin kytkin kuutoseen suoraan? Onks siinä jäykempi asetelma??
Tyhmä taas kyselee tyhmiä...
Kommenttia ja vinkkii.
P.S. Mist halvalla laakereit ja tivareita?
Olekste hiottanu jossakin vanhoja nokkia? Hintoja ja kokemuksia?
rallyracefin taitaa hioa nokkia ja myy kans jyrkempiä. hiotun hintaa en muista mut uusien hinnat tais olla 300€?
laakereita ja stefoja saa mistä vaan laakeriliikkeestä kunhan on vanhat mallina.
laakereita ja stefoja saa mistä vaan laakeriliikkeestä kunhan on vanhat mallina.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
kyllähän tuon ikäiseen autoon saa jo vähän viriäkin tehdä ja menee vielä helposti leimalle.on kuitenkin aika isot ne rajat vielä tuossa.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
mahtaako rallyrace muuten ottaa vaihdossa vanhoja nokka-akseleita jos sieltä tilaa jyrkempää nokkaa?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
ok...olis vaan jouten 2.8:n jyrkempi nokka mut ei oo tietoa kuinka jyrkkä on. ja 2.9:n vakio nokan voin myydä kunhan sit molemmat menee että saisin ostettua 2.9:n jyrkempää nokkaa
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
jos se nokka on kc (niinku suurin osa v6 virinokista) niin sinne persiiseen on lyöty v6t1/2/3/4..... siitä se selviää mikä seo. siis jos seo kent cams..Samu kirjoitti:ok...olis vaan jouten 2.8:n jyrkempi nokka mut ei oo tietoa kuinka jyrkkä on. ja 2.9:n vakio nokan voin myydä kunhan sit molemmat menee että saisin ostettua 2.9:n jyrkempää nokkaa
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
venttiili välyksillä saa kikkailtua nuita päästöjä hieman parempaan suuntaan mutta mulla ainaki meni tuo kaks litranen läpi päästöistä tuolla kent camsin v6t1 nokalla ja ihan vakio asetuksilla.puhtiaki tuntu olevan kun vesisateella kävi asfaltti vähän liianki liukkaaksi
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Nyt pitää muistella yli kymmenen vuotta taakse päin... Mulla oli joskus samanlaises koneessa kireempi kent camsin nokka, olisko ollu 284astetta? Muistaakseni siin luki v6t31kh.
Näin äkkii veikkaisin, et jos on vaan yks numero välissä, nii kaasari kone, kun taas kahden numeron nokka ruiskulle.
H kirjain tarkoittaa hiottua keppii, kun taas pelkkä k-kirjain meinaa uutta aihioo...
Oonko oikeassa??
Miten venttiileillä kikkaillaan päästöjä? Muistan et lapsena kikkailtiin päästöissä sytkää säätämällä...
Näin äkkii veikkaisin, et jos on vaan yks numero välissä, nii kaasari kone, kun taas kahden numeron nokka ruiskulle.
H kirjain tarkoittaa hiottua keppii, kun taas pelkkä k-kirjain meinaa uutta aihioo...
Oonko oikeassa??
Miten venttiileillä kikkaillaan päästöjä? Muistan et lapsena kikkailtiin päästöissä sytkää säätämällä...
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Mutta sullahan on myös ne helkutin hyvät kannettaunusstyle kirjoitti:venttiili välyksillä saa kikkailtua nuita päästöjä hieman parempaan suuntaan mutta mulla ainaki meni tuo kaks litranen läpi päästöistä tuolla kent camsin v6t1 nokalla ja ihan vakio asetuksilla.puhtiaki tuntu olevan kun vesisateella kävi asfaltti vähän liianki liukkaaksi
Mulla oli Taunus niitten kansien kanssa liukas kuivallakin ja nokka oli vielä paskana ettei käynykkää ku viidellä.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...