Talvi tulee, liikkuko taunus? (OHC problematiikkaa)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Talvi tulee, liikkuko taunus? (OHC problematiikkaa)
Terve
Töihin pitäisi päästä aamuisin lähtemään, eikä roikka paikkaa ole aina tarjolla. Eli ongelma on se että pitää sahata pitkään ennenkuin lähtee käyntiin jopa näinä aamuina (+5 - +10), teki samaa viime talvena. Mikähän mahtaa olla vikana?
Tulpan johdot, virranjakajan kansi, pyörijä on uudehkot ja katkojan kärjet juuri vaihdoin ja säädin, samalla myös venttilit säädettiin. Kaasarinkin putsasin. Näiden jälkeen kyllä kulku puoli parani (alkoi vetämään alemmilla kierroksilla ja käyntikin parani).
Mutta käynnistys ongelmiin se ei auttanut.
Osaakohan kaasarin imuvuoto tehdä tuommosta, jos joku liitos tai kaasuvipu vähän falskaa? Kaasarin malli on Dellorto FRDC 32, joka on vaihdettu automaattiryypyllisen tilalle. Taitaa vähän kuristaa noin pieni kaasari tosin. Muita ideoita mikä mahtaisi olla ongelmana?
Dänke!
Töihin pitäisi päästä aamuisin lähtemään, eikä roikka paikkaa ole aina tarjolla. Eli ongelma on se että pitää sahata pitkään ennenkuin lähtee käyntiin jopa näinä aamuina (+5 - +10), teki samaa viime talvena. Mikähän mahtaa olla vikana?
Tulpan johdot, virranjakajan kansi, pyörijä on uudehkot ja katkojan kärjet juuri vaihdoin ja säädin, samalla myös venttilit säädettiin. Kaasarinkin putsasin. Näiden jälkeen kyllä kulku puoli parani (alkoi vetämään alemmilla kierroksilla ja käyntikin parani).
Mutta käynnistys ongelmiin se ei auttanut.
Osaakohan kaasarin imuvuoto tehdä tuommosta, jos joku liitos tai kaasuvipu vähän falskaa? Kaasarin malli on Dellorto FRDC 32, joka on vaihdettu automaattiryypyllisen tilalle. Taitaa vähän kuristaa noin pieni kaasari tosin. Muita ideoita mikä mahtaisi olla ongelmana?
Dänke!
Liian pienet suuttimet, pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin, jos vaihdettavat ja tyhjäkäynnin seos säätö liian laihalla.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Polttoaine valuu takaisin tankkiin seisonnan aikana, ja kun yrität käynnistää niin kotvasen kestää ennekuin polttoaine nousee takaisin kaasarille saakka.p3 kirjoitti:Vois johtua polttoaineen puutteesta jos on mekaaninen pumppu.
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
Okei, eli kyseessä taas "ominaisuus" eikä vika : D.. Unohtu muuten mainita että viime talvena auto ei suostunut käynnistymään oikeastaan yli -5 asteen pakkasessa, eli tähän olisi tarkoitus saada apu.. Voisiko virranjakajassa olla kumminkin vika? Jotenkin tuntuu että ei haluu käynnistyä ja jo seuraavaksi onkin tulpat kastuneet..
No, kyllä tuo polttoaineen "katoaminen" yhessä tai kahessa yössä on vika. Normaalisti se vaivaa useamman viikon käyttämättömyyden jälkeen, mutta motori lähtee käyntiin kun vähän aikaa starttailee ja polkee kaasua.
Tulppien kastelu voi johtua jo useista syistä, missä kunnossa moottori on? väljää konetta on hankala saada pakkasessa käyntiin. Onko sytytyksen säädöt varmasti oikein, ajotus, kärkiväli, alipaine.
Tulppien kastelu voi johtua jo useista syistä, missä kunnossa moottori on? väljää konetta on hankala saada pakkasessa käyntiin. Onko sytytyksen säädöt varmasti oikein, ajotus, kärkiväli, alipaine.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Kokeilet ne jakajan sisäosat että kaikki on tukevasti kiinni, sitte imaset siitä alipainesäätimen letkusta, jolloin sen kärkilevyn pitäis liikahtaa ja kun lopetat imemisen sen pitäs palata takas.
Vaihda se kondensaattori jakajasta kans, jos ei ole jo vaihdettu.
Vaihda se kondensaattori jakajasta kans, jos ei ole jo vaihdettu.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Missäs kunnossa sytytystulpat ja niiden kärkiväli ovat? Kärkivälin säätäminen on joskus tuonut helpotusta joihinkin vekottimiin jotka eivät tahdo käynnistyä.
Ryypyn vetäminen päälle juuri ennen kuin auton sammuttaa täyttää koneen ylimääräisellä bensiinillä joka sitten seuraavassa käynnistyksessä voipi auttaa. Kuulemma. En ole pahemmin itse kokeillut mutta tuotakin voi yrittää.
Koneen kunnon selvittää yksinkertaisesti puristuspainemittarilla, tämän jälkeen voi ainakin väljän koneen ottaa pois laskuista ja keskittyä muihin vikakohteisiin. Itselläni oli yhdestä pytystä paineet vain puolet verrattuna muihin, ja se kyllä vaikutti käynnistymiseenkin.
Ryypyn vetäminen päälle juuri ennen kuin auton sammuttaa täyttää koneen ylimääräisellä bensiinillä joka sitten seuraavassa käynnistyksessä voipi auttaa. Kuulemma. En ole pahemmin itse kokeillut mutta tuotakin voi yrittää.
Koneen kunnon selvittää yksinkertaisesti puristuspainemittarilla, tämän jälkeen voi ainakin väljän koneen ottaa pois laskuista ja keskittyä muihin vikakohteisiin. Itselläni oli yhdestä pytystä paineet vain puolet verrattuna muihin, ja se kyllä vaikutti käynnistymiseenkin.
Kahen litran automaatti
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 28 Syys 2008, 21:05
- Paikkakunta: Pusula
Taunukseen ei varmaan voi tulla tällaista vikaa mutta 20 vuotta sitten oli vag konsernin tuote joka kieltäytyi kylmällä käynnistymästä. Vikaa sai etsiä muutaman viikon ja ongelmaksi paljastui jännitehäviö virtalukossa matkalla puolalle. Startti kyllä pyöritti hyvin mutta täydelläkään akulla ei jännite riittänyt kipinän aikaansaamiseksi, mittailin silloin että puolalle tuleva jännite oli pari volttia alle akun napajännitteen. Pikakorjauksena syöttö puolalle releen ohjaamana suoraan akulta.
Sitten Taunuksesta kokemuksia. Ihmettelin kun pitää jauhaa kovin pitkään jopa ennenkuin käynnistyy (bensan puutetta, huikka suoraan kaasariin auttoi). Vika löytyi bensalinjasta tankilta pumpulle, bensaletku oli haurastunut (ei näkynyt päälle) ja jotenkin tyhjäs kaasarin ja lopulta pumppu ei enään saanut sahaamallakaan bensaa perille.
Sitten Taunuksesta kokemuksia. Ihmettelin kun pitää jauhaa kovin pitkään jopa ennenkuin käynnistyy (bensan puutetta, huikka suoraan kaasariin auttoi). Vika löytyi bensalinjasta tankilta pumpulle, bensaletku oli haurastunut (ei näkynyt päälle) ja jotenkin tyhjäs kaasarin ja lopulta pumppu ei enään saanut sahaamallakaan bensaa perille.
ex 2.0 gt -72
ex 20m ht -66
ex 20m ht -66
Sytkä tais olla pikkasen pielessä, sen säädin korvakuulolta "kuntoon".. Nyt on ainakin käynnistynyt mukavemmin. Mikähän mahtaa olla että ku ajaa ~ 95-110 niin alkaa nykimään niin prkl.. Kytkin pohjassa kiertää nätisti ja kakkos vaihteellakin saa mut 3 ja 4 vaihteella kun ajelee kovempaa nii nykimistä alkaa esiintymään. Olisikohan tässä syy tuo liian pieni kaasari?
liian pieni kaasari kyllä tekis tota joka vaihteella jos olis siitä kiinni? en tosin oo pitkään aikaan pelannu kaasarien kanssa joten voin olla väärässäkin.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
ardhu kirjoitti:Sytkä tais olla pikkasen pielessä, sen säädin korvakuulolta "kuntoon".. Nyt on ainakin käynnistynyt mukavemmin. Mikähän mahtaa olla että ku ajaa ~ 95-110 niin alkaa nykimään niin prkl.. Kytkin pohjassa kiertää nätisti ja kakkos vaihteellakin saa mut 3 ja 4 vaihteella kun ajelee kovempaa nii nykimistä alkaa esiintymään. Olisikohan tässä syy tuo liian pieni kaasari?
Edelleen se sama vika, että on liian pieni pääsuutin...silloin ei saa tarpeeksi soppaa...näin tuossa jo aiemminkin mainitsin.
Kaasarin koko ei meinaa mitään vaan sen säädöt...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Onkelmat senkun jatkuvat, tuli vaihdettua Weber DGAV tilalle, taas parani kulkupuoli, nykiminenkin loppu mistä myös kysyin, mutta tänä aamuna +1, helkkarin kostea ilma... Taunus ei käynnistynyt, pyöritti kyllä mutta ei hörähtyänyt.. Lämmityksestä puolestaan lähtee todella hienosti käyntiin..
Mites virtalukonpohja? Vai pyörittääkö ollenkaan jos se on sökö?
Mites virtalukonpohja? Vai pyörittääkö ollenkaan jos se on sökö?