Sivu 8/8

Lähetetty: 05 Heinä 2013, 19:56
Kirjoittaja JeeSe
Eikai siellä hihnassa nyt niin kovin paljon välyksiä ja epätarkkuuksia voi olla, kun kerta nokan ajoitukset ja perinteiset sytytyksetkin toimii ihan riittävän hyvin sillä vedolla.

Lähetetty: 29 Syys 2013, 17:21
Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja
Bensan keruusäiliöstä; Mihin kohti säiliötä kannattaisi tuoda paluuputki paineensäätimeltä? Itse ruiskupumppu tulee varmaankin olemaan tehokkaampi kuin siirtopumppu, joten paluulinja säätimeltä pitää johtaa keruusäiliöön. Tästä päästäänkin seuraavaan aiheeseen, eli siirtopumppuun. Millainen olisi hyvä/järkevä? Ruiskupumppu on boschin 044.

Lähetetty: 29 Syys 2013, 20:55
Kirjoittaja Sultzi
Itse ja kaveri käyttänyt aeromotiven 11213 rataspumppua siirtopumppuna, hyvin toiminut!

Kai sinne voi jonkun facetinkin laittaa jos tykkää elää vaarallisesti :lol:

Lähetetty: 30 Syys 2013, 20:53
Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja
Heh, ei nyt enää jännitystä elämään. Voi olla tuo minun kone jo sellainen yllätyspaketti :lol: . Hyvähän tuo aeromotive olisi, mutta on myös jonkinverran hintaakin. Paineensäädintä olen kyllä kyseiseltä merkiltä suunnitellut... Olisikohan esim. Carter P4070 millainen? Holleylla olisi myös jotain.

Lähetetty: 30 Syys 2013, 21:06
Kirjoittaja Hokki_74
Mulla taitaa olla tuo Carterin pumppu ainoana pumppuna Escortissa on kylläkin kaasarikone.
226 hv on riittänyt ihan hyvin

Mitenhän tuo aeromotiven phantom 340 toimisi?
Ite suunnittelin omaan projektiin sitä.
Ei tarviis välisäiliötä.
http://aeromotiveinc.com/products-page/ ... el-system/.

Lähetetty: 01 Loka 2013, 17:26
Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja
Tuotakin katselin joskus. Pitäisi varmaan vaan laittaa jotkut palikat tankin ja korin väliin että mahtuu nuo letkulähdöt ja sähköt. Varaako se tuossa foamissa miten paljon bensaa? 2,2 litran välisäiliö on nyt tuohon omaan tulossa.

Lähetetty: 01 Loka 2013, 18:47
Kirjoittaja Hokki_74
Ei oikein löydy tai sitten ei osaa etsiä mittoja yms tietoja tuosta aeromotiven pumpusta.
Sitä kans ite mietin, että kuinka paljon tuo vaatii tilaa tankin päältä.
Tehot pitäis kyllä riittää olikohan johonkin 700 heppaan asti.
Oliskohan tuon foamin halkaisia jotakin 80 milliä, eihän se ihan mahdottomia varastoi bensaa, mutta pitäisi toimia kuitenkin ihan hyvin myös vajaalla tankilla.

Lähetetty: 01 Loka 2013, 23:29
Kirjoittaja ft79
huoltoluukku rontin lattiaan vaan.. jos tollasia pumppuja sovitellaan niin ei taida
kysessä ola MR-auto.. :wink:

Lähetetty: 02 Loka 2013, 20:32
Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja
Löytyi kyllä asennusohje, muttei siinäkään mittoja ollut..? Aika suurelta vaikutti foami kyllä, asennusreikä oli päälle 3", ja foami laitettiin litistettynä tankkiin siitä reiästä. Huoltoluukku olisi joo aika kätevä jos tuollaista meinaa, tosin pitäis olla senverta laatuvehje ettei taida paljoa huoltoa kaivata :).

Taidan laittaa tuon Carterin siirtopumpuksi, pitäis tuon kai olla ihan jees. Samalla saa tilattua 1/2" hitsinipat säiliöön ja banjoliittimen boschin 044:n lähtöön. Imupuolelle näyttäisi löytyvän ihan ikh:n hyllystä M18*1,5 banjo sekä pultti.