Muutama kysymys ohc-moottorin remontista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

ViestiKirjoittaja JeeSe » 05 Heinä 2013, 19:56

Eikai siellä hihnassa nyt niin kovin paljon välyksiä ja epätarkkuuksia voi olla, kun kerta nokan ajoitukset ja perinteiset sytytyksetkin toimii ihan riittävän hyvin sillä vedolla.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
JeeSe
 
Viestit: 555
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Paikallinen Harrastaja » 29 Syys 2013, 17:21

Bensan keruusäiliöstä; Mihin kohti säiliötä kannattaisi tuoda paluuputki paineensäätimeltä? Itse ruiskupumppu tulee varmaankin olemaan tehokkaampi kuin siirtopumppu, joten paluulinja säätimeltä pitää johtaa keruusäiliöön. Tästä päästäänkin seuraavaan aiheeseen, eli siirtopumppuun. Millainen olisi hyvä/järkevä? Ruiskupumppu on boschin 044.
Paikallinen Harrastaja
 
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

ViestiKirjoittaja Sultzi » 29 Syys 2013, 20:55

Itse ja kaveri käyttänyt aeromotiven 11213 rataspumppua siirtopumppuna, hyvin toiminut!

Kai sinne voi jonkun facetinkin laittaa jos tykkää elää vaarallisesti :lol:
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Paikallinen Harrastaja » 30 Syys 2013, 20:53

Heh, ei nyt enää jännitystä elämään. Voi olla tuo minun kone jo sellainen yllätyspaketti :lol: . Hyvähän tuo aeromotive olisi, mutta on myös jonkinverran hintaakin. Paineensäädintä olen kyllä kyseiseltä merkiltä suunnitellut... Olisikohan esim. Carter P4070 millainen? Holleylla olisi myös jotain.
Paikallinen Harrastaja
 
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

ViestiKirjoittaja Hokki_74 » 30 Syys 2013, 21:06

Mulla taitaa olla tuo Carterin pumppu ainoana pumppuna Escortissa on kylläkin kaasarikone.
226 hv on riittänyt ihan hyvin

Mitenhän tuo aeromotiven phantom 340 toimisi?
Ite suunnittelin omaan projektiin sitä.
Ei tarviis välisäiliötä.
http://aeromotiveinc.com/products-page/ ... el-system/.
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-94 GMC Vandura 6.5d
-17 Hyundai i30N performance
Avatar
Hokki_74
 
Viestit: 316
Liittynyt: 20 Marras 2011, 09:47
Paikkakunta: Haapavesi

ViestiKirjoittaja Paikallinen Harrastaja » 01 Loka 2013, 17:26

Tuotakin katselin joskus. Pitäisi varmaan vaan laittaa jotkut palikat tankin ja korin väliin että mahtuu nuo letkulähdöt ja sähköt. Varaako se tuossa foamissa miten paljon bensaa? 2,2 litran välisäiliö on nyt tuohon omaan tulossa.
Paikallinen Harrastaja
 
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

ViestiKirjoittaja Hokki_74 » 01 Loka 2013, 18:47

Ei oikein löydy tai sitten ei osaa etsiä mittoja yms tietoja tuosta aeromotiven pumpusta.
Sitä kans ite mietin, että kuinka paljon tuo vaatii tilaa tankin päältä.
Tehot pitäis kyllä riittää olikohan johonkin 700 heppaan asti.
Oliskohan tuon foamin halkaisia jotakin 80 milliä, eihän se ihan mahdottomia varastoi bensaa, mutta pitäisi toimia kuitenkin ihan hyvin myös vajaalla tankilla.
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-94 GMC Vandura 6.5d
-17 Hyundai i30N performance
Avatar
Hokki_74
 
Viestit: 316
Liittynyt: 20 Marras 2011, 09:47
Paikkakunta: Haapavesi

ViestiKirjoittaja ft79 » 01 Loka 2013, 23:29

huoltoluukku rontin lattiaan vaan.. jos tollasia pumppuja sovitellaan niin ei taida
kysessä ola MR-auto.. :wink:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
ft79
 
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

ViestiKirjoittaja Paikallinen Harrastaja » 02 Loka 2013, 20:32

Löytyi kyllä asennusohje, muttei siinäkään mittoja ollut..? Aika suurelta vaikutti foami kyllä, asennusreikä oli päälle 3", ja foami laitettiin litistettynä tankkiin siitä reiästä. Huoltoluukku olisi joo aika kätevä jos tuollaista meinaa, tosin pitäis olla senverta laatuvehje ettei taida paljoa huoltoa kaivata :).

Taidan laittaa tuon Carterin siirtopumpuksi, pitäis tuon kai olla ihan jees. Samalla saa tilattua 1/2" hitsinipat säiliöön ja banjoliittimen boschin 044:n lähtöön. Imupuolelle näyttäisi löytyvän ihan ikh:n hyllystä M18*1,5 banjo sekä pultti.
Paikallinen Harrastaja
 
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa