Muutama kysymys ohc-moottorin remontista
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tuuppari ladasta löytyy kanssa ihan kätevä jäähdytin
letkulähdöt oikein ja aavistuksen suurempi kun taunuksen oma
ja vähä uudemmista daadoista löytyy myös melko tiheällä kennotuksella..
oli melkein bolt-on laittaa ladan syyläri taunuksen keulalle.. kiinnityksiä varten joutu vähä porakonetta näyttämään..
letkulähdöt oikein ja aavistuksen suurempi kun taunuksen oma
ja vähä uudemmista daadoista löytyy myös melko tiheällä kennotuksella..
oli melkein bolt-on laittaa ladan syyläri taunuksen keulalle.. kiinnityksiä varten joutu vähä porakonetta näyttämään..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
PLX on toimiva.Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Ja jatkuu... Lambdoista; millaisia ohjaimia/antureita olette käyttäneet? Innovate lc-1 vaikuttaisi ihan ok laitteelta, mutta onko muita vaihtoehtoja? Tuohon ei taida päästä käsiksi ilman sarjaporttia tai adapterihässäköitä?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
PLX:ää tuntuu kyllä moni käyttävän ja kehuvankin. Sitä tutkaillessani tuli vastaan Ecotrons ALM-S joka olisi Boschin uudemmalla LSU 4.9 anturilla ja sille valmistetulla ohjainpiirillä. Liekö tuolla sitten käytännössä eroa edellisiin malleihin, hinta nousee mutta voisi se olla ihan hyväkin purkki. Tarkemmin kun noita tutkii niin tuntuu kaikissa olevan vain sarjaporttiliitäntä lokiin ja ohjelmointiin. Sinällään ei tuo tietysti haittaa kun saanhan samat tiedot suoraan ecultakin usb-piuhalla, enkä sarjaportista mitään laitetta kuitenkaan ohjaa.
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Ei ois paha tuo AEM:kään. Noin 160-260e välillä alkaakin löytyä vaihtoehtoja vertailtavaksi asti.
Onko kukaan muuten tehnyt kampuran ja nokan tunnistusta tuollaisella megan ohjeessa olleella nippon-jakajalla jossa on anturit molemmille valmiina? Tuohan olisi kätevä peli, senkun sovittaa vaan orkkisjakajan paikalle. Periaatteessa pitäisi oharissa toimia ok, kun ei ole ajoitukseltaan muuttuvaa yläkertaa. Hihnan kautta toimivahan tuo olisi eli teoriassa pienikin hihnan väpätys aiheuttaisi triggeröintiin epätarkkuutta, mutta äkkiä ajatellen en usko että tämä olisi kovinkaan suurta?
e: Eipä taidakaan onnistua noin. Pitänee soveltaa kampuralle 36-1 ja lukea sitä kyljestä vr:llä. Jakajasta sitten 1 hammas vakio hall:illa. Ahdasta on kampuran etupäässä, pitäisi viedä hihnapyörä sorvattavaksi tai yrittää hitsata siihen jakohihnapyörän edessä olevaan lätkään 3mm triggeripyörä kiinni. Onkos ohareissa kampiakselin tunnistinta muissa kuin cossussa? Vauhtipyörällä lienee?
Onko kukaan muuten tehnyt kampuran ja nokan tunnistusta tuollaisella megan ohjeessa olleella nippon-jakajalla jossa on anturit molemmille valmiina? Tuohan olisi kätevä peli, senkun sovittaa vaan orkkisjakajan paikalle. Periaatteessa pitäisi oharissa toimia ok, kun ei ole ajoitukseltaan muuttuvaa yläkertaa. Hihnan kautta toimivahan tuo olisi eli teoriassa pienikin hihnan väpätys aiheuttaisi triggeröintiin epätarkkuutta, mutta äkkiä ajatellen en usko että tämä olisi kovinkaan suurta?
e: Eipä taidakaan onnistua noin. Pitänee soveltaa kampuralle 36-1 ja lukea sitä kyljestä vr:llä. Jakajasta sitten 1 hammas vakio hall:illa. Ahdasta on kampuran etupäässä, pitäisi viedä hihnapyörä sorvattavaksi tai yrittää hitsata siihen jakohihnapyörän edessä olevaan lätkään 3mm triggeripyörä kiinni. Onkos ohareissa kampiakselin tunnistinta muissa kuin cossussa? Vauhtipyörällä lienee?
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Lisää kysymyksiä:
-Öljypumppu riittänee ihan se vakiomalli? Ei tule turboa tai suihkuja männille tms. Uuden ajattelin kuitenkin ostaa.
-Kiertokankien ja kampiakselin pulttien / muttereiden momentit?
-Kannattaako (voiko) kiertokankien muttereissa käyttää lukkoliimaa?
Läksi projekti taas rullaamaan...
-Öljypumppu riittänee ihan se vakiomalli? Ei tule turboa tai suihkuja männille tms. Uuden ajattelin kuitenkin ostaa.
-Kiertokankien ja kampiakselin pulttien / muttereiden momentit?
-Kannattaako (voiko) kiertokankien muttereissa käyttää lukkoliimaa?
Läksi projekti taas rullaamaan...
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Tuolta löydät momentit ja venttiilien välyksetPaikallinen Harrastaja kirjoitti:Laitoin nyt kuitenkin korkeapainepumpun tulemaan, vaikka vakiota aluksi meinasin. Cossupahvin myös. Tavaraa on nyt senverran tulossa että periaatteessa koneen pitäisi olla sisäpuolelta kunnossa ensi viikolla. Momentteja edelleen kaipaisin. Oliko venttiilivälykset kylmänä imu 0,20 ja pako 0,25?
Tuolta vähän muutakin tietoa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Big end bearings on tosiaan kiertokankien laakerit. ARP:n pulteilla on ihan omat kiristysohjeet.Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Kiitti . Laitoin samantien print, niin ei tarvii sitten öljynäpeillä läppäriä räplätä... Big end bearings tarkoittanee tässä veivejä? Liekö arp veivipulteilla sitten samat momentit? Kai siinä tulee jotain ohjetta mukana, ja jos ei niin laitan noilla.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Itsellä kone kasattu Arp:n pulteilla kokonaan ja paketeissa tuli selvät kiristysmomentit.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Onkohan kukaan testannut tai onko tietoa kuinka pitkälle taunuksen oma jäähdytin riittää?ft79 kirjoitti:Tuuppari ladasta löytyy kanssa ihan kätevä jäähdytin
letkulähdöt oikein ja aavistuksen suurempi kun taunuksen oma
ja vähä uudemmista daadoista löytyy myös melko tiheällä kennotuksella..
oli melkein bolt-on laittaa ladan syyläri taunuksen keulalle.. kiinnityksiä varten joutu vähä porakonetta näyttämään..
Itsellä uusi orginaali jäähdytin johon istutettu kaksi flektiä eli yksi per puoli.
Sen tosiaan näkee varmaan osittain penkissä jos molemmat flektit huutaa täysillä ja lämmöt kuitenkin nousee...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
En usko että haittaa kun eivät koko pinta alaa täytä säleiköstä vaan ovat limittäin, toinen vasemmassa ja toinen oikeassa reunassa.iji-69 kirjoitti:Niin, todennäköisesti se toinen flekti on liikaa. Haittaa vaan. Jos lämpö nousee, niin syylari on yksinkertaisesti liian pieni.Tai sitten termostaatti jumittaa.
Termari ei jumita ja ei nyt nouse lämmöt vaan kyselin että kuinka pitkälle sillä pärjää.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016