Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Mistähän mahtaa johtua, kun pienillä nopeuksilla (alle 60km/h) ja yleensä myös pienemmillä kierroksilla taunus nykii silleen ihmeesti? Niinku kävis nopeen eteepäi ja sitte tulis takaspäi. Miksi tuota nyt sanookaan.
Kierrokset pysyy samana, eli ei kai koneesta johu? Hemmetin ärsyttävää, kun ajaa jotain pitempää tietä jossa on esim 40 rajotus.
kone? 2.8 ainakin nykii hitailla nopeuksilla kun yrittää painaa pintakaasulla.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
En tiedä mistä johtuu. Monessa autossa on havaittavissa kun kilometreja tulee. Hieman ärsyttävä piirre kyllä. Olen ajatellut sen johtuvan siitä että joka paikassa voimansiirtoa on kulumisen takia hieman löysää ja se alkaa toimimaan hieman "kuminauhamaisesti". Jos nyt puhutaan samasta asiasta . Tai sitten joku sytkähomma tms..?
Tämä ongelma tuli tässä vähän aika sitte, että jos kulumisesta johtuisi, niin olisi kaiketi jo aikaisemmin tehnyt tätä. Ja pintakaasulla jos ajaa isompaa nopeutta niin ei nyki. Ainoastaan vaan hitaammissa nopeuksissa.
mutta jos on tasasesti kokoajan "veto päällä" niin kyllä se mun mielestä nytkyttäis ihan yhtälailla kovemmassakin vauhissa jos on voimansiirrossa kulumaa.voithan tietty tarkistaa huvikses vaikka kuinka vahvaa kipinää se antaa irtotulpalla.
Itse päätin unohtaa koko kondensaattorin ja rakensin tämmöisen.
Hyvin on pelittänyt, ei enää kärjissä kipinöi vaikka kärkiväliäkin hieman pienensin. Lupaa tuo esite paljon muutakin mutta tuo nyt on ainakin tähän mennessä pitänyt paikkansa, ajettu noin 100 km.