lohkon paikkaus aineet
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
lohkon paikkaus aineet
tuli tuossa joku aika sitten murtuma lohkoon ja ei veet pysyny oikeen koneessa.kippasin jtn bilteman lohkon paikkaus ainetta sinne koneeseen bilteman parkkiksella ja ajelin kotia.ei vuotanu enää kotipihalla ja kävin tekee koeajolenkin sen jälkeen niin pysy hyvin nesteet sisällä mutta sitä leikkiä se ei enää kestäny kun rajotinta vasten kiihytteli pari kertaa.sitten kippasin vielä lisää sitä ainetta ja nyt on pysyny nesteet sisällä.mitenhän kauan tuollasella aineella kestää että on kunnolla jämähtäny sinne murtumaan?vai pitääkö tästä lähin ajella siihen asti iisisti että löytyy uus lohko?
jos saat lohkon sisälle alipaineen niin laita loctiten pikaliimaa murtumaan...jos et saa alipainetta niin laita kemiallista metallia. näillä on kuulema korjattu jäätynyt ja murtunut laivan moottorikin
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ihan hyvä kikka mutta pikaliima ei kestä keittämistä eli 100 asteisessa vedessä murtuu.Samu kirjoitti:jos saat lohkon sisälle alipaineen niin laita loctiten pikaliimaa murtumaan...jos et saa alipainetta niin laita kemiallista metallia. näillä on kuulema korjattu jäätynyt ja murtunut laivan moottorikin
Keittämällä olen monia osia irrotellut jotka liimattu pikaliimoilla tai vastaavilla...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
jos käyn kipaseen kaupasta http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... -mm-15295/ tuollasen että pääsis katteleen sitä murtumaa ilman että purkaa koko konetta ja mahd pääsis sörkkimään kemiallista metallia sinne murtumaan?vai onkohan tuossa ideassa mitään järkeä
jossei pikaliima kestä niin sitten kemiallista metallia..
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Motonetistä saa Holts Vondarweldiä, joka on just tuohon tarkoitettua. Tosin luulis perus paikka-aineenkin toimivan ainakin kohtuullisesti, onhan sulla kannentiiviste ehjä?
Mertie pub & 3D
ihan tavallinen opel 2.0i ohc kone..ja varaston perältä ei löydy iteltä irtokoneena kun 2.0 ford ohc.kannentiiviste on ehjä(letkut ei ole kovat) ja tutkin että se vesi menee tosiaan lohkosta öljypohjaa pitkin ulos.elikkä paikata tai vaihtaa pitäs.tuota motonetin ainetta josko seuravaksi kokeilis.onko kukaan muu käyttäny täällä tuota holts vondarweldiä?
voikohan se olla sittenkin palanu kannentiiviste kun vuotaa?kippasin sitä motonetin paikkausainetta ja ei enää tippassu auton alle mutta eilen huomasin että silti sitä vettä häviää jonnekkin pikkasen ja pakoputkesta tulee jatkuvasti vettä.sitten piruuttaani kotimatkalla rajotinta vasten 2 vaihteella niin johan rupes taas tippaseen auton allekkin öljypohjan tiivisteen välistä.
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Katsoppas nyt mittatikkuun onko siellä öljyissä vettä.taunusti kirjoitti:voikohan se olla sittenkin palanu kannentiiviste kun vuotaa?kippasin sitä motonetin paikkausainetta ja ei enää tippassu auton alle mutta eilen huomasin että silti sitä vettä häviää jonnekkin pikkasen ja pakoputkesta tulee jatkuvasti vettä.sitten piruuttaani kotimatkalla rajotinta vasten 2 vaihteella niin johan rupes taas tippaseen auton allekkin öljypohjan tiivisteen välistä.
Kohta on ihan entinen kone.
Öljypohjan tiivisteen välistä kun se ei oikein voisi tulla edes ooppelin koneessa.
niin tosiaan päivällä katoin niin öljytikussa öljy on mustaa.jäähytin nesteet nyt on muutenki aika jännän väriset kun sinne on sotkettu jo niin paljon erilaisia aineita.Muurahainen kirjoitti:Katsoppas nyt mittatikkuun onko siellä öljyissä vettä.taunusti kirjoitti:voikohan se olla sittenkin palanu kannentiiviste kun vuotaa?kippasin sitä motonetin paikkausainetta ja ei enää tippassu auton alle mutta eilen huomasin että silti sitä vettä häviää jonnekkin pikkasen ja pakoputkesta tulee jatkuvasti vettä.sitten piruuttaani kotimatkalla rajotinta vasten 2 vaihteella niin johan rupes taas tippaseen auton allekkin öljypohjan tiivisteen välistä.
Kohta on ihan entinen kone.
Öljypohjan tiivisteen välistä kun se ei oikein voisi tulla edes ooppelin koneessa.
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Siellä on nyt varmaan lämppärin kenno ihan tukossa ja syylärikin toimii jotenkin...taunusti kirjoitti:niin tosiaan päivällä katoin niin öljytikussa öljy on mustaa.jäähytin nesteet nyt on muutenki aika jännän väriset kun sinne on sotkettu jo niin paljon erilaisia aineita.Muurahainen kirjoitti:Katsoppas nyt mittatikkuun onko siellä öljyissä vettä.taunusti kirjoitti:voikohan se olla sittenkin palanu kannentiiviste kun vuotaa?kippasin sitä motonetin paikkausainetta ja ei enää tippassu auton alle mutta eilen huomasin että silti sitä vettä häviää jonnekkin pikkasen ja pakoputkesta tulee jatkuvasti vettä.sitten piruuttaani kotimatkalla rajotinta vasten 2 vaihteella niin johan rupes taas tippaseen auton allekkin öljypohjan tiivisteen välistä.
Kohta on ihan entinen kone.
Öljypohjan tiivisteen välistä kun se ei oikein voisi tulla edes ooppelin koneessa.
Koita nyt ihmetellä mistä se vesi tulee kun ei se millään voi tulla öljypohjan tiivisteestä. Ei siellä ole edes vesitiloja.
mutta mitenhän likeltä vesitila menee öljypohjan pultteja yleensäkkin auton moottorissa?että voikohan olla murtunu lohko sisäpuolelta vesitilan ja ö-pohjan pultin välistä ja vesi pääsis sitä kautta sitten menemään.vaihtoon tuo kone menee kyllä ens kesänä mutta jotaki pitäs keksiä että talven yli pärjää vielä
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ooppelin koneesta en nyt sano mutta yleisesti ei lähelläkääntaunusti kirjoitti:mutta mitenhän likeltä vesitila menee öljypohjan pultteja yleensäkkin auton moottorissa?että voikohan olla murtunu lohko sisäpuolelta vesitilan ja ö-pohjan pultin välistä ja vesi pääsis sitä kautta sitten menemään.vaihtoon tuo kone menee kyllä ens kesänä mutta jotaki pitäs keksiä että talven yli pärjää vielä
Kaikennäköset vuodot on yleensä aika taitavia kusettamaan, se voi tippua tai valua jostain muualta siihen ja saattaa näyttää aivan kun se tulis siitä ulos. Mut en nyt ihan heti uskois että öljypohjan tiivisteen välistä tulee jäähdytinnestettä.
Ja yleisesti ottaen noi paikkauslitkut lähinnä tukkii jäähdytysjärjestelmää tai ainakin heikentää sen toimintaa. Saattavat kyllä paikata itse reiänkin muttakun sitä töhnää on tässäkin tapauksessa useampi satsi siellä kierrossa niin sitä on myöskiin jäähdyttimen sisäpinnoilla reilusti joka vähintäänkin ainakin huonontaa lämmön siirtymistä nesteestä siihen itse jäähdyttimeen jotta se voisi jotain jäähdyttääkin.
Mutta jostainhan se tulee ulos jos sitä kerran auton allekin tippuu. Positiivista tietysti jos ei se mene öljyn sekaan. Hyvä pesu koneelle vain ja sitten jollain ilveellä saada järjestelmään painetta, mieluiten kuumana, ja tihrustaa mistä se vois tulla ulos.
Kait tommosia vakiomoottoreita saa ostaa jollain kympillä vaikka nettivaraosasta.
Ja yleisesti ottaen noi paikkauslitkut lähinnä tukkii jäähdytysjärjestelmää tai ainakin heikentää sen toimintaa. Saattavat kyllä paikata itse reiänkin muttakun sitä töhnää on tässäkin tapauksessa useampi satsi siellä kierrossa niin sitä on myöskiin jäähdyttimen sisäpinnoilla reilusti joka vähintäänkin ainakin huonontaa lämmön siirtymistä nesteestä siihen itse jäähdyttimeen jotta se voisi jotain jäähdyttääkin.
Mutta jostainhan se tulee ulos jos sitä kerran auton allekin tippuu. Positiivista tietysti jos ei se mene öljyn sekaan. Hyvä pesu koneelle vain ja sitten jollain ilveellä saada järjestelmään painetta, mieluiten kuumana, ja tihrustaa mistä se vois tulla ulos.
Kait tommosia vakiomoottoreita saa ostaa jollain kympillä vaikka nettivaraosasta.