lohkon paikkaus aineet

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

lohkon paikkaus aineet

Viesti Kirjoittaja taunusti »

tuli tuossa joku aika sitten murtuma lohkoon ja ei veet pysyny oikeen koneessa.kippasin jtn bilteman lohkon paikkaus ainetta sinne koneeseen bilteman parkkiksella ja ajelin kotia.ei vuotanu enää kotipihalla ja kävin tekee koeajolenkin sen jälkeen niin pysy hyvin nesteet sisällä mutta sitä leikkiä se ei enää kestäny kun rajotinta vasten kiihytteli pari kertaa.sitten kippasin vielä lisää sitä ainetta ja nyt on pysyny nesteet sisällä.mitenhän kauan tuollasella aineella kestää että on kunnolla jämähtäny sinne murtumaan?vai pitääkö tästä lähin ajella siihen asti iisisti että löytyy uus lohko?
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

jos saat lohkon sisälle alipaineen niin laita loctiten pikaliimaa murtumaan...jos et saa alipainetta niin laita kemiallista metallia. näillä on kuulema korjattu jäätynyt ja murtunut laivan moottorikin
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Samu kirjoitti:jos saat lohkon sisälle alipaineen niin laita loctiten pikaliimaa murtumaan...jos et saa alipainetta niin laita kemiallista metallia. näillä on kuulema korjattu jäätynyt ja murtunut laivan moottorikin
Ihan hyvä kikka mutta pikaliima ei kestä keittämistä eli 100 asteisessa vedessä murtuu.
Keittämällä olen monia osia irrotellut jotka liimattu pikaliimoilla tai vastaavilla...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

jos käyn kipaseen kaupasta http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... -mm-15295/ tuollasen että pääsis katteleen sitä murtumaa ilman että purkaa koko konetta ja mahd pääsis sörkkimään kemiallista metallia sinne murtumaan?vai onkohan tuossa ideassa mitään järkeä
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

taunusti kirjoitti:vai onkohan tuossa ideassa mitään järkeä
Mikäs kone tässä on kyseessä ?
Eikös tuohon hintaan jo ostele kokonaisia moottoreitakin :lol:
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

jossei pikaliima kestä niin sitten kemiallista metallia..
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Motonetistä saa Holts Vondarweldiä, joka on just tuohon tarkoitettua. Tosin luulis perus paikka-aineenkin toimivan ainakin kohtuullisesti, onhan sulla kannentiiviste ehjä?
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

ihan tavallinen opel 2.0i ohc kone..ja varaston perältä ei löydy iteltä irtokoneena kun 2.0 ford ohc.kannentiiviste on ehjä(letkut ei ole kovat) ja tutkin että se vesi menee tosiaan lohkosta öljypohjaa pitkin ulos.elikkä paikata tai vaihtaa pitäs.tuota motonetin ainetta josko seuravaksi kokeilis.onko kukaan muu käyttäny täällä tuota holts vondarweldiä?
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

voikohan se olla sittenkin palanu kannentiiviste kun vuotaa?kippasin sitä motonetin paikkausainetta ja ei enää tippassu auton alle mutta eilen huomasin että silti sitä vettä häviää jonnekkin pikkasen ja pakoputkesta tulee jatkuvasti vettä.sitten piruuttaani kotimatkalla rajotinta vasten 2 vaihteella niin johan rupes taas tippaseen auton allekkin öljypohjan tiivisteen välistä.
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

taunusti kirjoitti:voikohan se olla sittenkin palanu kannentiiviste kun vuotaa?kippasin sitä motonetin paikkausainetta ja ei enää tippassu auton alle mutta eilen huomasin että silti sitä vettä häviää jonnekkin pikkasen ja pakoputkesta tulee jatkuvasti vettä.sitten piruuttaani kotimatkalla rajotinta vasten 2 vaihteella niin johan rupes taas tippaseen auton allekkin öljypohjan tiivisteen välistä.
Katsoppas nyt mittatikkuun onko siellä öljyissä vettä.
Kohta on ihan entinen kone.

Öljypohjan tiivisteen välistä kun se ei oikein voisi tulla edes ooppelin koneessa.
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

Muurahainen kirjoitti:
taunusti kirjoitti:voikohan se olla sittenkin palanu kannentiiviste kun vuotaa?kippasin sitä motonetin paikkausainetta ja ei enää tippassu auton alle mutta eilen huomasin että silti sitä vettä häviää jonnekkin pikkasen ja pakoputkesta tulee jatkuvasti vettä.sitten piruuttaani kotimatkalla rajotinta vasten 2 vaihteella niin johan rupes taas tippaseen auton allekkin öljypohjan tiivisteen välistä.
Katsoppas nyt mittatikkuun onko siellä öljyissä vettä.
Kohta on ihan entinen kone.

Öljypohjan tiivisteen välistä kun se ei oikein voisi tulla edes ooppelin koneessa.
niin tosiaan päivällä katoin niin öljytikussa öljy on mustaa.jäähytin nesteet nyt on muutenki aika jännän väriset kun sinne on sotkettu jo niin paljon erilaisia aineita.
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

taunusti kirjoitti:
Muurahainen kirjoitti:
taunusti kirjoitti:voikohan se olla sittenkin palanu kannentiiviste kun vuotaa?kippasin sitä motonetin paikkausainetta ja ei enää tippassu auton alle mutta eilen huomasin että silti sitä vettä häviää jonnekkin pikkasen ja pakoputkesta tulee jatkuvasti vettä.sitten piruuttaani kotimatkalla rajotinta vasten 2 vaihteella niin johan rupes taas tippaseen auton allekkin öljypohjan tiivisteen välistä.
Katsoppas nyt mittatikkuun onko siellä öljyissä vettä.
Kohta on ihan entinen kone.

Öljypohjan tiivisteen välistä kun se ei oikein voisi tulla edes ooppelin koneessa.
niin tosiaan päivällä katoin niin öljytikussa öljy on mustaa.jäähytin nesteet nyt on muutenki aika jännän väriset kun sinne on sotkettu jo niin paljon erilaisia aineita.
Siellä on nyt varmaan lämppärin kenno ihan tukossa ja syylärikin toimii jotenkin...

Koita nyt ihmetellä mistä se vesi tulee kun ei se millään voi tulla öljypohjan tiivisteestä. Ei siellä ole edes vesitiloja.
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

mutta mitenhän likeltä vesitila menee öljypohjan pultteja yleensäkkin auton moottorissa?että voikohan olla murtunu lohko sisäpuolelta vesitilan ja ö-pohjan pultin välistä ja vesi pääsis sitä kautta sitten menemään.vaihtoon tuo kone menee kyllä ens kesänä mutta jotaki pitäs keksiä että talven yli pärjää vielä
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

taunusti kirjoitti:mutta mitenhän likeltä vesitila menee öljypohjan pultteja yleensäkkin auton moottorissa?että voikohan olla murtunu lohko sisäpuolelta vesitilan ja ö-pohjan pultin välistä ja vesi pääsis sitä kautta sitten menemään.vaihtoon tuo kone menee kyllä ens kesänä mutta jotaki pitäs keksiä että talven yli pärjää vielä
Ooppelin koneesta en nyt sano mutta yleisesti ei lähelläkään
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Kaikennäköset vuodot on yleensä aika taitavia kusettamaan, se voi tippua tai valua jostain muualta siihen ja saattaa näyttää aivan kun se tulis siitä ulos. Mut en nyt ihan heti uskois että öljypohjan tiivisteen välistä tulee jäähdytinnestettä.
Ja yleisesti ottaen noi paikkauslitkut lähinnä tukkii jäähdytysjärjestelmää tai ainakin heikentää sen toimintaa. Saattavat kyllä paikata itse reiänkin muttakun sitä töhnää on tässäkin tapauksessa useampi satsi siellä kierrossa niin sitä on myöskiin jäähdyttimen sisäpinnoilla reilusti joka vähintäänkin ainakin huonontaa lämmön siirtymistä nesteestä siihen itse jäähdyttimeen jotta se voisi jotain jäähdyttääkin.
Mutta jostainhan se tulee ulos jos sitä kerran auton allekin tippuu. Positiivista tietysti jos ei se mene öljyn sekaan. Hyvä pesu koneelle vain ja sitten jollain ilveellä saada järjestelmään painetta, mieluiten kuumana, ja tihrustaa mistä se vois tulla ulos.

Kait tommosia vakiomoottoreita saa ostaa jollain kympillä vaikka nettivaraosasta.
Vastaa Viestiin