Sivu 4/4

Lähetetty: 26 Loka 2008, 13:58
Kirjoittaja vtormane
kazle kirjoitti:kävinhakee hiacen perän ja se käy kyllä melkeinpä heittämällä ei vaadi pätkimistä
Kuinka leveä tuo hiacen perä on?

Lähetetty: 27 Loka 2008, 18:24
Kirjoittaja consul
Ja tuokin perä kestää kun vahvistaa sitä TASAUSPYÖRÄSTÖN SOKKAA

Muutamaan laitettiin putkisokan tilalle just sopiva terästappi ja kempillä lukitus. Yhteen kokeilumielessä porattiin pikkasen isompi reikä ja tehtiin uusi lukitustappi.

Lähetetty: 27 Loka 2008, 18:30
Kirjoittaja FoorttiFani
mites tuo alkuperänen sokka on kiinni?

Lähetetty: 27 Loka 2008, 20:13
Kirjoittaja Mois
FoorttiFani kirjoitti:mites tuo alkuperänen sokka on kiinni?
Tiukalla sovituksella. Se putkisokkahan on semmonen halkaistu jousiteräksestä tehty sokka. Samalainen ku ovien saranatapit Tanessa.

Lähetetty: 27 Loka 2008, 22:43
Kirjoittaja FoorttiFani
selvä, joku vahvistettu versio pitäis siis hitsaa kiinni?

Lähetetty: 23 Helmi 2009, 01:21
Kirjoittaja vtormane
Minuakin kiinnostaisi tuo sokan vahvistaminen kun tuli isoatlas perä ostettua ja on nyt purettuna tuolla tallissa. Tarkoitus ei ole mitenkään revitellä autolla, kuminpolttoajat on jo menny :)
Kannattaako tuota sokkaa kuitenkin vahvistaa varmuuden vuoksi? Eli helpointa ostaa pulttikaupasta pienempi putkisokka joka menee sen alkuperäisen sokan sisään? Tietysti ostaa sen verran ison halkaisijaltaan että se puristuu hieman kasaan kun sen lyö sisään?

Re: Atlaksesta

Lähetetty: 01 Helmi 2015, 14:13
Kirjoittaja tanekki
Mitä ootte mieltä pikkuatlaksesta katupirteen kakstonnisen perässä? Kohtapuolin siis 1,6 tanariin on tulossa 2,0 ohc type9 lodjulla. Ei tekis mieli alkaa tuota perää irrottelemaan, kun tuntuu hyvältä ja on vähän ajettu.

Re: Atlaksesta

Lähetetty: 01 Helmi 2015, 14:17
Kirjoittaja isoatlas
On minullakin ollut useassa Taunuksessa 2.0 ja pikkuperä, normaalissa ajossa kestää aivan hyvin...onhan joissakin kolmoskoppaisissa 2.0 koneisissa jo tehtaalta lähtiessä pikkuperä, pariin tämmöiseen yksilöön olen itsekkin törmännyt.

Re: Atlaksesta

Lähetetty: 01 Helmi 2015, 15:48
Kirjoittaja p3
Tasauspyörästöhän sieltä hajoaa ihan saman lailla kun isommastakin jos suddailee paljon. Pienet tasauspyörät leikkau akseliinsa kiini jolloin akseli pyörähtää rikkoen lukitus sokan ja akseli pääsee liukumaan pois paikaltaan.

Re: Atlaksesta

Lähetetty: 01 Helmi 2015, 19:08
Kirjoittaja Vermilion
Vetoakselit on toinen mikä noista hajoaa....

Re: Atlaksesta

Lähetetty: 01 Helmi 2015, 19:30
Kirjoittaja tanekki
Jokatapauksessa, onko isoatlas pikkuista selvästi kestävämpi?

Re: Atlaksesta

Lähetetty: 01 Helmi 2015, 19:40
Kirjoittaja Mois
Molemmista hajoaa tasauspyörästö jos kumia polttaa, isossa tosiaan taitaa ne vetoakselit olla vähä vahvemmat ja siihen saa lukkoja ostettua, pieneen ei.

Re: Atlaksesta

Lähetetty: 01 Helmi 2015, 20:06
Kirjoittaja isoatlas
Iso on aina pientä kestävämpi, kun puhutaan perästä...eikai tuota nyt sen enempää tarvitse pohtia.