Atlaksesta

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja vtormane » 26 Loka 2008, 13:58

kazle kirjoitti:kävinhakee hiacen perän ja se käy kyllä melkeinpä heittämällä ei vaadi pätkimistä


Kuinka leveä tuo hiacen perä on?
Avatar
vtormane
 
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

ViestiKirjoittaja consul » 27 Loka 2008, 18:24

Ja tuokin perä kestää kun vahvistaa sitä TASAUSPYÖRÄSTÖN SOKKAA

Muutamaan laitettiin putkisokan tilalle just sopiva terästappi ja kempillä lukitus. Yhteen kokeilumielessä porattiin pikkasen isompi reikä ja tehtiin uusi lukitustappi.
consul
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 16:23
Paikkakunta: Kajjjaani

ViestiKirjoittaja FoorttiFani » 27 Loka 2008, 18:30

mites tuo alkuperänen sokka on kiinni?
Avatar
FoorttiFani
 
Viestit: 964
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

ViestiKirjoittaja Mois » 27 Loka 2008, 20:13

FoorttiFani kirjoitti:mites tuo alkuperänen sokka on kiinni?

Tiukalla sovituksella. Se putkisokkahan on semmonen halkaistu jousiteräksestä tehty sokka. Samalainen ku ovien saranatapit Tanessa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7830
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja FoorttiFani » 27 Loka 2008, 22:43

selvä, joku vahvistettu versio pitäis siis hitsaa kiinni?
Avatar
FoorttiFani
 
Viestit: 964
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

ViestiKirjoittaja vtormane » 23 Helmi 2009, 01:21

Minuakin kiinnostaisi tuo sokan vahvistaminen kun tuli isoatlas perä ostettua ja on nyt purettuna tuolla tallissa. Tarkoitus ei ole mitenkään revitellä autolla, kuminpolttoajat on jo menny :)
Kannattaako tuota sokkaa kuitenkin vahvistaa varmuuden vuoksi? Eli helpointa ostaa pulttikaupasta pienempi putkisokka joka menee sen alkuperäisen sokan sisään? Tietysti ostaa sen verran ison halkaisijaltaan että se puristuu hieman kasaan kun sen lyö sisään?
Avatar
vtormane
 
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Atlaksesta

ViestiKirjoittaja tanekki » 01 Helmi 2015, 14:13

Mitä ootte mieltä pikkuatlaksesta katupirteen kakstonnisen perässä? Kohtapuolin siis 1,6 tanariin on tulossa 2,0 ohc type9 lodjulla. Ei tekis mieli alkaa tuota perää irrottelemaan, kun tuntuu hyvältä ja on vähän ajettu.
tanekki
 
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 19:25

Re: Atlaksesta

ViestiKirjoittaja isoatlas » 01 Helmi 2015, 14:17

On minullakin ollut useassa Taunuksessa 2.0 ja pikkuperä, normaalissa ajossa kestää aivan hyvin...onhan joissakin kolmoskoppaisissa 2.0 koneisissa jo tehtaalta lähtiessä pikkuperä, pariin tämmöiseen yksilöön olen itsekkin törmännyt.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Atlaksesta

ViestiKirjoittaja p3 » 01 Helmi 2015, 15:48

Tasauspyörästöhän sieltä hajoaa ihan saman lailla kun isommastakin jos suddailee paljon. Pienet tasauspyörät leikkau akseliinsa kiini jolloin akseli pyörähtää rikkoen lukitus sokan ja akseli pääsee liukumaan pois paikaltaan.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
p3
 
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Re: Atlaksesta

ViestiKirjoittaja Vermilion » 01 Helmi 2015, 19:08

Vetoakselit on toinen mikä noista hajoaa....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1507
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Atlaksesta

ViestiKirjoittaja tanekki » 01 Helmi 2015, 19:30

Jokatapauksessa, onko isoatlas pikkuista selvästi kestävämpi?
tanekki
 
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 19:25

Re: Atlaksesta

ViestiKirjoittaja Mois » 01 Helmi 2015, 19:40

Molemmista hajoaa tasauspyörästö jos kumia polttaa, isossa tosiaan taitaa ne vetoakselit olla vähä vahvemmat ja siihen saa lukkoja ostettua, pieneen ei.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7830
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: Atlaksesta

ViestiKirjoittaja isoatlas » 01 Helmi 2015, 20:06

Iso on aina pientä kestävämpi, kun puhutaan perästä...eikai tuota nyt sen enempää tarvitse pohtia.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa