Sivu 2/4

Lähetetty: 15 Loka 2004, 18:59
Kirjoittaja Taco
JEP! BurtonPower Performance Ford Parts & Accessories 2004 (jonka saa muuten tilattua ilmaiseksi www.burtonpower.com) kertoo näin:
Capri / Cortina 2.0 (Atlas axle) = QUALSD2.
Mk 1/2 Cortina Escort (English axle) = QUALSD1.

Lähetetty: 15 Loka 2004, 22:00
Kirjoittaja Vieras
Jallu kirjoitti:
Taco kirjoitti:Tuon Quaife:n saa myös tilattu esim. UK:sta www.burtonpower.com -> Transmission & Clutch -> Quaife ATBs & LSDs. -> Cortina Mk 3/4/5 (Part No. QUALSD2), hintaa näkyy olevan 616.88 GBP = 895.20 EUR + postit. Ja tietty sillon pitää olla luottokortti... ja tälläinenhän löytyy "isiltä" :D
En mä oo isi, vaikka mulla on luottokortti...

Onkos tuo nyt sitten isoon atlakseen, vai enkkuperään?
Toi on isoon Atlakseen! Tilasin just tommosen viimme vuoden puolella ja toimitus kesti yli 6 kuukautta! Nopeat toimitukset tuolla Burtonilla :D

Lähetetty: 28 Loka 2004, 10:02
Kirjoittaja Viipo
mulla on tällä hetkellä 3.44 välitykset tuossa perämutikassa, yhestä tielanasta otin talteen ja paikalleen toimivan tasauspyörästön (akseli peräisin taunus-transitista vuodelta miekka&kivi) kun viime syksystä asti piti ajella kemppilukolla. tuossa pari viikkoa sitten pelastin yhestä 20m v6 farmarista tasauspyörästön ja pionin... pikkurattaiden akselin hitsasin suosiolla isolla virralla kiinni, jotta onhan näitä nyt mitä räjäytellä. pari on vielä tiedossa take-away hintoihin, mutta välitykset on nuissa kaikissa 3.70 - 4.11

Lähetetty: 07 Joulu 2004, 22:38
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
mahtaako tuota lukkoa muuten saada pikkuatlakseen?? Ja onko III-korisessa 2.0 tanessa iso- vai pikkuatlas kun tällä palstalla on hieman ristiriitaista tietoa..

Lähetetty: 07 Joulu 2004, 22:41
Kirjoittaja Mois
En ole nähnyt lukkoa missään myytävänä Pikku-Atlakseen! Siinä III-koppasessa on kai alunperin se Pikku-Atlas isoilla jarruilla, mut voihan se olla vaihdettu jälkikäteen?

Lähetetty: 07 Joulu 2004, 22:43
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
mois13 kirjoitti:En ole nähnyt lukkoa missään myytävänä Pikku-Atlakseen! Siinä III-koppasessa on kai alunperin se Pikku-Atlas isoilla jarruilla,
tätä vähän pelkäsinkin.... :(

Lähetetty: 08 Joulu 2004, 00:59
Kirjoittaja Taco
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... _76-82.jpg

Jos tuota kattoo niin 76-> eteen päin 2.0 OHC koneellisissa on taka-akseli tyyppi B ja 3.75:1 välitys, eli Iso-Atlas ?

Perän ulkonäöstä voi päätellä kumpi on kyseessä. Jos kattot murikkaa takaa päin, niin Isossa-Atlaksessa banjokopan ylin ja alin kiinnityspultti on samassa linjassa keskellä. Pienessä ne taas oli muistaakseni oikealla puolella.

Lähetetty: 08 Joulu 2004, 17:49
Kirjoittaja Miikka
Jos puolestaan kurkkaat auton alle takapyörän edestä, Isossa Atlaksessa kardaanin laippa on ihan kiinni murikan kuoressa. Pikku Atlaksessa mahtuu reilusti sormi väliin.

Lähetetty: 08 Joulu 2004, 20:47
Kirjoittaja MrBungle
mulla ainakin 2,0 V6´81 on pienellä akselilla...

Lähetetty: 08 Joulu 2004, 23:07
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Miikka kirjoitti:Jos puolestaan kurkkaat auton alle takapyörän edestä, Isossa Atlaksessa kardaanin laippa on ihan kiinni murikan kuoressa. Pikku Atlaksessa mahtuu reilusti sormi väliin.
Däm!! Mulla on pikkuperä isoilla jarruilla...
Onkos kukaan koittanut sovittaa sierran erillisjousitettua perää taunukseen?? Leveys ainakin täsmäis..

Lähetetty: 09 Joulu 2004, 00:24
Kirjoittaja Taco
Taunusmies Jussi kirjoitti:Onkos kukaan koittanut sovittaa sierran erillisjousitettua perää taunukseen?? Leveys ainakin täsmäis..
Ei oo tullu vastaan kyllä ja sanoisin ettei kyllä kannata. Mielestäni sillä ei kyllä saavuta yhtään mitään vaivaan nähden...

Lähetetty: 09 Joulu 2004, 00:39
Kirjoittaja TaunusTomi
Taco kirjoitti:
Taunusmies Jussi kirjoitti:Onkos kukaan koittanut sovittaa sierran erillisjousitettua perää taunukseen?? Leveys ainakin täsmäis..
Ei oo tullu vastaan kyllä ja sanoisin ettei kyllä kannata. Mielestäni sillä ei kyllä saavuta yhtään mitään vaivaan nähden...
olen samaa mieltä,taunuksen perä ajaa asiansa hyvin..omassa 2-koppasessa on pikkuperä joka on kestänyt ilman murheita jo muutaman kesän eikä huuda ym.ja on annettu kenkää oikeen kunnolla parina viimeisenä kesänä..

Lähetetty: 09 Joulu 2004, 01:00
Kirjoittaja Taco
Mää oon vähän samaa mieltä että sitä pikkuperää pelätään turhaan.
Siinähän on kivat välityksen, 3.89:1 joten kiihtyy kivasti :) Eikä se ajamalla hajoa, eri asia sitten kun ruvetaan runnomaan, mutta kuka niin tekis rakkaalla Taunuksellaan? ;)

Ja tuokin perä kestää kun vahvistaa sitä TASAUSPYÖRÄSTÖN SOKKAA :!:

Lähetetty: 24 Touko 2005, 21:51
Kirjoittaja Girder
Käytin hakua mutta en löytänyt vastausta että saako Caprin Isoatlas takakselin käymään miten helposti I-koriseen Taunukseen? Joutuuko paljon rälläköimään ja hitsailemaan kiinnikkeiden kanssa?

Lähetetty: 24 Touko 2005, 21:57
Kirjoittaja Mois
Girder kirjoitti:Käytin hakua mutta en löytänyt vastausta että saako Caprin Isoatlas takakselin käymään miten helposti I-koriseen Taunukseen? Joutuuko paljon rälläköimään ja hitsailemaan kiinnikkeiden kanssa?
Caprissa on kapeampi perä, peräkopassa ei ole paikkoja ylätukivarsille ja siihen valuun on vähän huono hitsatakaan. Alatukivarsien kiinnikkeet on kyllä helppo hitsata. Eri asia on jos laitat vaikka 4-linkit...