Atlaksesta

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Atlaksesta

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Eli mitä muuta eroa on isolla ja pikkuatlaksella kuin koko? Ja kumpi perä löytyy 2.0 OHC:lla varustetusta tanesta?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Perät

Viesti Kirjoittaja Pj »

Iso atlas löytyy vanhemmista eli I-koppasista Taunuksista esim. 2.0V6:ssa on ollut alkujaan 3.44 välityksellä oleva iso atlas. III-korisista 2.0 OHC- moottorilla varustetuissa Taunuksissa on ollut 3.45 välitteistä pikkuperää, vaikkakin taka-akseli on ollut varustettuina 9" jarruilla. Tietysti isommassa perässä on isommat sisähilut. Perävälityksiä löytyy esim sellaisia kuin 3,44 ja 3,45 ja 3,75 ja 3,89 ja 4,11
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

I ja II-koppaisissa 2.0 OHC-Taunuksissa on ollut iso Atlas välityksellä 3.75:1
Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Myös III-korisissa 2.0OHC:lla on ollut isoatlas 3,75:1. Samoin (3,75:1) ainakin yhdessä alkuperäisessä 2,3V6 mk3:ssa.
Latexi
Viestit: 71
Liittynyt: 14 Elo 2004, 12:29
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi »

Farkuissa on (ainakin useimmiten) sitten ollut vakiona lyhyempi välitteinen perä (menikö oikein, menee noi aina sekaisin). Eli mulla on tossa omassa se 4.11. Tietty näihin STW:hinkin on saanut valinnaisena pitemmän(?) perän.
vm. 72 1.6 L STW / Classic - Not Fast (linkissä vanhoja kuvia ja vanhaa juttua)
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Saakos tuohon isoon atlakseen mitään muuta lukkoyksikköä kuin kemppilukon? Vai taytyykö vaan tyytyä ajeleen ilman lukkoa?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Kyllä saa lukkoja. Esim quaife 1200e.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Tuon Quaife:n saa myös tilattu esim. UK:sta www.burtonpower.com -> Transmission & Clutch -> Quaife ATBs & LSDs. -> Cortina Mk 3/4/5 (Part No. QUALSD2), hintaa näkyy olevan 616.88 GBP = 895.20 EUR + postit. Ja tietty sillon pitää olla luottokortti... ja tälläinenhän löytyy "isiltä" :D

Tiedä sitten auttoiko tämä postaus mitään ... :? hinta on silti kova.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuolla vanhalla palstalla oli muistaakseni puhetta siitä, että isoon atlakseen käy jonkun transitin tasauspyörästön rattaa ja uudemmissa transiteissahan on ollut lukkoperä. Niin tuli vaan mieleen, että mahtaiskohan se transitin lukko sopia taunuksen perään??
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Anonymous kirjoitti:Tuolla vanhalla palstalla oli muistaakseni puhetta siitä, että isoon atlakseen käy jonkun transitin tasauspyörästön rattaa ja uudemmissa transiteissahan on ollut lukkoperä. Niin tuli vaan mieleen, että mahtaiskohan se transitin lukko sopia taunuksen perään??
Siis minä kirjoitin tuon. Unohdin kirjautua........ :oops:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Miten perän tunnistaa joksikin tietyksi malliksi?
Salisbury A vai B, välitys...jne
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

Alfamerin korjausoppaassa on piirros A ja B typen eroista. Välitys löytyy peltilevystä (jos on tallella), joka on yhdellä tasauspyörästön luukun pultilla kiinni.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Nopealla kuvahaulla löytyi nämä:

http://www.nic.fi/~meou/moutine/salisbury.jpg

http://www.mgcars.org.uk/mgcc/sf/images/sf100104e.jpg

Nämä nyt ei ihan ole Taunuksen periä...
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sumu kirjoitti:Nopealla kuvahaulla löytyi nämä:

http://www.nic.fi/~meou/moutine/salisbury.jpg

http://www.mgcars.org.uk/mgcc/sf/images/sf100104e.jpg

Nämä nyt ei ihan ole Taunuksen periä...
Tossa isommassa kuvassa on ainakin ISO-Atlas. Pikku-Atlaksessa menee nuo "takaluukun" pultin perän sisään ja tuossa Isossa Atlaksessa on tuommoinen selvä laippa ja luukun pultit jää ulkopuolelle...
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Taco kirjoitti:Tuon Quaife:n saa myös tilattu esim. UK:sta www.burtonpower.com -> Transmission & Clutch -> Quaife ATBs & LSDs. -> Cortina Mk 3/4/5 (Part No. QUALSD2), hintaa näkyy olevan 616.88 GBP = 895.20 EUR + postit. Ja tietty sillon pitää olla luottokortti... ja tälläinenhän löytyy "isiltä" :D
En mä oo isi, vaikka mulla on luottokortti...

Onkos tuo nyt sitten isoon atlakseen, vai enkkuperään?
Vastaa Viestiin