Atlaksesta

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Atlaksesta

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 19 Syys 2004, 21:41

Eli mitä muuta eroa on isolla ja pikkuatlaksella kuin koko? Ja kumpi perä löytyy 2.0 OHC:lla varustetusta tanesta?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Perät

ViestiKirjoittaja Pj » 19 Syys 2004, 23:12

Iso atlas löytyy vanhemmista eli I-koppasista Taunuksista esim. 2.0V6:ssa on ollut alkujaan 3.44 välityksellä oleva iso atlas. III-korisista 2.0 OHC- moottorilla varustetuissa Taunuksissa on ollut 3.45 välitteistä pikkuperää, vaikkakin taka-akseli on ollut varustettuina 9" jarruilla. Tietysti isommassa perässä on isommat sisähilut. Perävälityksiä löytyy esim sellaisia kuin 3,44 ja 3,45 ja 3,75 ja 3,89 ja 4,11
Pj
FTC Puheenjohtaja
 
Viestit: 1180
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

ViestiKirjoittaja Miikka » 03 Loka 2004, 15:07

I ja II-koppaisissa 2.0 OHC-Taunuksissa on ollut iso Atlas välityksellä 3.75:1
Miikka
 
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Tero_s » 06 Loka 2004, 00:02

Myös III-korisissa 2.0OHC:lla on ollut isoatlas 3,75:1. Samoin (3,75:1) ainakin yhdessä alkuperäisessä 2,3V6 mk3:ssa.
Tero_s
 
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Latexi » 07 Loka 2004, 18:52

Farkuissa on (ainakin useimmiten) sitten ollut vakiona lyhyempi välitteinen perä (menikö oikein, menee noi aina sekaisin). Eli mulla on tossa omassa se 4.11. Tietty näihin STW:hinkin on saanut valinnaisena pitemmän(?) perän.
vm. 72 1.6 L STW / Classic - Not Fast (linkissä vanhoja kuvia ja vanhaa juttua)
Latexi
 
Viestit: 72
Liittynyt: 14 Elo 2004, 12:29
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 07 Loka 2004, 22:05

Saakos tuohon isoon atlakseen mitään muuta lukkoyksikköä kuin kemppilukon? Vai taytyykö vaan tyytyä ajeleen ilman lukkoa?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja Jallu » 08 Loka 2004, 10:32

Kyllä saa lukkoja. Esim quaife 1200e.
Avatar
Jallu
 
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

ViestiKirjoittaja Taco » 08 Loka 2004, 20:14

Tuon Quaife:n saa myös tilattu esim. UK:sta www.burtonpower.com -> Transmission & Clutch -> Quaife ATBs & LSDs. -> Cortina Mk 3/4/5 (Part No. QUALSD2), hintaa näkyy olevan 616.88 GBP = 895.20 EUR + postit. Ja tietty sillon pitää olla luottokortti... ja tälläinenhän löytyy "isiltä" :D

Tiedä sitten auttoiko tämä postaus mitään ... :? hinta on silti kova.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
 
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Vieras » 09 Loka 2004, 23:08

Tuolla vanhalla palstalla oli muistaakseni puhetta siitä, että isoon atlakseen käy jonkun transitin tasauspyörästön rattaa ja uudemmissa transiteissahan on ollut lukkoperä. Niin tuli vaan mieleen, että mahtaiskohan se transitin lukko sopia taunuksen perään??
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 09 Loka 2004, 23:11

Anonymous kirjoitti:Tuolla vanhalla palstalla oli muistaakseni puhetta siitä, että isoon atlakseen käy jonkun transitin tasauspyörästön rattaa ja uudemmissa transiteissahan on ollut lukkoperä. Niin tuli vaan mieleen, että mahtaiskohan se transitin lukko sopia taunuksen perään??


Siis minä kirjoitin tuon. Unohdin kirjautua........ :oops:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja Sumu » 13 Loka 2004, 12:18

Miten perän tunnistaa joksikin tietyksi malliksi?
Salisbury A vai B, välitys...jne
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1502
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Janne » 13 Loka 2004, 12:48

Alfamerin korjausoppaassa on piirros A ja B typen eroista. Välitys löytyy peltilevystä (jos on tallella), joka on yhdellä tasauspyörästön luukun pultilla kiinni.
Janne
 
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Sumu » 13 Loka 2004, 14:19

Nopealla kuvahaulla löytyi nämä:

http://www.nic.fi/~meou/moutine/salisbury.jpg

http://www.mgcars.org.uk/mgcc/sf/images/sf100104e.jpg

Nämä nyt ei ihan ole Taunuksen periä...
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1502
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Mois » 13 Loka 2004, 19:10

Sumu kirjoitti:Nopealla kuvahaulla löytyi nämä:

http://www.nic.fi/~meou/moutine/salisbury.jpg

http://www.mgcars.org.uk/mgcc/sf/images/sf100104e.jpg

Nämä nyt ei ihan ole Taunuksen periä...


Tossa isommassa kuvassa on ainakin ISO-Atlas. Pikku-Atlaksessa menee nuo "takaluukun" pultin perän sisään ja tuossa Isossa Atlaksessa on tuommoinen selvä laippa ja luukun pultit jää ulkopuolelle...
Avatar
Mois
 
Viestit: 7785
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Jallu » 15 Loka 2004, 18:37

Taco kirjoitti:Tuon Quaife:n saa myös tilattu esim. UK:sta www.burtonpower.com -> Transmission & Clutch -> Quaife ATBs & LSDs. -> Cortina Mk 3/4/5 (Part No. QUALSD2), hintaa näkyy olevan 616.88 GBP = 895.20 EUR + postit. Ja tietty sillon pitää olla luottokortti... ja tälläinenhän löytyy "isiltä" :D

En mä oo isi, vaikka mulla on luottokortti...

Onkos tuo nyt sitten isoon atlakseen, vai enkkuperään?
Avatar
Jallu
 
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa