kierros mittarin piuhat puolaan ?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

kierros mittarin piuhat puolaan ?

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

eli kyse olisi vm 87 2.0 ohc sierran kierros luku mittarista, tässä on ollut se kärjetön sytytys, mutta on muutettu karjelliseksi, ja on siis jäänyt hieman ylimääräisiä piuhoja kone huoneeseen. ja ei ole kierros luku mittari ollut toiminnassa mun aikana, ja olisi nyt tarkoitus se herättää toimintaan, eli voisiko joku, jola olisi sierra, tserkata mitkä piuhat tulee puolalle, sitä vihreää jo kokeilin, mutta ei sillä vielä mittari ns herännyt, ja oli jo tarkoitus kokeilla toista mittaristoa, mutta enpä muistanut, miten nopeus mittarin vaijeri lähtee irti mittaristosta, :oops:
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Kyllä se vihreä menee mittarille. Vaijerista painetaan siitä pykälämaisesta kohdasta ja vedetään irti.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

mittari

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

kiitos varmistuksesta :wink: tutkin kytkentä kaaviota, ja näemmä jokin ruskea piuha yhdistyy matkan varrella siihen vihreään, ja myös se ruskea menee mittaristolle, ja siinä 3:n piuhan liittimessä, joka on kai aiemmin mennyt sytytys boxille?, on vielä 2 piuhaa kokeilematta, ja toinen on ruskea, eli kai vielä niitä 2.ta viimeistä kokeilen puolan miinukseen,( ja vara puolaa ynm jo valmiiksi hollille :shock: ) olisikohan mahdollista, että se kärjetön systeemi olisi antanut myös jonkin sykäyksen kierros luku mittarin toiminalle? ja onkohan mitään testi keinoa, millä voisi varmistaa onko itse kierros mittari ehjä...lämpö mittarin tavoin, eli pakko maadoitus, ja lämpö mittari näyttää täyttä. mutta kierros luku mittarihan tarvitsee plussaa, eli voikohan syöttää 12v sille?
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

piuhat

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no nyt on kokeiltu toisella mittaristolla ja sillä vihreällä piuhalla, eipä vain vieläkään herännyt kiekka mittari, jossain foordi keskustelu palstalla oli jopa maininta, että saattaisi olla laturiinkin jotenkin yhteydessä sierran kiekka mittari? no selvisi eilen ainenkin se, että kiekka mittarin takana on 3 paikkaa, missä sähkö kulkee, pitäisi saada selville niiden toiminnot, että saisi mitattua mitä pitää minkäkin näyttää ja että kulkeeko virta jne, sulake vaikuttaa ehjältä, se on jo tsekattu, parkule, jos ei muu auta niin sitten joku ulkoinen mittari on laitettava :shock:
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Kiekkakello tarvitsee aina + virran, - maadoituksen ja pulssin jakajalta...siis kolme johtoa, melko helppoa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

kiekka

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

jep, niin arvelinkin, täytyypä yrittää tsekata sitä mittariston virta piiriä, jos saisin tolkkua että mikä on miinus jne. :roll: ja yrittää myös selvittää, mihin asti virta kulkee siinä vihreässä piuhassa.mahaako muuten se viisari värähtää, jos kokeilisin siihen irto mittaristoon 12v antaa( tietty, kun ekaks on selvinnyt mikä niistä 3.sta on maa) sitten voisi verrata tekeekö autossa ole samoin :wink:
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: kiekka

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

taneli1 kirjoitti:jep, niin arvelinkin, täytyypä yrittää tsekata sitä mittariston virta piiriä, jos saisin tolkkua että mikä on miinus jne. :roll: ja yrittää myös selvittää, mihin asti virta kulkee siinä vihreässä piuhassa.mahtaako muuten se viisari värähtää, jos kokeilisin siihen irto mittaristoon 12v antaa( tietty, kun ekaks on selvinnyt mikä niistä 3.sta on maa) sitten voisi verrata tekeekö autossa ole samoin :wink:
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Jos se kierroslukumittari on ihan mittaristossa kiinni ja muuten kaikki toimii, niin siitä sen pitäisi näkyä ihan yleismittarilla tuleeko sille + ja -. Riippuen tietty virtalukon asennosta. Yleensä kai noihin kieppimittareihin menee siis 12v+ ja - sekä signaali joka (yleensä) otetaan puolan miinusnavasta. Varmasti toisinkin toimivia on, ja tuosta laturiin liittyvästä hommasta olen jotain joskus kuullut itsekin, mutta en ole sitten livenä ikinä sellaiseen vielä törmännyt.
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Jos se kierroslukumittari on ihan mittaristossa kiinni ja muuten kaikki toimii, niin siitä sen pitäisi näkyä ihan yleismittarilla tuleeko sille + ja -. Riippuen tietty virtalukon asennosta. Yleensä kai noihin kieppimittareihin menee siis 12v+ ja - sekä signaali joka (yleensä) otetaan puolan miinusnavasta. Varmasti toisinkin toimivia on, ja tuosta laturiin liittyvästä hommasta olen jotain joskus kuullut itsekin, mutta en ole sitten livenä ikinä sellaiseen vielä törmännyt.
Se laituriin tuleva versio on käytössä diiseleissä.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

kierrosm

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

kiitos muurahaisellekkin tuosta diesel varmistuksesta, ei tartte sitä turhaan funtsia :wink:
Vastaa Viestiin