2,0 ohc rallattaa
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 20:14
2,0 ohc rallattaa
Mikäköhän mahtaa aiheuttaa moottorin rallatuksen vedättäessä kylmänä ja kuumana,Moottori on 2,0 jossa 1,6 kansi ja 2,0 nokka.kaasari ja kärellinen sytkä.tyhjäkäynnillä ja kun sievästi ajaa niin ei rallata.heti kun moottoria vedättää reilummin niin rallatus alkaa.venttiilit oon säätäny ja jako pääkin on kohillaan. rallatus alkoi 1,6 kannen laiton jälkeen.jäikö jotain huomioimatta vai oisko sittenkin joku säätö pielessä vielä?
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
Lähetetty: |Tor|Kes|28|2012|- 23:18 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Hyöty joka 1.6 kannen mukana tulee on se, että siinä on pienemmät kanavat jolloin niissä on varaa muotoilla paremmiksi sekä saa imukanavat portattua pikkasen sylinteriin nähden pystympään kuin 2.0:ssa, jolloin virtauksesta on mahdollista saada parempi.
Jos vakion 2.0:n päälle heittää vakion 1.6 kannen, tuloksena on suht roisi puristussuhde, ja laimeasta kärsästä johtuen myös roisi puristuspaine, joka taasen ruokkii detonointia, sytkän joutuu jättää melko myöhälle ja tuottaa melko varmasti vähemmän tehoa ja kuluttaa enemmän soppaa kuin vakio kakslitranen.
Virihommiin oikein tehtynä oikeilla osilla järkevä homma, mut vakiokalikoilla vaikee kyllä löytää järkeä tuohon.
tuossa toisesta topicista lainattu luhtiksen selventävä vastaus
--------------------------------------------------------------------------------
Hyöty joka 1.6 kannen mukana tulee on se, että siinä on pienemmät kanavat jolloin niissä on varaa muotoilla paremmiksi sekä saa imukanavat portattua pikkasen sylinteriin nähden pystympään kuin 2.0:ssa, jolloin virtauksesta on mahdollista saada parempi.
Jos vakion 2.0:n päälle heittää vakion 1.6 kannen, tuloksena on suht roisi puristussuhde, ja laimeasta kärsästä johtuen myös roisi puristuspaine, joka taasen ruokkii detonointia, sytkän joutuu jättää melko myöhälle ja tuottaa melko varmasti vähemmän tehoa ja kuluttaa enemmän soppaa kuin vakio kakslitranen.
Virihommiin oikein tehtynä oikeilla osilla järkevä homma, mut vakiokalikoilla vaikee kyllä löytää järkeä tuohon.
tuossa toisesta topicista lainattu luhtiksen selventävä vastaus
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Juu, kyllä se vaan niin on, että kahen litran oohoosee ykskutosen kannella alkaa nakuttamaan melko herkästi.
Ei ainakaan 95:lla kannata yrittää ajaa tuolla kokoonpanolla. <mainos> Shellin ylikallista V-poweria ehkä kannattaa kokeilla. Kun ei sillä hinnalla oikeesti oo niin väliä, jos ei paljon aja. </mainos>
Sytytyksen myöhäsemmälle säätäminen auttanee vaivaan jonkin verran, tai sitten et vaan paina kaasua niin ahneesti.
nimim. kokemusta on
Ei ainakaan 95:lla kannata yrittää ajaa tuolla kokoonpanolla. <mainos> Shellin ylikallista V-poweria ehkä kannattaa kokeilla. Kun ei sillä hinnalla oikeesti oo niin väliä, jos ei paljon aja. </mainos>
Sytytyksen myöhäsemmälle säätäminen auttanee vaivaan jonkin verran, tai sitten et vaan paina kaasua niin ahneesti.
nimim. kokemusta on
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 20:14
eihän siinä oktaanibuusterisa mitään ihmeellistä ole.nostaa oktaani lukua ja korkeampi oktaani luku taas mahd.kovemmat puristukset.mutta vakio puristuksilla ei varmaan ole merkitystä onko 98 oktaanista vai 110 oktaanistapiikkinokka rotta kirjoitti:Varaosan myyjä kehotti kokeilemaan oktaanin kohottajaa,tankkiin 98 ja puolikas pullo oktaani plussaa perään,rallatus loppui noin 15min käynnin jälkeen.Ihmeainetta täytyy sanoa. Nyt kulkeekin paremmin,mitä nyt tyhjäkäynti vähän hettelee.