2,0 ohc rallattaa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

piikkinokka rotta
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 20:14

2,0 ohc rallattaa

Viesti Kirjoittaja piikkinokka rotta »

Mikäköhän mahtaa aiheuttaa moottorin rallatuksen vedättäessä kylmänä ja kuumana,Moottori on 2,0 jossa 1,6 kansi ja 2,0 nokka.kaasari ja kärellinen sytkä.tyhjäkäynnillä ja kun sievästi ajaa niin ei rallata.heti kun moottoria vedättää reilummin niin rallatus alkaa.venttiilit oon säätäny ja jako pääkin on kohillaan. rallatus alkoi 1,6 kannen laiton jälkeen.jäikö jotain huomioimatta vai oisko sittenkin joku säätö pielessä vielä?
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

no se 1.6 kansi sen tekee,liikaa ruttua. vaiha takas oma kansi tai rajumpaa nokkaa.. tai reilusti lisää oktaania..
aiheesta löytyy paljon asiaa täältäkin,kokeile hakua :wink:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

Lähetetty: |Tor|Kes|28|2012|- 23:18 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Hyöty joka 1.6 kannen mukana tulee on se, että siinä on pienemmät kanavat jolloin niissä on varaa muotoilla paremmiksi sekä saa imukanavat portattua pikkasen sylinteriin nähden pystympään kuin 2.0:ssa, jolloin virtauksesta on mahdollista saada parempi.

Jos vakion 2.0:n päälle heittää vakion 1.6 kannen, tuloksena on suht roisi puristussuhde, ja laimeasta kärsästä johtuen myös roisi puristuspaine, joka taasen ruokkii detonointia, sytkän joutuu jättää melko myöhälle ja tuottaa melko varmasti vähemmän tehoa ja kuluttaa enemmän soppaa kuin vakio kakslitranen.

Virihommiin oikein tehtynä oikeilla osilla järkevä homma, mut vakiokalikoilla vaikee kyllä löytää järkeä tuohon.

tuossa toisesta topicista lainattu luhtiksen selventävä vastaus :)
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Juu, kyllä se vaan niin on, että kahen litran oohoosee ykskutosen kannella alkaa nakuttamaan melko herkästi.

Ei ainakaan 95:lla kannata yrittää ajaa tuolla kokoonpanolla. <mainos> Shellin ylikallista V-poweria ehkä kannattaa kokeilla. Kun ei sillä hinnalla oikeesti oo niin väliä, jos ei paljon aja. </mainos>

Sytytyksen myöhäsemmälle säätäminen auttanee vaivaan jonkin verran, tai sitten et vaan paina kaasua niin ahneesti.

nimim. kokemusta on
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
piikkinokka rotta
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 20:14

Viesti Kirjoittaja piikkinokka rotta »

Varaosan myyjä kehotti kokeilemaan oktaanin kohottajaa,tankkiin 98 ja puolikas pullo oktaani plussaa perään,rallatus loppui noin 15min käynnin jälkeen.Ihmeainetta täytyy sanoa. :P Nyt kulkeekin paremmin,mitä nyt tyhjäkäynti vähän hettelee.
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

piikkinokka rotta kirjoitti:Varaosan myyjä kehotti kokeilemaan oktaanin kohottajaa,tankkiin 98 ja puolikas pullo oktaani plussaa perään,rallatus loppui noin 15min käynnin jälkeen.Ihmeainetta täytyy sanoa. :P Nyt kulkeekin paremmin,mitä nyt tyhjäkäynti vähän hettelee.
eihän siinä oktaanibuusterisa mitään ihmeellistä ole.nostaa oktaani lukua ja korkeampi oktaani luku taas mahd.kovemmat puristukset.mutta vakio puristuksilla ei varmaan ole merkitystä onko 98 oktaanista vai 110 oktaanista
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Mites tuo etanoli kävisi tässä tapauksessa? RE85 kaiketi sietää enemmän puristuksia.
Laittais vähän isompaa suutinta että kakkua tulee tarpeeksi.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Vastaa Viestiin