Tervehdys arvon taunustelijat.
Ihan vaan tällainen simppeli kysymys:
Jos moottoriremontin jättää talveksi vaiheeseen siten että kone on kasattu ja jättää sen odottamaan ensi kesää keulille nostoa varten, niin onko suotavaa jättää kone ilman öljyjä vai kannattaako laittaa öljyt koneeseen ja pyöräyttää öljyille vauhtia?
Vai onko tällä mitään merkitystä?
Niputettu kone talvisäilöön
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Ei se uusi ajamaton öljy mihinkään hapetu. Ei eroa mitenkään moottoripyörän talvisäilytyksestä (siis moottorin suhteen). Uudet oljyt koneeseen ja pyöräytys että lähtee kiertoon. Tulppien reijistä vielä tippakannulla lisää öljyä ja tulpat takaisin. Imu ja pakopuolelle vielä esim öljyllä kostutetut rätit tulpiksi. Kukin tekee miten parhaaksi
näkee. Onhan jotkut käynistelleet 20v metsässä olleita koneitakin hyvällä menestyksellä.
näkee. Onhan jotkut käynistelleet 20v metsässä olleita koneitakin hyvällä menestyksellä.
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
Ford Mondeo TDCI
hyvin se majori lähti kymmenen vuoden seisonnan jälkeen käyntiin kun vaan laitto uudet öljyt ja naftapuolen kuntoon
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61