VM 73 1 kurkkuisen seos säätö

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

VM 73 1 kurkkuisen seos säätö

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

eli montako kierrosta normaalisti noissa on se seos ruuvi ( vena kopan puolella, ruuvissa jousi alla) oli leimassa co 5,7 ja kun aloin eilen sitä kokeilemaan, ei olut auki kuin n:2 ja puoli kierrosta, alkoi kyllä käynti huononenmaan kiinni vedettäessä, ihmettelin vain kuin noinkin hurjaa co lukemaa näytti, ja ei ruuvi tuon enempää auki ollut, sytkä tosin vielä lampulla säätämättä, mutta ihan nätisti kyllä käy tosi pientä tyhjä käyntiä, ja kierroksia myös hyvin ottaa, ja tosi hyvin myös käyntiin lähtee, eli ei taida sytkä pahasti pielessä olla...ja tämä kaasari nyt siis vm 87 autossa, ja olisi saatava alle 3,5 arvoon leimalle.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Mitä tuota arpomaan,pilli perseeseen ja tulee kerrasta hyvä,eikä tartte arpoa.Säätö ei montaa euroa maksa.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Laita se sytty ensin kohdalleen, ihan turha on seoksia säätää jos sytty perseellään.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

seos

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

joo täytyy se tsekata, muistelinkin että se vaikuttaa myös päästöihin, venat kyllä ok, mulla vain se hankala tilanne, että pitäis saada ennen jälki näyttöä aineskin rajojen alle, ja pitäisi ne siirto kilvet hakea, että jphonkin mittaus mestaan pääsisi katsomaan arvot :shock: ja ei viitsi kovin montaa kertaa 25e maksaa konttorin mittauksesta.
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

hakee siirtokilvet,ajaa johki pajalle ja säätää sytkän ja seos suhteen kerralla kuntoon ja sitten hakee leiman?maksaa ne siirtokilvet varmaan samaa luokkaa kun se säätö
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: seos

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

taneli1 kirjoitti:joo täytyy se tsekata, muistelinkin että se vaikuttaa myös päästöihin, venat kyllä ok, mulla vain se hankala tilanne, että pitäis saada ennen jälki näyttöä aineskin rajojen alle, ja pitäisi ne siirto kilvet hakea, että johonkin mittaus mestaan pääsisi katsomaan arvot :shock: ja ei viitsi kovin montaa kertaa 25e maksaa konttorin mittauksesta.
no perjantaina liksa päivänä vois ne siirto kilvet hakea, jos ei ole siihen mennessä vielä säädöt kohdallaan :wink:
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

seos

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no niin sytkä tsekattu, eli oli 6 astetta aikaisella, ja kärki väli hieman lliian suuri, hieman myös seos ruuvia kiristetty,( näyttäisi siltä, että n:1 kierros auki olisi aika opitimi) ja kävipä pienillä kierroksilla tyhjä käyntiä( n:300 kierrosta) eli sitäkin piti hieman nostaa, saa nähdä muuttuiko kuinka paljon arvot näillä toimen piteillä :wink: perjantiksi pitäisi etsiä joku mittaus paikka, jos tästä ihan läheltä sellainen löytyisi...
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: seos

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

taneli1 kirjoitti:no niin sytkä tsekattu, eli oli 6 astetta aikaisella, ja kärki väli hieman lliian suuri, hieman myös seos ruuvia kiristetty,( näyttäisi siltä, että n:1 kierros auki olisi aika opitimi) ja kävipä pienillä kierroksilla tyhjä käyntiä( n:300 kierrosta) eli sitäkin piti hieman nostaa, saa nähdä muuttuiko kuinka paljon arvot näillä toimen piteillä :wink: perjantaiksi pitäisi etsiä joku mittaus paikka, jos tästä ihan läheltä sellainen löytyisi...
varovainen arvio: eli kun liian aikaisin sytytti, niin eiköhän siksi ei kunnolla polttanut palo tapahtumassa, ja hc arvokin 650 putkessa oli?,(raja 600) parkule, niiden tuplien kanssa oli jotenkin helpompaa ja 310 asteisen nokan kanssa nämä päästö jutskat, pikku jipoilla sai co.0.7.een, ja hc.een 270.een, no täytyypä totutella näihin vakio palikoihin 7v:n tauon jälkeen :shock:
Vastaa Viestiin