Vaihdelaatikon vaihto 4lovisesta/sierran automaatti laatikko

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

fordmika
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Huhti 2012, 19:54
Paikkakunta: ylöjärvi

Vaihdelaatikon vaihto 4lovisesta/sierran automaatti laatikko

Viesti Kirjoittaja fordmika »

Tuli tossa juuri ostettua uusi motti ja laattikko coupe taunukseen. Tuli siinä mieleen että tarvitseeko minun lyhentää karpaasia vai saanko jostain valmiiksi sopivan karpaasin tilalle? Niin ja moottori ja vaihdelaatikko on uudemman mallisesta sierrasta, laatikosta en tiedä sen enempää kuin että se on automaatti.
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Valoita vähän minkä koneen ja laatikon tilalle mitä tulee?

Voi olla hyvinkin mahdollista että vanha kardaani sopii suoraan paikalleen.
fordmika
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Huhti 2012, 19:54
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja fordmika »

Kyseessä on taunus coupe -75. Koneena on tällä hetkellä tavallinen 2,0l ohc ja perus 4 lovinen laatikko tarkempaa tietoa laatikosta ei ole viellä. tilalle tulis suoraan 2,0l ohc kone ja sierran automaatti laatikko koko pakettina. Heti kun saan sen nostettua sierran raadosta irti.
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Okei tuossa voi hyvinkin olla mahdollisesti jo sopiva kardaani.
Jos nyt oikein muistan 2L kardaanin yoke on tuon ikäisessä juuri sopiva.

Vaihteiston kiinnityspalkin joudut vaihtamaan.
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Sulla on todennäköisesti tuo laatikko A4LD ja se on n. 9cm pitempi kuin manuaaliaski...eli kardaani ei käy pituutensa puolesta.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Hyvä pointti. Tuota en ajatellutkaan...
fordmika
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Huhti 2012, 19:54
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja fordmika »

Kiitos tiedoista. ensi viikonloppuna pääsen tarkemmin tutustumaan askeihin. samalla varmaan pääsen mittaaman paljonko sitä kardaania pitää lyhentää. vai kävisikö automaatti taunuksen kardaani ettei tarvisi viedä tammer- diesseliin sitä kardaania? niin ja käykö tuo vaihdelaatikon kiinnike sierrasta vai tarviiko tehdä uusi?
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

No jos se sinun laatikko on tuo A4LD, niin se on yli 10cm pitempi kuin Taunuksissa käytetty C3...eli ei käy Taunuksien kardaanit ja sen kannakkeen joudut tekemään.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Joskus laitoin Granadaan Scorpion koneen ja automaatin. Scorpion kardaanin etuosa tukilaakeriin asti ja Granadan takaosa, niin toimi hyvin. En tosin tiedä, toimiiko sama systeemi Taunuksessa.
fordmika
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Huhti 2012, 19:54
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja fordmika »

Taas tuli seinä vastaan ajattelin että pidänkin hetken aikaa vanhan laatikon paikallaan. Mutta villissä visiossani en ottanut huomioon että eihän siinä automaattilaatikoisessa moottorissa olekkaan kytkin ja vauhtipyörä asetelmaa. Joten tarvitsee pistää vanhasta koneesta setti paikoilleen.

Kysymys kuuluukin ovatko Vauhtipyörän pulitit venyviä vai voiko ne uusio käyttää?
ja onko odotettavissa muita ylläri pylläreitä?
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ei ne tietääkseni mitään venyviä oo..en ainakaan ite oo koskaan vaihtanu melkeen mitään pultteja. kannenpultit ehkä parissa tapauksessa mut en muuta.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
fordmika
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Huhti 2012, 19:54
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja fordmika »

Toivottavasti ne vanhat pultit ei nöyrry uuden mootorin tehoista. Olis se hieman ilkeää kattella, kun tunnelista lähtee sirkkelin terä kuu matkalle. Mikäs se momentti on niille pulteille?

Niin löytyi uusi ongelma kohta pystyykö sitä motocraftin isompaa ohjain yksikköä järkevästi toimimaan ilman automaattilaatikon napoja. Sen verran oli napoja kytketty liitimeen että sormi meni suuhun, paskinta siinä oli että sormet uivat vaihdelaatikko öljyssä. Hitto kun unohdin ottaa kuvan.

tää on saman näköinen http://www.tav-autoverwertung.de/shop/I ... CC-6172458

pystyyks ton tilalle vaihtamaan sen pienemmän yksikön?
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Jos haluaa niin voihan siihen vauhtipyörään tilata vaikka arp:n pultit. Kutoseen ei tainnu saada mutta ohc:n pultit käy. Itellä oli kans semmoset kutosessa.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Vastaa Viestiin