Jarrut, ne perkeleen jarrut!!!
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Jarrut, ne perkeleen jarrut!!!
Joo elikkä etujarrut oli jumissa, nyt ne toimii (toinen laahaa vielä vähän) Takajarrujen ilmauksen yhteydessä kävi hassu juttu.. Nimittäin poljin meni aivan löysäks, aivan pohjassa ottaa etujarruihin mutta takana ei tapahdu mitään. Tarkastin sylinterit ja toisessa oli suojakumi lähteny paikaltaan --> laitoin sen takasi paikalleen. Kengät on valmiiks säädetty mahollisimman lähelle rumpua. Ja nyt siis asian ydin: vaikka kuin pumppaa (20 min kai riittänee??!!!) niin painetta ei tule, eikä edes sitä vitun nestettä nipasta jota aikasemmalla herkistelyllä tuli!!... Kaikki kumit ja saatanan letkut ja sylinerit uutta ja ehjää kamaa... Putket ei vuoda mistään ne on jo tarkistettu. Lueskelin noita aikasempia juttuja mut ratkaisua ongelmaan en löytäny.. Taakse jarruputki kiertää siis toiselta sylinteriltä toiselle jossa ilmausroppu.. AUTTAKAA KIITOS!!
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Aikasemmin neste kulki läpi, putket on oikein päin ku aikasemmin toimi noin... Mites tuo pääsylinterin purku? En oo aikasemmin harrastanukkaa sitä. Vinkkejä kiitos, luulisin kyl et sieltäkin hyvät tiivisteet löytyy ku edellinen omistaja laittanu aika tiptop kuntoon.. Vai pitääks purkamisen jälkee aina uusii sinne ne tiivisteet??
niin kuulostaa siltä et pääsylinterissä mäntä vaan veivaa edestakasin ja neste pääsee männän ohi
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Noi jarruhommat on välillä vähä henkimaailman juttuja. Joskus vaan sitä ilmaa (henkeä ) ei tahdo saada millään pois.
Kuullostaa kyl pääsylkkyongelmalta tosiaan, jos ei polkemalla tuu nestettä. Ootko löysänny sitä takajarruille lähtevää putkea siitä pääsylkystä ja kokeillu sitte polkea. Jos siitä alkaa tulla nestettä, niin alkaa lähtemään myös taakse asti. Elikkä löysäät sitä putkea vaan sen verran, et siitä alkaa valumaan nestettä.
Kuullostaa kyl pääsylkkyongelmalta tosiaan, jos ei polkemalla tuu nestettä. Ootko löysänny sitä takajarruille lähtevää putkea siitä pääsylkystä ja kokeillu sitte polkea. Jos siitä alkaa tulla nestettä, niin alkaa lähtemään myös taakse asti. Elikkä löysäät sitä putkea vaan sen verran, et siitä alkaa valumaan nestettä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Itsekkin tappelin tehostamattomien ykspiirijarrujen kans tuossa hetki sitten, nyt ne toimii ok.
Kokeile tulpata pääsylinterin puolelta joka lähtö, näin itse tein.. jos poljin menee kovaksi niin voi olettaa pääsylkyn olevan ok (ei vuoda männän ohi) oletuksella että ei hirveästi ilmaa jää sinne.. ei pitäisi ainakaan paljon jäädä, pidä korkkiauki ettei ota korvaus ilmaa liitoksista kun valuttaa nestettä ruuvauksien aikana. Sitten kulma kerrallaan kiinni ja aina ilmaus, sitte ku menee veltoksi niin tiedät missä suuntaa vika on.
Mutta kuulostaa kyllä pääsylinteri vialta jos ei mikään jarru ota mitenkään ja poljin on ihan veltto.
Kokeile tulpata pääsylinterin puolelta joka lähtö, näin itse tein.. jos poljin menee kovaksi niin voi olettaa pääsylkyn olevan ok (ei vuoda männän ohi) oletuksella että ei hirveästi ilmaa jää sinne.. ei pitäisi ainakaan paljon jäädä, pidä korkkiauki ettei ota korvaus ilmaa liitoksista kun valuttaa nestettä ruuvauksien aikana. Sitten kulma kerrallaan kiinni ja aina ilmaus, sitte ku menee veltoksi niin tiedät missä suuntaa vika on.
Mutta kuulostaa kyllä pääsylinteri vialta jos ei mikään jarru ota mitenkään ja poljin on ihan veltto.
Ford Taunus 3D turnier 17m 1967
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Joo kokeilin tota Mois:in kikkaa eli avasin taakse lähtevän putken liitoksestaan jonka jälkeen pari polkasuu ja ruuvi takas kii. Lähti neste kiertää taakse jonka jälkeen ilmasin koko järjestelmän. Ilmat pois poljin pohjaan ja lauta pedaalin ja penkin väliin ja ruuvi kiinni. En tiedä jäiks sinne ilmaa mut nyt on poljin ku kova kulli ja jarrut toimii loistavasti... Osaakos joku viel kertoo mistä toi johtuu et se neste ei lähe kiertämään sinne takapäähän muutaku tota ruuvii kääntelemällä? Kun kerran vuotovikaa ei tässä tapauksessa ollu eikä pääsylkyssä
Hyvä että kikka tehos. Jotenkin vaan se "ilmalukko" estää sitä nestettä valumasta säiliöstä sinne männän eteen ja se ei lähde liikkeelle. Isävainaa joskus neuvo just ton, et ilmaa ekaks heti siitä pääsylinteriltä lähtevästä putkesta. Mun Taunuksen poljin on aina ollu ku löysä kulli, täytyy olla vanhaa ilmaa, jos siitä kiinni. -88 vuonna ostin ko. Taunuksen ja poljin ollu aina semmonen löysä. Jarrut kuitenkin rempattu muutaman kerran. Jarruletkut täytyy siihen vaihtaa teräspunosletkuihin, luulen et sillä mun Taunuksesta poistuu se polkimen "löysyys".
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98