Ohc:hen suurteho öljypumppu
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Ohc:hen suurteho öljypumppu
Eli tommosen otsikonmukaisen
kapistuksen haitat/hyödyt...???
kapistuksen haitat/hyödyt...???
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
itseä jäi kaduttamaan kun laitoin turbo-ohariin perus pumpun.. paloi öp valo muutaman sekunnin aina kun laittoi käyntiin.
www.lautamakimotorsport ainakin myy noita. ohc:n pumppua ei täältä seinäjoelta ainakaan saanut merkki- eikä varaosaliikkeistä..
www.lautamakimotorsport ainakin myy noita. ohc:n pumppua ei täältä seinäjoelta ainakaan saanut merkki- eikä varaosaliikkeistä..
Kävin tossa viime sunnuntaina ajaa testiä kilpa-autollani Alastaron moottoriradalla.
Taunuksen V6 moottorissa on suurteho/paine öljypumppu.
Olin asentanut talven aikana moottoriöljylle jäähdyttimen.
Moottorin vedenlämpö on pysynyt hyvin hallinnassa,mutta oli epäilystä että öljynlämpö voi olla aika korkea.
Jäähdytin on englantilainen Mocal merkkinen.
Ryöstölaipalla suodattimen alta kierto.
5 ekaa kierrosta meni ihan hyvin (itse asiassa kaikki tuntu pelittävän todella hyvin).
Kuudennella kierroksella jäähdytin antautui.
Eli öljyä alkoi tulee ja sitä tuli paljon konehuoneeseen.
Ilma oli sinisenä savusta kun tulikuumille pakosarjoille lensi öljyä.
No, ilmeisesti ei muita vaurioita.
Auto trailerille ja kotiin.
Otin jäähdyttimen irti (oli revennyt useasta kohdin).
Tänään kauppan kysymään onko osalla mahdollisesti takuuta.
Samalla kysyin onko jäähdyttimen hajoaminen tavallista eli hakeeko jengi takuuna usein uutta tilalle.
"Kyllä näitä aina silloin tällöin hajoo", sano myyjä ja antoi hyllystä uuden tilalle.
Jäähdyttimen pitäisi myyjän mukaan kestä 10 bar paine.
Mulla on Taunuksen moottorissa AutoMeterin mittarin mukan 5 bar.
Uusi jäähdytin on jo paikallaan, kohta pääsee testaa miten pysyy nyt öljyt sisällä.
Taunuksen V6 moottorissa on suurteho/paine öljypumppu.
Olin asentanut talven aikana moottoriöljylle jäähdyttimen.
Moottorin vedenlämpö on pysynyt hyvin hallinnassa,mutta oli epäilystä että öljynlämpö voi olla aika korkea.
Jäähdytin on englantilainen Mocal merkkinen.
Ryöstölaipalla suodattimen alta kierto.
5 ekaa kierrosta meni ihan hyvin (itse asiassa kaikki tuntu pelittävän todella hyvin).
Kuudennella kierroksella jäähdytin antautui.
Eli öljyä alkoi tulee ja sitä tuli paljon konehuoneeseen.
Ilma oli sinisenä savusta kun tulikuumille pakosarjoille lensi öljyä.
No, ilmeisesti ei muita vaurioita.
Auto trailerille ja kotiin.
Otin jäähdyttimen irti (oli revennyt useasta kohdin).
Tänään kauppan kysymään onko osalla mahdollisesti takuuta.
Samalla kysyin onko jäähdyttimen hajoaminen tavallista eli hakeeko jengi takuuna usein uutta tilalle.
"Kyllä näitä aina silloin tällöin hajoo", sano myyjä ja antoi hyllystä uuden tilalle.
Jäähdyttimen pitäisi myyjän mukaan kestä 10 bar paine.
Mulla on Taunuksen moottorissa AutoMeterin mittarin mukan 5 bar.
Uusi jäähdytin on jo paikallaan, kohta pääsee testaa miten pysyy nyt öljyt sisällä.
Kestää suodattimet ja kaikki muukin, mutta pumpun ikä lyhenee ja kuluu nopeammin. Tehdään laittamalla kireämpi jousi tai prikkoja jousen alla. Näin se "korkeapainepumppukin" on tehty. Tuotossa ei ole eroa vakioon.ft79 kirjoitti:miten tollanen tehää...?????
jokkiskuplamiehet laitteli prikan sinne jonnekki....
seuraus ei kestä suodattimet...
Koskaa ei ole eteeni tullut tilannetta kunnossa olevassa koneessa, että olisin tarvinnut enemmän öljynpainetta, kuin mitä vakio pumppu tarjoaa. Lisää tuottoa kylläkin...
Ps. 2wd cosassa on sama pumppu kuin ohc:ssä. Kertonee riittävästi...
Vanha nyrkkisääntö öljyn paineesta pitää edelleenkin paikkansa. 0.5bar/1000rpm ja max 4bar.
Suurteho pumppua tarvii vain jos on laakerivälyksiä kasvatettu ja konetta pyöritetään jatkuvasti kovaa, eli silkkaa kisakamaa.
Öljytilavuutta kannattaa kasvattaa, jos meinaa suurteho pumpun laittaa ettei käy vanhanaikaisesti.
Suurteho pumppua tarvii vain jos on laakerivälyksiä kasvatettu ja konetta pyöritetään jatkuvasti kovaa, eli silkkaa kisakamaa.
Öljytilavuutta kannattaa kasvattaa, jos meinaa suurteho pumpun laittaa ettei käy vanhanaikaisesti.