nelireikä fomoco vs ruisku ??
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
Kaasarista ruiskuksi
Tällainen laitettiin kaverin V8-Granadaan, kun ei saatu isolla kaasarilla toimimaan joka paikasta hyvin:
http://jannenr1.kuvat.fi/kuvat/Projekti ... /y+002.jpg
Voisi olla toimiva ratkaisu sinunkin koneeseesi, kun suuttimet on kaasuläpässä ja ei tarvitse imusarjaa vaihtaa.
http://jannenr1.kuvat.fi/kuvat/Projekti ... /y+002.jpg
Voisi olla toimiva ratkaisu sinunkin koneeseesi, kun suuttimet on kaasuläpässä ja ei tarvitse imusarjaa vaihtaa.
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Pienin Holley mitä löytyy, 390cfm nelikurkkuinen tai 350cfm kakskurkkuinen. Ne on varmaan parhaimmat vaihtoehdot jos kaasarin pidät.Esge kirjoitti:palatakseni taas aiheeseen, onkos holleysta kokemuksia kenelläkään, lähinnä minkä kokonen ois ton paketin päälle sopiva, kun tosiaan tuo autolite voi olla vähä ylikokokonen.
Tuossa on jotain tietoa ja Holleyn sivuilta löytynee lisää --> http://www.holley.com/data/types/pictur ... toZOOM.jpg
no eri vaihtoehtoja täs just mietitään, et pitääkö kaasarin vai rupeeko ruiskun kans pelaamaan, tietysti iha eka olis se että löytäis täält suunnalta jonkun joka osaa noita kaasareita säätää et sais sen ensin säätöihin. Ilmeisesti liikaa ainakin saa ainetta kun vähä tulvii ja bensa haisee mutta sit täyskaasulla toimii kyl hienosti.
Jotenki on vaa iso kynnys alkaa ruiskua asentaan ja varsinki sitä säätämään kun ei meinaa saada tota kaasariakaan säätöihin
Jotenki on vaa iso kynnys alkaa ruiskua asentaan ja varsinki sitä säätämään kun ei meinaa saada tota kaasariakaan säätöihin
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
-03 farkkumondeo tdci
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
EFI:n hyvä puoli se joko toimii tehdas säädöillä tai ei toimi ollenkaan
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
joo ton paketin päälle se ruiskun ettiminen voi olla vaikeeta ja toisaalta kyl kaasarin kans pääsee aika helpolla
eli Holleyta ettimään sit, ne ei kyl uutenakaan iha kauheen kalliita onneks oo. jso vaik sais ton autoliten myytyä jollekki.
eli Holleyta ettimään sit, ne ei kyl uutenakaan iha kauheen kalliita onneks oo. jso vaik sais ton autoliten myytyä jollekki.
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
-03 farkkumondeo tdci
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
veikkaan et on vika säädöissä koska kesällä vaihdettiin kaikki tiivisteet, kalvot ja neulat. Bensapumppu on kyl sähkönen jossa ei oo paineensäätöö ja tossa sen arvoja, eikä se bensa haise ellei anna kunnolla kenkää.
Max.paine 0,41-0,50 bar.
Max.tuotto 159l/h
Max.paine 0,41-0,50 bar.
Max.tuotto 159l/h
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
-03 farkkumondeo tdci
Kaasaria tarkemmin tuntematta tuntuisi olevan aika ylärajoilla. Puolet noista tuntuisi sopivammalta. Tietty mitä siellä sitten oikeasti on..? Tosin jos on purettu ja ropattu, niin kannattaa se bensapintakin tarkastaa. Onko neulaventtiili siis uusittu vai ei? Samankokoinen kuin vanha? Eihän ole asennuksessa käynyt fibaa? Joskus se toimivan korjaaminen on vähän kuin mopon virittäminen.Esge kirjoitti:Max.paine 0,41-0,50 bar.
Mulla oli tuollainen 350 Holley ohc:n päällä. Ei koskaan selvinnyt miksi, mutta veti suuremmilla kierroksilla kiihdytyspumpun läpi lisäainetta. Kokeiltiin vaikka mitä, muttei tuota saatu kuriin.
kaasari siis kokonaan purettu palasiks puhdistettu kaikki osat ja tilattu korjaussarja jossa kaikki uudet tiivisteet kalvot ja neulat, samankokoset ku alkuperäset. bensapinta voi olla kyl syynä mut ei pääse nyt kattoon ku auto jo talviteloilla 120 km päässä...bensapaineen säädin kyl vois olla iha hyvä hankinta.
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
-03 farkkumondeo tdci