OHC:n kansipahvi

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

OHC:n kansipahvi

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Avasin tossa tollasen EX-turbo padan (1.6)
oli toi kansipahvi aika heikossa hapessa:
1-2 väliltä puuttu melkein kaikki...
mussa oli metalli renkaat ihan loppu..
4:n metallista puuttu iso pala :shock:
(mihin lie menny)..

Kantta joutuu laskee että saa kuntoon :cry:

Eli saakohan tohon sellasen kupari "pahvin"
tai jonkun muun kestävän ratkasun...

ei että tarvisin mutta ehkä harmaassa tulevaisuudessa...
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: OHC:n kansipahvi

Viesti Kirjoittaja tanari »

ft79 kirjoitti:Avasin tossa tollasen EX-turbo padan (1.6)
oli toi kansipahvi aika heikossa hapessa:
1-2 väliltä puuttu melkein kaikki...
mussa oli metalli renkaat ihan loppu..
4:n metallista puuttu iso pala :shock:
(mihin lie menny)..

Kantta joutuu laskee että saa kuntoon :cry:

Eli saakohan tohon sellasen kupari "pahvin"
tai jonkun muun kestävän ratkasun...

ei että tarvisin mutta ehkä harmaassa tulevaisuudessa...
sitten kannattaa hommata toinen kansi jos joutuu isonkin lastun ottamaan kansipinnasta turbomoottorissa olisi hyvä olla hiukan vähemmän puristuksia kuin normaalissa vapaastihengittävässä moottorissa.. kuparipahveissa on lämmönvaihtelusta seuraava "falskaaminen" helposti ongelmana. Tiedän että ihan perus payenin kansipahvilla on ajettu 1barinkin ahdoilla menestyksekkäästi kun seos pysyy vaan rikkaanpuolella :wink:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

laitatat liekkirenkaat siihen?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

säädöt kohallaan ja järkevät ahtopaineet niin vakio pahvit kestää.
nuissa liekkirenkaissa kait puhutaan +400hv.
kansipahvin palaminen johtuu yleensän jostain muusta kun itsepahvista :wink:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Voi olla että kaveri oli kasannu
ton käytetyllä pahvilla.. :shock: :shock:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

kunnollinen välijäähytin ja seokset kohillaan niin kestää kyllä vakiopahvi. pitää vaan muistaa, jotta virranjakaja ei saa antaa yli 27 astetta ennakkoa, tai kohta rupee kuulumaan naputus ja kansipahvi on hävinny...
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Cossun vakio/r.N on erittäin hyvä, Reinz merkiltään. Mikä poraus? Jos >88mm niin 2.0:n tiiviste (cosworth). Tarvike liimatiivisteelläkin pääsee 150-200hv jos perusasiat kunnossa. Oletan siis tässä, että puhutaan edelleen turbokoneesta. Mikäli kantta joudutaan plaanaamaan paljon, niin kiinnitä huomiota puristuksiin. Syytä en tiedä miksi vanha pahvi on mennyt, mutta jos vakio 1.6 kone jossa ahtoa, niin puristukset eivät ole järin otolliset -> ei kestä.

Ps. Cossun reinz maksaa n.40e, joten ei liene budjetista kiinni. Ja miljoona kertaa vakiota parempi.
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Viipo kirjoitti:kunnollinen välijäähytin ja seokset kohillaan niin kestää kyllä vakiopahvi. pitää vaan muistaa, jotta virranjakaja ei saa antaa yli 27 astetta ennakkoa, tai kohta rupee kuulumaan naputus ja kansipahvi on hävinny...
Kyllä mä olen ajellut 33 asteen ennakoilla 1,3bar ilman nakuja. Paketti ratkaisee, ei luvut.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Jallu kirjoitti:
Viipo kirjoitti:kunnollinen välijäähytin ja seokset kohillaan niin kestää kyllä vakiopahvi. pitää vaan muistaa, jotta virranjakaja ei saa antaa yli 27 astetta ennakkoa, tai kohta rupee kuulumaan naputus ja kansipahvi on hävinny...
Kyllä mä olen ajellut 33 asteen ennakoilla 1,3bar ilman nakuja. Paketti ratkaisee, ei luvut.
Mut muuten koskemattomalla vakiopadalla. Kestäähän se, jos kannen avartaa, laittaa kunnon tiivisteet jne...
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Vastaa Viestiin