OHC:n kansipahvi
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
OHC:n kansipahvi
Avasin tossa tollasen EX-turbo padan (1.6)
oli toi kansipahvi aika heikossa hapessa:
1-2 väliltä puuttu melkein kaikki...
mussa oli metalli renkaat ihan loppu..
4:n metallista puuttu iso pala
(mihin lie menny)..
Kantta joutuu laskee että saa kuntoon
Eli saakohan tohon sellasen kupari "pahvin"
tai jonkun muun kestävän ratkasun...
ei että tarvisin mutta ehkä harmaassa tulevaisuudessa...
oli toi kansipahvi aika heikossa hapessa:
1-2 väliltä puuttu melkein kaikki...
mussa oli metalli renkaat ihan loppu..
4:n metallista puuttu iso pala
(mihin lie menny)..
Kantta joutuu laskee että saa kuntoon
Eli saakohan tohon sellasen kupari "pahvin"
tai jonkun muun kestävän ratkasun...
ei että tarvisin mutta ehkä harmaassa tulevaisuudessa...
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Re: OHC:n kansipahvi
sitten kannattaa hommata toinen kansi jos joutuu isonkin lastun ottamaan kansipinnasta turbomoottorissa olisi hyvä olla hiukan vähemmän puristuksia kuin normaalissa vapaastihengittävässä moottorissa.. kuparipahveissa on lämmönvaihtelusta seuraava "falskaaminen" helposti ongelmana. Tiedän että ihan perus payenin kansipahvilla on ajettu 1barinkin ahdoilla menestyksekkäästi kun seos pysyy vaan rikkaanpuolellaft79 kirjoitti:Avasin tossa tollasen EX-turbo padan (1.6)
oli toi kansipahvi aika heikossa hapessa:
1-2 väliltä puuttu melkein kaikki...
mussa oli metalli renkaat ihan loppu..
4:n metallista puuttu iso pala
(mihin lie menny)..
Kantta joutuu laskee että saa kuntoon
Eli saakohan tohon sellasen kupari "pahvin"
tai jonkun muun kestävän ratkasun...
ei että tarvisin mutta ehkä harmaassa tulevaisuudessa...
matalan pudjetin kulkineet...
Cossun vakio/r.N on erittäin hyvä, Reinz merkiltään. Mikä poraus? Jos >88mm niin 2.0:n tiiviste (cosworth). Tarvike liimatiivisteelläkin pääsee 150-200hv jos perusasiat kunnossa. Oletan siis tässä, että puhutaan edelleen turbokoneesta. Mikäli kantta joudutaan plaanaamaan paljon, niin kiinnitä huomiota puristuksiin. Syytä en tiedä miksi vanha pahvi on mennyt, mutta jos vakio 1.6 kone jossa ahtoa, niin puristukset eivät ole järin otolliset -> ei kestä.
Ps. Cossun reinz maksaa n.40e, joten ei liene budjetista kiinni. Ja miljoona kertaa vakiota parempi.
Ps. Cossun reinz maksaa n.40e, joten ei liene budjetista kiinni. Ja miljoona kertaa vakiota parempi.
Kyllä mä olen ajellut 33 asteen ennakoilla 1,3bar ilman nakuja. Paketti ratkaisee, ei luvut.Viipo kirjoitti:kunnollinen välijäähytin ja seokset kohillaan niin kestää kyllä vakiopahvi. pitää vaan muistaa, jotta virranjakaja ei saa antaa yli 27 astetta ennakkoa, tai kohta rupee kuulumaan naputus ja kansipahvi on hävinny...
Mut muuten koskemattomalla vakiopadalla. Kestäähän se, jos kannen avartaa, laittaa kunnon tiivisteet jne...Jallu kirjoitti:Kyllä mä olen ajellut 33 asteen ennakoilla 1,3bar ilman nakuja. Paketti ratkaisee, ei luvut.Viipo kirjoitti:kunnollinen välijäähytin ja seokset kohillaan niin kestää kyllä vakiopahvi. pitää vaan muistaa, jotta virranjakaja ei saa antaa yli 27 astetta ennakkoa, tai kohta rupee kuulumaan naputus ja kansipahvi on hävinny...
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81