Sivu 1/1

voiskos joku valaista palikkaa

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 09:59
Kirjoittaja Turskanlonkero
juu juu aattelin tossa jos löytys hyvä taunus ni laittas siihe v6 ja vaidelaatikon. ni mittees kaikkee pitäs rakentaa ja muutenkin joku vois valasta noista v6 mulle vähä jotai pientä tiedän ja aika paljon on asiaa mitä en ku oon tämmönen pässi datanomi opiskelija :)

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 10:18
Kirjoittaja Viipo
no, jos rupeet 1.6:sta kasaamaan, niin joutuu vaihtamaan aika reippaasti osia, ja menee helposti yli 35%
Eti mieluummin valmiiksi 2-litrasen papereilla oleva tai jopa v6-papereilla.
1.6 -> V6 joutuu vaihtamaan takarummut, koneen, laatikon (tai pelkän kauluksen) ja konttorista riippuen etujouset.
tarkottaa käytännössä uutta taka-akselia, konetta ja laatikkoa.

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 10:21
Kirjoittaja tanari
moottori moottorin kiinnikkeineen + vaihdelaatikko, tai vaihtoehtoisesti isonlaatikon kanssa pelkkä kytkinkoppa(prosentteja säästyy) takajarrut pitää vaihtaa 9" kokoisiin. muuta ei tartte vaihtaa, tietysti joudut putkiston tekemään, alkuperäinen putki on kamalanhintainen.

eli 15% + 2-7.5% ja jarruista ehkä 2% = yht max 24.5% eli eipä tule katsastuksen kanssa mitään ongelmia.

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 10:52
Kirjoittaja Vieras
juups, kiitoksii neuvoist tos oon katellu tommost tanarii jos on muistaakseni 2 litran paprut, ja se on coupe :), mut pelottaa vaa et missä kunnossa se on kuitekii joku kittihirviö

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 13:41
Kirjoittaja Viipo
jees, 2-litrasen papruilla ei tartte kun heittää kone ja laatikko paikalleen, virittää putkisto ja väittää vaihtaneensa etujouset (jos konttori vaatii niitä vaihtamaan)

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 13:52
Kirjoittaja Herkko
tanari kirjoitti:moottori moottorin kiinnikkeineen + vaihdelaatikko, tai vaihtoehtoisesti isonlaatikon kanssa pelkkä kytkinkoppa(prosentteja säästyy) takajarrut pitää vaihtaa 9" kokoisiin. muuta ei tartte vaihtaa, tietysti joudut putkiston tekemään, alkuperäinen putki on kamalanhintainen.

eli 15% + 2-7.5% ja jarruista ehkä 2% = yht max 24.5% eli eipä tule katsastuksen kanssa mitään ongelmia.
Eikö se nykymaailmassa ollu semmonen
pykälä,että jarruista ei mene enää prosentteja.

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 14:08
Kirjoittaja Viipo
Herkko kirjoitti:
tanari kirjoitti:moottori moottorin kiinnikkeineen + vaihdelaatikko, tai vaihtoehtoisesti isonlaatikon kanssa pelkkä kytkinkoppa(prosentteja säästyy) takajarrut pitää vaihtaa 9" kokoisiin. muuta ei tartte vaihtaa, tietysti joudut putkiston tekemään, alkuperäinen putki on kamalanhintainen.

eli 15% + 2-7.5% ja jarruista ehkä 2% = yht max 24.5% eli eipä tule katsastuksen kanssa mitään ongelmia.
Eikö se nykymaailmassa ollu semmonen
pykälä,että jarruista ei mene enää prosentteja.
Konttorikohtasta niiden sääntöjen tulkitseminen
Pääsääntösesti prosentteja ei siis mene, jos haluaa pistää paremmat jarrut autoonsa, vaikka entisetkin välttäisi, mutta taasen jos ne pitää vaihtaa, niin menis prosentteja.
No tästäkin sitten seuraa kysymys, että jos ensin haluaa 1.6 taunukseensa pistää 9" rummut, niin sillon kai ei mee prosentteja, mutta sen jälkeen jos siihen autoon vaihtaa isomman tekniikan, niin siinähän on jo valmiiksi isot jarrut? pitääkö sitten vaihtaa uudestaan samanlaiset jarrut tilalle, vai prosentoidanko sillon autossa jo olevia osia, joita ei ole prosentoitu?
Periaatteessa kai prosentteja ei pitäisi mennä, koska sehän ois sitten sama, jos sulla ois joskus 80-luvulla rakennettu korinvaihtoauto, jossa ei ole prosentteja, ja sitten napsahtas 70% kun vaihat moottoria?

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 16:50
Kirjoittaja tanari
eli etujarrut jos vaihtaa parempiin(etujarruja ei ole pakkovaihtaa) niin ei mee % mutta JOS vaihtaa takajarrut(pakkovaihtaa isompiin jos tekee 1.6 mallista) niin menee prosentit.. hehe.. eli vapaaehtoisesta jarrujenparantelusta ei menisi prosentteja..

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 16:57
Kirjoittaja Viipo
mut entä jos vaihtaa 1.6:een levyt taakse ja muutoskatastaa niillä eka?
meneekö sit vasta prosentit ku leimaa koneen?

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 22:03
Kirjoittaja Herkko
Oon kans tästä ko.prosentti asiasta tingannut
muuallakin jonkin verran ja itsekkin olin
ensin sitä mieltä että takajarrujen suurennuksesta
menis prosentteja,mutta laki on kuulemma
vasta muuttunut ihan oikiasti,että liikenneturvallisuuteen
parantavasti vaikuttavat osat esim.isommat/uudemmat
jarruosat,sekä paremmat/uudemmat ohjauslaitteiden osat
eivät "kuluta"prossia.
Mutta ymmärrettävästi löytyy aina jotain takahikiän
konttoreita joilla on omat lait. :wink:

Lähetetty: 30 Huhti 2005, 09:51
Kirjoittaja tanari
Viipo kirjoitti:mut entä jos vaihtaa 1.6:een levyt taakse ja muutoskatastaa niillä eka?
meneekö sit vasta prosentit ku leimaa koneen?
todenäköisesti menee