mäntiä etsimäs...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
En tiedä miten nykypäivänä mutta reilu 5 vuotta sitten Keiteleen Kone tossa pitäjänmäessä oli edullisin noissa natsipakastimen osissa.
Pari moottoria tuli noilla männillä tehtyä. Vaatii 22mm helan kiertokangen yläpäähän, veivien muutos koneistamolla noille männille maksanee jotain satkun pintaan per 6kpl.
2.6 koneesta tuli hyvä kun laittoi siihen noi 90.5mm kuppelin mukit ja 2.8 kampuran. jotain vähän reilu kympin puristussuhde tolla yhdistelmällä 2.6:n omilla kansilla.
Pari moottoria tuli noilla männillä tehtyä. Vaatii 22mm helan kiertokangen yläpäähän, veivien muutos koneistamolla noille männille maksanee jotain satkun pintaan per 6kpl.
2.6 koneesta tuli hyvä kun laittoi siihen noi 90.5mm kuppelin mukit ja 2.8 kampuran. jotain vähän reilu kympin puristussuhde tolla yhdistelmällä 2.6:n omilla kansilla.
Meinasin laittaa noi 39.6 Korkuset Mahlet ja 114 heppaset 2.3 kannet ja 2.8 kampuran. Poraus siis 90.5 mm. Mitään purustussuhteita lasketa (hehe) tai sit tehdään niin..., kasaan vaan joko pelittää tai ei 114 heppasis 2.3 kansis on samankokoset venttiilit ku 2.6 kansissa. Jos 1.6 kannet pelittää hyvin vakioventtiileillä 2.0 OHC:ssa, nii kyl noikii pelaa sen minkä pelaa Tuli vaan vähä vääränlaisia laakereita tolta ghiamanilta tänään, mut tilataan Burtonilta oikeen kokosia... Tarttisko lohkosta ees höylätä, vaik sit jää sitä paljealuetta aika paljon? Mitään näistä kun ei ymmärrä, niin "hyvä" tulee, hehe En vuonna penkityksessä sit nähää, pääasia et mun reilun tuhannen kilsan vuosia-ajoilla antaa riittäväst potkua. Voi jonku muun merkkinen jäädä valoihin seisomaan. Paljos siit Ex-inttimiehen 2.6 koneest irtoskaan? Hitto ku nimet unohtuu? Salon mies! Mikko ainakin etunimi!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
kaveri haukkunu nuo kuplan mahlet monee otteesee millon mihinki, ei kuulemma kestä, tosin jokkis koneissa, kuulemma pari lähtöö ja helmat halki jne.... mut sillä pajalla kyl tehdäänki "hieman ylikireitä koneita" :twisted:
eiköhä nuo normi ajossa kestä... halvat on ainaki
täälläpäin pitää yks rallikuski koneistamoo tos lähellä ni täytyy sille kiikuttaa jossai vaihees 2.8 lohko 2.8 ja 2.9 kampura ja 94 mahlet ja pyytää tekemään niist jotai kivaa
eiköhä nuo normi ajossa kestä... halvat on ainaki
täälläpäin pitää yks rallikuski koneistamoo tos lähellä ni täytyy sille kiikuttaa jossai vaihees 2.8 lohko 2.8 ja 2.9 kampura ja 94 mahlet ja pyytää tekemään niist jotai kivaa
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
mois: oisko enempi speksejä männistä? mm. puristuskorkeus? laen paksuus? vissii ilman renkaita?
laita vaik yv kun tää ei oo kaupankäynti osasto
eiks kuppelin mahleissa ollu aika ohkanen se laki? pitäis käydä kaverin tallilla mittaa ku siel on läjä niitä rikkonaisia..
laita vaik yv kun tää ei oo kaupankäynti osasto
eiks kuppelin mahleissa ollu aika ohkanen se laki? pitäis käydä kaverin tallilla mittaa ku siel on läjä niitä rikkonaisia..
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
Kuppelin mukissa on about 6mm lakea, eli ei kyseisen männän heikoin kohta. Helmoista ja rengasväleistä hajonneita on tullu vastaan, tosin ei omassa käytössä. Yhen tapauksen muistan kun oli laessa reikä jonka aiheuttajaks osottautui suutin jolla tuli tunnit täyteen kesken täyden laulun.henkka kirjoitti:mois: oisko enempi speksejä männistä? mm. puristuskorkeus? laen paksuus? vissii ilman renkaita?
laita vaik yv kun tää ei oo kaupankäynti osasto
eiks kuppelin mahleissa ollu aika ohkanen se laki? pitäis käydä kaverin tallilla mittaa ku siel on läjä niitä rikkonaisia..
Noissahan huomionarvoinen seikka se että ne pitää muistaa asentaa koneeseen "väärinpäin" eli nuoli kohden vauhtipyörää, männäntappi ei ole näissä keskellä ja siksi tärkeä juttu. Kuplassa nuoli osoittaa ajosuuntaan ja koneen sijoittelusta johtuen ne pitää tässä normaalimmassa koneen sijainnissa asentaa sen mukaan.
Ei noi männät sen enempää kuin mikään muukaan mäntä kestä sitä että vedetään reikä päässä sinnepäin-säädetyllä koneella. Mitä tässä nyt on ympärilleen katellut niin kilon-puoltoista ihan helposti kunhan kokkare on säädöissään. Herkkiä detonaatiolle.
Ne männät meni johenkka kirjoitti:mois: oisko enempi speksejä männistä? mm. puristuskorkeus? laen paksuus? vissii ilman renkaita?
laita vaik yv kun tää ei oo kaupankäynti osasto
eiks kuppelin mahleissa ollu aika ohkanen se laki? pitäis käydä kaverin tallilla mittaa ku siel on läjä niitä rikkonaisia..
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98