Cologne, 2.8i V6 ihmettelyä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
kyllähän sen kjetin saa turbolla toimimaan siinä missä muutkin ruiskut ja kaasaritkin. Moni vielä sanonu että miedoilla paineilla helppoa ku mikä, joku 0.5bar menee melkein ettei tarvii mitään muutoksia tehdä.
Tai näin olen kuullut
Säädin ton lautasen kohilleen vaan nyt käy vieläkin huonommin. Nyt se sit alkoi nykiä pintakaasulla ja hyvä että käynnissä pysyy... Pitää kaiketi kompensoida tuo säätämällä seosruuviakin sitte sen mukaisesti?
Sitte huomasin ettei kaasu mennyt kuin puoleen väliin jos sitäkään. Korjasin sen ja johan alko löytyy potkuu yläkierrosalueelta.
ATS-ahdinta sit vaa kiinni
Tai näin olen kuullut
Säädin ton lautasen kohilleen vaan nyt käy vieläkin huonommin. Nyt se sit alkoi nykiä pintakaasulla ja hyvä että käynnissä pysyy... Pitää kaiketi kompensoida tuo säätämällä seosruuviakin sitte sen mukaisesti?
Sitte huomasin ettei kaasu mennyt kuin puoleen väliin jos sitäkään. Korjasin sen ja johan alko löytyy potkuu yläkierrosalueelta.
ATS-ahdinta sit vaa kiinni
Autot ovat takavetoisia
Lukitaanko vastaus?hermanni kirjoitti:Vakio määränjakaja + turbo+yksi kunnon kiihdytys =sulaneet männät!
Sillä ahtopaine ohjatulla ohjausapaineen säätimellä on oma roolinsa ko. syteemin toiminnassa.
Mun mielestä se määräjakajan lautanen toimittaa ilmamäärämittarin virkaa, mutta toisaaltaan en mä näistä mitään ymmärräkään.
Taitaakin olla paras vetää airot veneeseen.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Joo tänään en tahtonu saada käyntiin. Meinas ensin käynnistyä mut sammu samantien ja sit ei auttanu vaik miten sahasi. Hetken päästä uudelleen ni johan lähti..
Mielestäni tää oireilu paheni kun kalibroin sen lautasen hiukan alle sen kartion alarajan...
Sinistä savua pölläyttää aina käynnistäessä myös. taitaa olla venttiilinvarren kumit vaihtokunnossa.
Mielestäni tää oireilu paheni kun kalibroin sen lautasen hiukan alle sen kartion alarajan...
Sinistä savua pölläyttää aina käynnistäessä myös. taitaa olla venttiilinvarren kumit vaihtokunnossa.
Autot ovat takavetoisia
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 21:40
noi on ryssän vehkeitä ja...Jari H kirjoitti:1 tai useampi suutin vuotaa.Tonskulus kirjoitti: Sitte jos lämpösenä sammuttaa ja jonkunajan päästä käynnistää uudelleen ni saa tarjota kunnol kaasuu et ylipäätään käynnistyy, sitten käy hetken vajaapytyillä..
Onkohan mitään hajua millä vankileirillä noi linkin ahtimet on valmistettu?
Aavistuksen vaan laatu epäilyttää, kun on tottunut siihen että tommoset laadukkaat pelit sen pari tonnia/kpl maksaa..
Pari kysymystä taasen, kun tuossa mun autossa menee virranjakajan alipainesäätimen letku suoraan imusarjaan (samaan murikkaan josta lähtee myös jarrutehostajalle sekä ohjauspaineen säätimelle).. eikös tuon pitäisi kuulua johonkin kaasuläppäkoteloon? Vaan paikkaa ei näy olevan..
Sitte en löydä mistään tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvia, ainoastaan kaasuläpän hienosäätö löytyy ja tokihan siitäki sitä nopeutta voi säätää. Tässä on myös tuo nopean tyhjäkäynnin säädin (kylmällä koneella) joku ihme systeemi kaasuläppäkotelon yhteydessä, erillistä systeemiä ei ole.
Sitte en löydä mistään tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvia, ainoastaan kaasuläpän hienosäätö löytyy ja tokihan siitäki sitä nopeutta voi säätää. Tässä on myös tuo nopean tyhjäkäynnin säädin (kylmällä koneella) joku ihme systeemi kaasuläppäkotelon yhteydessä, erillistä systeemiä ei ole.
Autot ovat takavetoisia
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 24 Kesä 2011, 18:53
itellä 2.8l kaasari koneessa, menee imusatsiin tuo jakajan apinaletku.. tai siis meni..
penkityksessä ekan puskemisen jälkeen penkittäjä "isäntä" nyppäs pois moisen letkun ja tukki..
tuo v6 myllyjen ventiilien rallatus tuntus olevan vähä kone kohtasta, oman koneen v-välyksiä e muista, mutta käy ku kello. kylmä tai kuuma ei pahemmin rallattele, ja on jyrkempää nokkaa ja lasketut kannet..
lähtee kuumana käyntiin ihan avainta hipasemalla, ei siis tuntus kantavankaan.. kys kone vm. -67.
penkityksessä ekan puskemisen jälkeen penkittäjä "isäntä" nyppäs pois moisen letkun ja tukki..
tuo v6 myllyjen ventiilien rallatus tuntus olevan vähä kone kohtasta, oman koneen v-välyksiä e muista, mutta käy ku kello. kylmä tai kuuma ei pahemmin rallattele, ja on jyrkempää nokkaa ja lasketut kannet..
lähtee kuumana käyntiin ihan avainta hipasemalla, ei siis tuntus kantavankaan.. kys kone vm. -67.
Jeps, ei tää minunkaan kone rallata yhtään tyhjäkäynnillä (n.900rpm) mutta jo 1500-2000rpm kuuluu niin kaamea möykkä konehuoneessa että kuulosuojaimet olisi suotavat olla
Ei toki kabiiniin kuulu pahemmin.
Muutenkin käynti on nyt hyvä, mutta edelleen lämpösenä ku starttaa ni käy vajaapytyillä kunnes pari kertaa polkasee reilummin kaasua - sitte tasaantuu.
Samassa yhteydessä myös pölläyttää aikamoiset siniset pilvet, pitäis noi vent.varren kumit vaihdella. Tiedä sit jos johtuu ihan siitäki, valuu nii paljo öljyä palotiloihin että se öljy kastaa tulpat.
Sitte toi virranjakaja pitäis muutenki purkaa, ilmeisesti keskipakosäätimestä on toinen jousi poikki kun jo n.1500rpm menee kaikki ennakot käyttöön. Muutenki ihan näppituntumalla siitä pyörijästä kun väänsi niin aika löysältä tuntui.
Yleensä koko ennakko on käytössä vasta jossaki 2500-3000rpm...
Ei toki kabiiniin kuulu pahemmin.
Muutenkin käynti on nyt hyvä, mutta edelleen lämpösenä ku starttaa ni käy vajaapytyillä kunnes pari kertaa polkasee reilummin kaasua - sitte tasaantuu.
Samassa yhteydessä myös pölläyttää aikamoiset siniset pilvet, pitäis noi vent.varren kumit vaihdella. Tiedä sit jos johtuu ihan siitäki, valuu nii paljo öljyä palotiloihin että se öljy kastaa tulpat.
Sitte toi virranjakaja pitäis muutenki purkaa, ilmeisesti keskipakosäätimestä on toinen jousi poikki kun jo n.1500rpm menee kaikki ennakot käyttöön. Muutenki ihan näppituntumalla siitä pyörijästä kun väänsi niin aika löysältä tuntui.
Yleensä koko ennakko on käytössä vasta jossaki 2500-3000rpm...
Autot ovat takavetoisia