Cologne, 2.8i V6 ihmettelyä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Nyt iski pieni säätöongelma. Paljonko tuossa nyt oikeasti pitäisi se bensapaine olla missäkin kohtaa? Autodata sanoo pumpun paineeksi 4.7-5.5bar ja järjestelmäpaineeksi 3.4-3.8bar.
Minä kun ajattelin että järjestelmäpaine pitäisi olla joku 5bar ja ohjauspaine tuo n.3.5bar? Tuli nuo mittailtuakin tuossa ja tuommoiset arvot sain kun asensin yhden shimmin paineensäätimeen (oli alunperin 4.5bar tuo järjestelmän paine, shimmasin viiteen bariin).
Minä kun ajattelin että järjestelmäpaine pitäisi olla joku 5bar ja ohjauspaine tuo n.3.5bar? Tuli nuo mittailtuakin tuossa ja tuommoiset arvot sain kun asensin yhden shimmin paineensäätimeen (oli alunperin 4.5bar tuo järjestelmän paine, shimmasin viiteen bariin).
Autot ovat takavetoisia
Järjestelmäpaine 5-5,5bar haarukkaan ja ohjauspaine 3-3,5bar,sillä on hyvä lähteä kokeileen,eli ihan hyvältä kuullostaa,Tonskulus kirjoitti:Nyt iski pieni säätöongelma. Paljonko tuossa nyt oikeasti pitäisi se bensapaine olla missäkin kohtaa? Autodata sanoo pumpun paineeksi 4.7-5.5bar ja järjestelmäpaineeksi 3.4-3.8bar.
Minä kun ajattelin että järjestelmäpaine pitäisi olla joku 5bar ja ohjauspaine tuo n.3.5bar? Tuli nuo mittailtuakin tuossa ja tuommoiset arvot sain kun asensin yhden shimmin paineensäätimeen (oli alunperin 4.5bar tuo järjestelmän paine, shimmasin viiteen bariin).
jäännöspaine olis kans hyvä tarkistaa.
#2
Paitsi että, tuo autodata kertoo seuraavaa:
System pressure without vacuum: 3.4-3.8bar
Regulated pressure with vacuum: 2.7-3.1bar
että mitähän tää nyt tarkoittaakaan?
Ohjauspaine mulla on siinä 3.3bar kieppeillä, jos irroitan ohjauspaineensäätimesta alipaineletkun niin paine tippuu 2bariin. Loogista siis, se alipaine kun toimittaa täyskaasurikastuksen virkaa. Matalampi ohjauspaine -> rikkaampi seos. Tosin menee just päinvastoin kuin autodata kertoo, mikäli tuon noin ymmärtää.
System pressure without vacuum: 3.4-3.8bar
Regulated pressure with vacuum: 2.7-3.1bar
että mitähän tää nyt tarkoittaakaan?
Ohjauspaine mulla on siinä 3.3bar kieppeillä, jos irroitan ohjauspaineensäätimesta alipaineletkun niin paine tippuu 2bariin. Loogista siis, se alipaine kun toimittaa täyskaasurikastuksen virkaa. Matalampi ohjauspaine -> rikkaampi seos. Tosin menee just päinvastoin kuin autodata kertoo, mikäli tuon noin ymmärtää.
Autot ovat takavetoisia
Sulla on ihan oikein,ja kuulostaa edelleen järkeviltä paineilta,autodatassa virhe.Tonskulus kirjoitti:Paitsi että, tuo autodata kertoo seuraavaa:
System pressure without vacuum: 3.4-3.8bar
Regulated pressure with vacuum: 2.7-3.1bar
että mitähän tää nyt tarkoittaakaan?
Ohjauspaine mulla on siinä 3.3bar kieppeillä, jos irroitan ohjauspaineensäätimesta alipaineletkun niin paine tippuu 2bariin. Loogista siis, se alipaine kun toimittaa täyskaasurikastuksen virkaa. Matalampi ohjauspaine -> rikkaampi seos. Tosin menee just päinvastoin kuin autodata kertoo, mikäli tuon noin ymmärtää.
Ohjauspaineensäädin hoitaa myös kylmä rikastuksen sen kiihdytys rikastuksen lisäksi ja kaikkea noita pystyy vielä jopa säätämään... .
#2
Juuh, sinänsä hauska peli tuo k-jetti kyllä on. Täytyy viel jatkaa tutkiskelua, pikkuse saisi napakammin kulkea tuo kosla. Et liekkö jotku säädöt edelleen pielessä tms.. no yks mikä vähän ihmetyttää on toi virranjakaja, se tuntuu olevan aika löysä. Eli tarkoitan sitä että keskipakosäätimen jouset vähän löysähköt, mitä ajoituslampulla katsoin nii ei tarvii ku joku 1500-2000rpm niin ennakot ovat jo tapissaan. Muutenki pyörijästä ku kääntelee ni se tuntuu aika löysältä se ennakonsäätövara siinä.Timppa kirjoitti:Sulla on ihan oikein,ja kuulostaa edelleen järkeviltä paineilta,autodatassa virhe.Tonskulus kirjoitti:Paitsi että, tuo autodata kertoo seuraavaa:
System pressure without vacuum: 3.4-3.8bar
Regulated pressure with vacuum: 2.7-3.1bar
että mitähän tää nyt tarkoittaakaan?
Ohjauspaine mulla on siinä 3.3bar kieppeillä, jos irroitan ohjauspaineensäätimesta alipaineletkun niin paine tippuu 2bariin. Loogista siis, se alipaine kun toimittaa täyskaasurikastuksen virkaa. Matalampi ohjauspaine -> rikkaampi seos. Tosin menee just päinvastoin kuin autodata kertoo, mikäli tuon noin ymmärtää.
Ohjauspaineensäädin hoitaa myös kylmä rikastuksen sen kiihdytys rikastuksen lisäksi ja kaikkea noita pystyy vielä jopa säätämään... .
Perusennakko piti vääntää alle kymppiin että edes jollaintapaa fiksusti on tasaista vetoa, suositeltu 15 astetta jos pistää niin alakierroksilta katoaa puhti tyystin.
Autot ovat takavetoisia
Niin joo ja sitäkään en ole saanut oikein selville kun tyhjäkäynti humputtelee aina hetkenaikaa käynnistyksen jälkeen, kylmällä koneella hieman pidempään. Kierrokset humppaa välillä 200-1000rpm, välillä jopa sammuu.
Tasaantuu kylläkin kun antaa tovin käydä ja tarjoilee vähän kaasua.
Tasaantuu kylläkin kun antaa tovin käydä ja tarjoilee vähän kaasua.
Autot ovat takavetoisia
Sanot tuolla lämppäritopicissa,että sulla ei ole lisäilmaluistia.Onko siinä edes kylmäkäynnistys suutinta,ilman sitä kylmäkäynnistys humppaa.Lisäilmaluistihan tulee kaasuläppäkotelon ja kylmäkäynnistyssuuttimen väliin.Mainitsit myös ettei siinä läppäkotelossa ole noita letkulähtöjä eikä tyhjäkäynnin säätöruuvia,onko sulla tietoa minkä vehkeen läppäkotelo koneessasi on.Tonskulus kirjoitti:Niin joo ja sitäkään en ole saanut oikein selville kun tyhjäkäynti humputtelee aina hetkenaikaa käynnistyksen jälkeen, kylmällä koneella hieman pidempään. Kierrokset humppaa välillä 200-1000rpm, välillä jopa sammuu.
Tasaantuu kylläkin kun antaa tovin käydä ja tarjoilee vähän kaasua.
Tossa linkki mikä tuli ekana googlesta vastaan. Aika hyvät kuvat siitä millanen siihen kuuluu.
http://www.capripower.co.uk/boardold/in ... topic=6019
Niin ja ehkäpä joku on meinannut että se vakio läppä on ahdas, ja kaivanut sit jostain isommalla läpällä olevan ja survonut sen tuohon paikoilleen.
Noit originaali palikoita on maailmalla niin paljon että en usko tuottavan hankaluuksia tommosen löytäminen.
http://www.capripower.co.uk/boardold/in ... topic=6019
Niin ja ehkäpä joku on meinannut että se vakio läppä on ahdas, ja kaivanut sit jostain isommalla läpällä olevan ja survonut sen tuohon paikoilleen.
Noit originaali palikoita on maailmalla niin paljon että en usko tuottavan hankaluuksia tommosen löytäminen.
Tonskulus kirjoitti:Juuh, sinänsä hauska peli tuo k-jetti kyllä on. Täytyy viel jatkaa tutkiskelua, pikkuse saisi napakammin kulkea tuo kosla. Et liekkö jotku säädöt edelleen pielessä tms.. no yks mikä vähän ihmetyttää on toi virranjakaja, se tuntuu olevan aika löysä. Eli tarkoitan sitä että keskipakosäätimen jouset vähän löysähköt, mitä ajoituslampulla katsoin nii ei tarvii ku joku 1500-2000rpm niin ennakot ovat jo tapissaan. Muutenki pyörijästä ku kääntelee ni se tuntuu aika löysältä se ennakonsäätövara siinä.Timppa kirjoitti:Sulla on ihan oikein,ja kuulostaa edelleen järkeviltä paineilta,autodatassa virhe.Tonskulus kirjoitti:Paitsi että, tuo autodata kertoo seuraavaa:
System pressure without vacuum: 3.4-3.8bar
Regulated pressure with vacuum: 2.7-3.1bar
että mitähän tää nyt tarkoittaakaan?
Ohjauspaine mulla on siinä 3.3bar kieppeillä, jos irroitan ohjauspaineensäätimesta alipaineletkun niin paine tippuu 2bariin. Loogista siis, se alipaine kun toimittaa täyskaasurikastuksen virkaa. Matalampi ohjauspaine -> rikkaampi seos. Tosin menee just päinvastoin kuin autodata kertoo, mikäli tuon noin ymmärtää.
Ohjauspaineensäädin hoitaa myös kylmä rikastuksen sen kiihdytys rikastuksen lisäksi ja kaikkea noita pystyy vielä jopa säätämään... .
Perusennakko piti vääntää alle kymppiin että edes jollaintapaa fiksusti on tasaista vetoa, suositeltu 15 astetta jos pistää niin alakierroksilta katoaa puhti tyystin.
Paljonkohan se v jakaja nyt sitten ottaa ennakkoa kaiken kaikkiaan? oli puhe tehdä sille remonttia....15/35 ja maksimit 3000r,Muutenki pyörijästä ku kääntelee ni se tuntuu aika löysältä se ennakonsäätövara siinä.
Perusennakko piti vääntää alle kymppiin että edes jollaintapaa fiksusti on tasaista vetoa, suositeltu 15 astetta jos pistää niin alakierroksilta katoaa puhti tyystin.
ei varmaan toimi joo, jos 1500r on liki 50 astetta ennakkoa :twisted:
tommonen löysä jakajakin auttaa pistää käynnin huojumaan,se huojunta ikäänkuin ruokkii itse itseään...
#2
Virittelin omasta jakajastani jouset kireämmälle, nyt ois ennakot suunnilleen niiku pitääkin.
Vent. välyksiäkin voisi kertaalleen tutkia josko siitä johtuisi tuo jonkinasteinen voiman puute kuumalla koneella.. vähän jäähtyneellä ja kylmällä koneella ei tarvii ku hipaista kaasupoljinta niin vääntää jo niin pirusti, kuumalla saa survoa kaasun pohjaan..eikä silti tapahdu mitää
Alkujaan säädin välykset kireämmälle kun piti kamalaa säksätystä. Pistin muistaakseni 0.25 imu ja 0.30 pako.
Autodata kertoo välyksiksi 0.35mm ja 0.4mm.
Vent. välyksiäkin voisi kertaalleen tutkia josko siitä johtuisi tuo jonkinasteinen voiman puute kuumalla koneella.. vähän jäähtyneellä ja kylmällä koneella ei tarvii ku hipaista kaasupoljinta niin vääntää jo niin pirusti, kuumalla saa survoa kaasun pohjaan..eikä silti tapahdu mitää
Alkujaan säädin välykset kireämmälle kun piti kamalaa säksätystä. Pistin muistaakseni 0.25 imu ja 0.30 pako.
Autodata kertoo välyksiksi 0.35mm ja 0.4mm.
Autot ovat takavetoisia