Cologne, 2.8i V6 ihmettelyä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tonskulus
Viestit: 89
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 23:48

Viesti Kirjoittaja Tonskulus »

Nostetaas taas aihetta, eli nyt ois kiperä kysymys:
Onko näissä venyvät vai kovat kansipultit? Tarttis lähipäivinä niputtaa yksi 2.8 vaan..
Autot ovat takavetoisia
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Kovat.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

jos haluaa race meininkiä niin kannenpulteiksi käy myös ohc koneen arp runkolaakeri pukkien pultit joutuu vaan ostaa kaks sarjaa.omaani kutoseen pistin kyseiset pultit
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Tonskulus
Viestit: 89
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 23:48

Viesti Kirjoittaja Tonskulus »

Kiitos infosta!
Tarvii vielä jostai onkia kiristysmomentit ja järjestykset.

edit: toinen hyvä kysymys:
yläpään tiivistesatsissa tuli kahta eri laatua vent. varren tiivisteitä.
6 x kumisia ja 6 x pelkkiä muoviholkkeja (jollaisia alkuperäisessä kannessa oli kaikissa).
Onko kumiset imupuolelle?
Autot ovat takavetoisia
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

jos kannenpultit on 19mm kannalla ne on kovat,jos taas torx kanta niin ne on venyvät,viimesimmissä on noita venyviä. ihan niinku ohc koneissakin..

vanhoissa on kaikissa nuo sateenvarjo ohjurinkumit (muovit) jossain kohtaa tuli imupuolelle normaali ohjurinkumit ja viimesimpiin myös pakopuolelle. tarvikesatseissa nuo sateenvarjo-tyyppiset on kumisia.

jos ne vanhat on ehjät niin niitä ei tarvii ees välttämättä vaiihtaa, ja ne normaali-tyyliset ohjurinkumit ei muistaakseni käy noitten sateenvarjojen tilalle koska kansiin ei ole koneistettu niille paikkaa. jos kansissa on paikka niille niin sit on joku laittanu väärät aikasemmin,enivei nuo sateenvarjot ajaa kyllä asiansa uudempiinkin laitettuna :)

edit: vai oliko satsissa 6 kumista ja 6 muovista sateenvarjoo?
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Tonskulus
Viestit: 89
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 23:48

Viesti Kirjoittaja Tonskulus »

Joo siis mukana tuli juurikin kuusi muovista(sateenvarjoa) ja kuusi kumista joissa on jousirengas.
Autot ovat takavetoisia
Tonskulus
Viestit: 89
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 23:48

Viesti Kirjoittaja Tonskulus »

Nonniin nyt o sit ekat savut päästelty uudesta moottorista. lähti jopa ekalla yrittämällä käyntiin eikä sytkäkään heittäny kuin vissii 5 astetta :D

Nätisti käypi kyllä, tarvii vaan kansipultit muistaa jälkikiristää vielä ja malttaa sisäänajo suorittaa loppuun.
Autot ovat takavetoisia
Tonskulus
Viestit: 89
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 23:48

Viesti Kirjoittaja Tonskulus »

Edelleen toimii moottori ja yllättävän hyvin (mitä nyt uudet kansipahvit kerkesin jo polttaa koska kaljoissani asensin ne vääriin kansiin->vesireiät väärissä kohdissa.. laitoin sitte vanhat pahvit uusiokäyttöön). No jospa nyt sitä ahdinta sitten kun on alakerta jo valmiiksi kondiksessa..


Mitens muuten tuon vakiomoottorin käyttäytyminen, muistaakseni sille huipputeho ilmoitetaan 5700rpm kohdalla. Jotenkin tuntuu moottorin menohalut tyssäävän viiteen tonniin jo, ts. sen jälkeen loppuu veto. Tietty vääntökäyrän mukaanhan se perstuntuma tehoista tulee... :D

Sitkeyttä tuossa kyllä on pikkukierroksilla!

Saa nyt luvan kestää vakiomoottori sen n.0.7 kilon ahdot. Ilmeisesti ovat jossai käyttäneet kylmäkäynnistyssuutinta jollain konstilla lisärikastamiseen ahdoilla??
Autot ovat takavetoisia
Vastaa Viestiin