Matalampi taneli

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

ViestiKirjoittaja Mois » 26 Huhti 2013, 21:36

En tiiä, saattaa ottaa imusarja sun muut konepeltiin kiinni!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7730
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja vilunki78 » 26 Huhti 2013, 22:07

noinkohan kukaan on koskaan sellasia puslia laittanutkaan paikoilleen asti.
nimittäin mikäli nyt oikein muistan niin vaikka sen reiän tekis mihin kohtaan hyvänsä sitä puslaa, niin ei se kelkka pääse yhtään menemään ylöspäin jollei sitten rupea palkkia muokkaamaan :roll:
Avatar
vilunki78
 
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 26 Huhti 2013, 22:25

vilunki78 kirjoitti:noinkohan kukaan on koskaan sellasia puslia laittanutkaan paikoilleen asti.
nimittäin mikäli nyt oikein muistan niin vaikka sen reiän tekis mihin kohtaan hyvänsä sitä puslaa, niin ei se kelkka pääse yhtään menemään ylöspäin jollei sitten rupea palkkia muokkaamaan :roll:


On siellä tyhjää tilaa palkkiin nähden, ei tosin montaa sentti. 3 koppases taitaa kelkan takakiinnikkees olla enempi kun vanhemmissa väliä runkoaisaan, ku eikös niis takapään kiinnitystä korotettu et saatiin suurempi casterkulma ja kait vähän parempi ohjauksen palautuminen..
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja taunus 78 » 26 Huhti 2013, 22:44

ainakin mk1 ja mk2 on eri kulmassa etupalkki, tuli huomattua tuota coupea rakennellessa.
TAUNUS 1978 2.8iA (projekti)
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Avatar
taunus 78
 
Viestit: 1196
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori

ViestiKirjoittaja Keltteri » 17 Kesä 2013, 17:36

Onko kukaan laittanu tommosia kolmos koppaseen?

http://www.burtonpower.com/parts-by-cat ... -2-25.html

Mittaillessa näytti siltä että vois ottaa edessä tukivarsiin kiinni...
Keltteri
 
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2012, 23:52

ViestiKirjoittaja zmuli » 17 Helmi 2014, 14:52

Millä keinolla tuota moottoria kannattaisi lähteä nostelemaan, jos sais edes hivenenkin liikkumaan ni kaikki ois plussaa. Saisi samalla sitä perkuleen panssaria ylemmäs ettei aina raapis kenturaan
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
 
Viestit: 532
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja p3 » 17 Helmi 2014, 18:23

Paksummat tyynyt tai prikat tyynyn ja palkin korvallisen väliin.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
p3
 
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

ViestiKirjoittaja zmuli » 17 Helmi 2014, 18:46

Puhutaanko senteistä vai milleistä, mitä noilla saa tehtyä ja paljonko siellä on edes varaa sitä nostella ettei ala ottamaan kiinni mikään mihinkään :roll: :think:
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
 
Viestit: 532
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja taunus 78 » 17 Helmi 2014, 18:54

Kyllä jokusen sentin saa nostettua, vaihteistoa ja kardaania kannattaa varmaan kans säätää...
TAUNUS 1978 2.8iA (projekti)
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Avatar
taunus 78
 
Viestit: 1196
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori

ViestiKirjoittaja zmuli » 17 Helmi 2014, 19:02

Senttikin olisi jo paljon :) Sais vähän modattua sitä pohjapanssaria ylemmäs, ni sais sit taas muuta koria tuotua alemmas
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
 
Viestit: 532
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja Mois » 17 Helmi 2014, 19:31

Mul on jossain Jäykemmät ja paksummat moottorinkumit, kun vaan löytäis ne tuolta jemmasta :lol:
Voisin ne myydä jos jostain ne löydän.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7730
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja ardhu » 17 Helmi 2014, 19:42

Volvo 240/740 moottori tai vaihteiston kumityynyki taitaa olla korkeempi. Ite käytin niitä caprin moottorin kanssa..
ardhu
 
Viestit: 589
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

ViestiKirjoittaja vtormane » 17 Helmi 2014, 19:45

ardhu kirjoitti:Volvo 240/740 moottori tai vaihteiston kumityynyki taitaa olla korkeempi. Ite käytin niitä caprin moottorin kanssa..


Joo, biltemasta 50mm paksut volvon kumit. Hyvin on pelannu mulla monessakin taunuksessa.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
 
Viestit: 656
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

ViestiKirjoittaja ardhu » 17 Helmi 2014, 19:45

Volvo 240/740 moottori tai vaihteiston kumityynyki taitaa olla korkeempi. Ite käytin niitä caprin moottorin kanssa..
ardhu
 
Viestit: 589
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

ViestiKirjoittaja Mois » 17 Helmi 2014, 19:48

vtormane kirjoitti:
ardhu kirjoitti:Volvo 240/740 moottori tai vaihteiston kumityynyki taitaa olla korkeempi. Ite käytin niitä caprin moottorin kanssa..


Joo, biltemasta 50mm paksut volvon kumit. Hyvin on pelannu mulla monessakin taunuksessa.

Taunuksen omat taitaa olla 45mm?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7730
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

EdellinenSeuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron