Sivu 12/15

Lähetetty: 11 Syys 2012, 00:08
Kirjoittaja Rokkendaali
Eilen tuli tehtyä vähän jousihuoltoa taneliin kaverin kanssa. 2,5 kierrosta pois jousista pois ja ajokelvotonhan siitä tuli :oops: Nyt ylätukivarsi ottaa kiinni vanteen reunaan kun tulee pieninkin möykky tiessä. Ja mataluudesta sen verran että matalimmasta kohtaa varmaan joku 6cm maahan. No, helvetin hienohan siitä tuli jne. Ja on tietenkin lyhyttä iskariakin. Jos kuitenkin joku miettii että paljonko kannattaa laikata, niin maksimi on mielestäni tuo 2 kierrosta.

Lähetetty: 13 Syys 2012, 19:32
Kirjoittaja fidel
paas ihmeessä kuvaa kun on 2,5 kierrosta pois jousista

Lähetetty: 13 Syys 2012, 20:16
Kirjoittaja Luhtis
fidel kirjoitti:paas ihmeessä kuvaa kun on 2,5 kierrosta pois jousista
Se on about silleen että ottaa jousen ja pohjauskumin pois ja pulttaa siitä pohjauskumin reiästä ylätukivarren kiinni apurunkoon. :)

Lähetetty: 13 Syys 2012, 20:30
Kirjoittaja taunus 78
Mun galleriassa coupe jossa ei ollenkaan jousia, matala on.
Missäpäin poria rokkendaali vaikuttaa ja millanen Taunus sulla on.
Monta "uutta" Taunusta nähny porissa tänä kesänä, varsinkin punasia ykköskorisia.

Lähetetty: 13 Syys 2012, 21:05
Kirjoittaja vtormane
Pohjauskumiin 2.5cm ja 2 kiekkaa jousista pois. Ei ongelmia :)

Kuva

Lähetetty: 14 Syys 2012, 15:46
Kirjoittaja zmuli
vtormane, perhanan tyylikkään näkönen veitti!! 8)

2.5 kierrosta vakiojousista pois kuulostaa kyl sen verra hazardilta, et tää pitää kyllä nähdä :D Voin vaa kuvitel kui mageet on ajo-ominaisuudet.

Lähetetty: 14 Syys 2012, 17:21
Kirjoittaja Luhtis
Tarviiko jo turvavyöstä leikata pätkät rajoitinremmeiksi ettei jouset putoo paikaltaan ku tunkkaa? Itellä oli muistaakseni semmosia ongelmia vaikka en ottanut edes kahta kierrosta. Takapään osalta varsinkin. :)

Lähetetty: 14 Syys 2012, 17:50
Kirjoittaja Sultzi
Itellä on takapää sillai että just ja just jouset pysyy hieman jännityksessä kun tunkkaa ylös korista. Edessä ei mitään ongelmaa kun iskareiden alapäitä laskettu jotain 25mm. Mut sillon kun on matala edestäkin (eli senttejä pohjauskumeihin) alkaa nivelet olemaan liikevaransa tapissa, eli saattaapi heikentää kestoa jos töyssyissä pääsee pohjaamaan ylä tai alapallot. Mutta niin on itelläkin, paremman näkönen se vaan niin on 8)

Lähetetty: 14 Syys 2012, 17:56
Kirjoittaja Luhtis
Sultzi kirjoitti:Itellä on takapää sillai että just ja just jouset pysyy hieman jännityksessä kun tunkkaa ylös korista. Edessä ei mitään ongelmaa kun iskareiden alapäitä laskettu jotain 25mm. Mut sillon kun on matala edestäkin (eli senttejä pohjauskumeihin) alkaa nivelet olemaan liikevaransa tapissa, eli saattaapi heikentää kestoa jos töyssyissä pääsee pohjaamaan ylä tai alapallot. Mutta niin on itelläkin, paremman näkönen se vaan niin on 8)
Tuttu juttu noi pallonivelet.. tarvikenivelet toppas jo ennen pohjauskumeja :lol:

Lähetetty: 14 Syys 2012, 18:00
Kirjoittaja Sultzi
Joskus tota taunus-sällin kanssa ihmeteltiin ja granadan orkkis pallonivel (ala vai ylä, en muista kumpi) on valmiiksi hieman kulmassa vähentämässä tuota ongelmaa! Tarvikenivelissä tommosta ei granadaan kai saa, mut originelli olis tommonen :)

Lähetetty: 14 Syys 2012, 21:39
Kirjoittaja fidel
no ei kauhean alas taunusta näyty saavan, jos vtormanen taunuksessa joustoa on 2,5cm
ja auto on kumminkin melkoisen korkea. Mutta eipäs auta kun toi 2 kiekkaa pois ottaa tai sit rakentamaan uudelleen alatukivartta

Lähetetty: 14 Syys 2012, 22:28
Kirjoittaja heka
Saa sen matalaksi, mut silloin täytyy heittää hyvästit lähes kaikelle alkuperäiselle tai käyttää erittäin pientä rengasta (ulkohalkaisia)

Se mikä tekee taunuksen tapauksessa ongelman että se näyttäisi matalalta on että runko palkit tulee sentti tolkulla alemmas kuin kynnykset, toiset autot joissa helmat/kynnykset on pohjan kanssa samalla tasolla saa visuaalisesti näyttämään matalilta helpommin kuin taunuksen :D

Lähetetty: 14 Syys 2012, 23:56
Kirjoittaja Luhtis
Ja etupalkki taitaa olla matalin kohta koko autossa?

Niinkun täälläkin on muutamaan otteeseen nähty ja todettu, ilman isoa laikkaa ja armotonta duunia, Taunusta ei saa matalaksi. Itse kiersin "ongelman" venyttämällä helmoja alaspäin mutta tämäkään ei tietysti ole mikään ideaali vaihtoehto, katto on edelleen korkealla ja sitäkin pitäisi puukottaa, ja lokarin kaaria pitäs pudottaa myös että rengas menisi pyöräkotelon sisään jolloin se edelleen näyttäisi matalammalta. Mut mielestäni tässä aletaan jo liikkua sellasilla vesillä että alkuperäinen muotoilu muuttuu jo niin paljon että tuloksena on ns. kötöstys. Ilman kokeilua tai photoshoppia paha sanoa, itse en tohtinut kokeilla ja photaria en osaa käyttää =)

Tukivarsien ja nivelien asennot on suunniteltu jollekin 20cm maavaralle, on selvää että kun tästä halutaan niistää ~75% pois, aletaan olla tapissa, ja jos haluaa että alustalla on edes jotain tsäänssejä toimia, menee about kaikki uusiksi.

Lähetetty: 15 Syys 2012, 00:45
Kirjoittaja heka
Mulla pitää 17 tuumasten kans nostaa lokarin kaaria et mahtuu pyörät kääntymään edessä ja että näkyy muutakin kuin vannetta päältä :) takana sais myös nostaa jo ulkoknäkösyistä mut sielä se ei ole pakollista.

Lähetetty: 15 Syys 2012, 10:12
Kirjoittaja Luhtis
Joo, sulla se auto on oikeesti matala, toi mun selostus koski vain näitä visuaalisesti matalia :P