Sivu 8/15

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 23:52
Kirjoittaja Sultzi
Kellään kokemusta noista oldcarsin -60mm etujousista taneen? 120e tosin näyttää parilta maksavan, mutta millasetkohan olisivat?

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 01:21
Kirjoittaja Mois
Sultzi kirjoitti:Kellään kokemusta noista oldcarsin -60mm etujousista taneen? 120e tosin näyttää parilta maksavan, mutta millasetkohan olisivat?
Minkä numeroiselt sivult löysit noi jouset ku en ite löytänny semmosii Oldcarsin luettelosta?

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 01:28
Kirjoittaja Sultzi
Olisko ollu 157 tai vastaava, 155-160 välissä kuitenkin.

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 01:37
Kirjoittaja Mois
157 sivult tosiaan löyty, ite kyllästyin selaamiseen tossa 156 sivun kohdalla kun ei ollu siihen mennessä löytynny :lol:
Jos ne ois Spaxin valmistamat, niin ois varmaan ihan hyvät. Kokeileppa sähköpostilla kysyä et minkä valmistajan ne on: info@motomobil.com

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 01:39
Kirjoittaja Sultzi
Laittelin niille jo postia niistä, kyselin vapaapituuttakin. Tosin ostan nyt tuhnukselta ne mersun uudet takajouset, katon millanen niillä keulasta tulee.

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 02:11
Kirjoittaja Mois
Mul on yhet ehkä jonkun pakun lyhennetyt jouset ja ne oli hyvät kutosen kanssa, paitsi et vakioiskareilla keula tuppas pomppimaan aikalailla :D Ajoin kerran yhtä Tanea missä oli Mersun lyhennetyt jouset ja se tuntu aika kivireeltä :D

Lähetetty: 07 Heinä 2011, 21:11
Kirjoittaja samushi
Ei huvittais taas kalhailla koko aihetta läpi, niin mikä olis toimiva jousiyhistelmä tuohon nelioviseen kolmoskoppaseen? Madallusta tulee kokeilevalla taktiikalla suunnilleen sen verran että 13" vanteilla on lokarit jokusen sentin renkaitten yläpuolella mutta maavaraa silti yli 8 cm. Meneekö w123:n jouset liian jäykiksi? Kenties vakiojouset ja etukelkkaan nylonpuslat että ajettavuus kohenee? Kestääkö vakioiskarit tuossa? Meneekö Taunuksissa kampper-kulma pyörätuolia muistuttavaksi?

Lähetetty: 07 Heinä 2011, 22:39
Kirjoittaja zmuli
Itsellä on hyvin pelittänyt jo useamman tuhannen kilometriä sedan sierran -40/-60mm madallusjouset, joista otettu 2kierrosta pois. Vakio iskareilla toistaseksi, hyvin on nekin tuntunut pelittävät. Camberia on aika tasan -2astetta

Sopivan jäykee, vaikka ulosjoustoa onkin vielä liikaa löysien iskarien takia. Maavara noin 8cm pohjapanssarista.
Kyllä jäykempi saisi olla.. Hampaat suusta -meininki ni alkaa olee sopiva! :lol:

Lähetetty: 08 Heinä 2011, 18:16
Kirjoittaja samushi
zmuli kirjoitti:Itsellä on hyvin pelittänyt jo useamman tuhannen kilometriä sedan sierran -40/-60mm madallusjouset, joista otettu 2kierrosta pois. Vakio iskareilla toistaseksi, hyvin on nekin tuntunut pelittävät. Camberia on aika tasan -2astetta

Sopivan jäykee, vaikka ulosjoustoa onkin vielä liikaa löysien iskarien takia. Maavara noin 8cm pohjapanssarista.
Kyllä jäykempi saisi olla.. Hampaat suusta -meininki ni alkaa olee sopiva! :lol:
Joo-o :D . Onko 14" vai 15" vanteet?

Lähetetty: 09 Heinä 2011, 19:07
Kirjoittaja zmuli
15" 185/55 ja 195/55 rengastuksella. Hiuka liia leveet, mut mennään näillä nyt tämä kesä.

Lähetetty: 20 Syys 2011, 08:52
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Mä olen jo pidemmän aikaa miettinyt jotain vaihtoehtoa miten saada taunuksesta matalampi siten, että tukivarsien kulmat ei mene ihan vituralleen, eli sojottaa yläviistoon jo valmiiksi. tietysti Luhtikselta sais noita custom made tukivarsia. :D

Tuo etupalkin nosto koriin nähden olis yks, mutta siinä pelataan ihan muutamilla senteillä, tosin maavara pysyisi palkin alla silloin, ehkä, kohtuullisena.

Kynäjousilla sais korkeutta muutettua tilanteista riippuen, mm. katsastus, sopivalle korkeudelle, mutta se ei vaikuta tuohon tukivarsien kulma ongelmaan mitenkään. Lisäksi palkkiin ja alatukivarteen itse tehtävät muutokset voipi olla ongelma joillekin katsastusinsinööreille.

Loppukesästä kun katselin yhtä ratakäyttöä silmälläpitäen rakennettua fox mustangin alustaa, niin ajatus rupesi pyörimään noitten droppaavien olkavarsien ympärillä. Jenkeissä saa aftermarket tuotteena varmaan melkein mihin autoon vaan 2" droppaavia olkavarsia, et vois löytyä sopivia taunukseenkin. Nyt on tullu tiirailtua lähinnä mustang II olkavarsia, näyttää ainakin suht samanlaisilta kun taunuksen, mutta tarvis saada osat vierekkäin et pystyis vertaamaan taunuksen olkavarteen. Navan varmaan joutuis sorvaan uuden ja jarrusatulan kiinnitysraudan suunnitteleen uuden, mutta ne ei ole kovin isoja juttuja. :D
Ja pari linkkiä:
http://www.summitracing.com/parts/CLP-M2DS/
http://www.fulltiltstreetrods.com/frontsusp.htm

Lähetetty: 20 Syys 2011, 22:31
Kirjoittaja heka
Mulla on tallilla jossain tulostettuna wilwoodin lappu jossa on noi mitat ja kulmat juurikin tuohon mustang 2 -2" droppi olkavarteen ja niitä hetken vertailtuani hylkäsin ajatuksen..
Toi mustangin olkavarsi on pakettina melkoisesti korkeampi kuin taunuksen vastaava, joten ylätukivarren kulma menisi varsin vituralleen tuon kanssa :? ellei sitten sirrä ylätukivarren kiinnitystä runkoaisan sivuihin tehtyihin korvakoihin :wink:

Lähetetty: 20 Syys 2011, 22:40
Kirjoittaja Luhtis
Jep ja kannattaa muistaa että ei noi droppi-spindlet sen enempää kuin minunkaan tukivarret muuta sinänsä sitä hommaa miksikään että se etupalkki on jotakuinkin auton alin kohta ja aina paukkuu maahan.

pudottavilla spindleillä tietysti saadaan hiukan lisää liikerataa nivelille kun niiden asennot ei mene aivan yhtäpaljon perseelleen kuin mitä vakiokalikoilla menee reilummalla kädellä madallettaessa.
Lähtökohtahan noihin putkitukivarsiin oli juurikin sama kuin sulla, elikkä vakio-osilla ei vaan saa autoa tarpeeks alas ilman noita nivel-ongelmia. Tokihan toi tukivarsiprojektikin lähti lapasesta niinkun kaikki muukin mitä mä teen, mutta sekin on erijuttu. Onpahan nyt sitten semmosetkin. =)


Etupalkin nosto/modaus/valmistus/jotain tulee jokatapauksessa vastaan viimeistään sitten kun se tauno on jollain saatu laskettua kunnolla tonttiin. Koska jos sitä ei nosta, se paukkuu maahan. paitsi jos ajaa vain sileällä tiellä. :) Tosin mullahan on koria venytetty 8cm maata kohti ja etupalkki on samalla korkeudella keulapalan kanssa. Ei tartte varoa palkkia, mut kaikkee muuta kyllä. =)

Lähetetty: 21 Syys 2011, 08:47
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
No pitihän se arvata, ettei ole helppoja raykaisuja. :) Vai on toi 2 mussen olkavarsi niin paljon korkeampi kuin taunuksen vastaava. Noi droppi varrethan on tehty teräksestä niin valehtelisin jos en väittäisi nyt miettineeni et ottais välistä materiaalia pois et sais sopivan mittaiseksi ja hitsais pään takaisin. On vaan vähän kyseenalaista hommaa, eikä taida olla edes vaivan arvoista. Mut hyvä et heka on jo selvitellyt tätä niin ei tarvi omaa päätä vaivata enää asialla. :lol:

Onkos sulla Luhtis jo joku hyvä ajatus ton palkin modauksen suhteen? Muistelisin et tossa coupessa olis rungon ja palkin välissä ollut 2,5-3cm tilaa, kun sen joskus viimevuonna mittasin. Kyl siihen olis varmaan hyvä jonkun moinen rako jättää palkin ja rungon väliin, niin palkkia vois nostaa jonkin 2-2,5cm mikä ei ole kovin paljon. Kannataako ruveta modaan palkkia rajumalla kädellä vai tehdä runkopalkkeihin koloa et palkki mahtuu ylemmäs?

Lähetetty: 21 Syys 2011, 09:07
Kirjoittaja Luhtis
Eipä mulla siihen oikeestaan sen parempaa ideaa ole, sen pari senttiä sitä voi pilkkomatta nostaa, ja sen jälkeen se on oikeestaan taiteilijan näkemyksestä kiinni, että mistä taikoo lisää tilaa. Toi ylätukivarren korva runkopalkissa on oiva esimerkki tästä taiteilijan näkemyksestä :) mietitään millä päästään eteenpäin ja sen mukaan mennään.

Omassa tapauksessanihan toi varmaan tarkottaa sitte jotain putkikeulaa ja diy-etupalkkia tms.. ja siihen EN lähde ainakaan tänä talvena :lol: