Mä olen jo pidemmän aikaa miettinyt jotain vaihtoehtoa miten saada taunuksesta matalampi siten, että tukivarsien kulmat ei mene ihan vituralleen, eli sojottaa yläviistoon jo valmiiksi. tietysti Luhtikselta sais noita custom made tukivarsia.
Tuo etupalkin nosto koriin nähden olis yks, mutta siinä pelataan ihan muutamilla senteillä, tosin maavara pysyisi palkin alla silloin, ehkä, kohtuullisena.
Kynäjousilla sais korkeutta muutettua tilanteista riippuen, mm. katsastus, sopivalle korkeudelle, mutta se ei vaikuta tuohon tukivarsien kulma ongelmaan mitenkään. Lisäksi palkkiin ja alatukivarteen itse tehtävät muutokset voipi olla ongelma joillekin katsastusinsinööreille.
Loppukesästä kun katselin yhtä ratakäyttöä silmälläpitäen rakennettua fox mustangin alustaa, niin ajatus rupesi pyörimään noitten droppaavien olkavarsien ympärillä. Jenkeissä saa aftermarket tuotteena varmaan melkein mihin autoon vaan 2" droppaavia olkavarsia, et vois löytyä sopivia taunukseenkin. Nyt on tullu tiirailtua lähinnä mustang II olkavarsia, näyttää ainakin suht samanlaisilta kun taunuksen, mutta tarvis saada osat vierekkäin et pystyis vertaamaan taunuksen olkavarteen. Navan varmaan joutuis sorvaan uuden ja jarrusatulan kiinnitysraudan suunnitteleen uuden, mutta ne ei ole kovin isoja juttuja.
Ja pari linkkiä:
http://www.summitracing.com/parts/CLP-M2DS/
http://www.fulltiltstreetrods.com/frontsusp.htm