Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Amish kirjoitti:Onkos se nyt ihan varma että jos laittaa tanen jouset rälläkällä poikki niin ne eivät katsastuksessa tipu jousi kupeista :?:
On mulla ainakin pysynny paikoillaan! Tietysti jos ihan älyttömästi lyhentää nii voihan ne vähä lähtee pois paikoiltaan mut sit se on niin matala et ei joka tapauksessa mee katsastuksesta läpi
kaks kierrosta on maksimi taka jousille ite lyhensin liikaa niin ei isossa montussa pysyny alla
Voihan sinne perään laittaa rajoittimet ettei pääse ne jouset tippumaan. Volvo Amazonissakin on jo alunperin jostain "rätistä" tehdyt rajoittimet...
Voihan ne tehdä vaikka vaijerista.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
niin ne!
ei muistunu heti mieleen..
eli ne samat kun kaivinkoneessa..joo,ne jyrää!!
ei muuta eroa kun kaivurissa istuu korkeemmalla..
no joo..ehkä vois ne puslat ja iskarit vaihtaa omaankin..
mulla tulee eteen nyt aika rankasti pokkaistut W123 mebben takajouset jotka on noita spaxin madallus jousia(16mm) 2mm vahvempaa lankaa,halkaisija sama. takaa spaxeista vedetty vajaa kierros nin on aika sopiva korkeus mut joutuu apu-jouset sisään laittaa kun ei jäykkyys riitä...
noi sierran jouset voi olla aika lödät edessä kun ne ei oo ku jotain 14mm lankaa..