Matalampi taneli

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Pitää vissii muuttaa Pääkaupunkiseudulle et pääsis Luhtikselle "työharjotteluun" :wink: Yksin en saa mitään aikaseks, menee vaan suunnitteluks ja makaamiseks koko elämä :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Mois kirjoitti:Pitää vissii muuttaa Pääkaupunkiseudulle et pääsis Luhtikselle "työharjotteluun" :wink: Yksin en saa mitään aikaseks, menee vaan suunnitteluks ja makaamiseks koko elämä :lol:
:lol:
Visioi, ja mee tekeen, ei siin sen enempää mitään "työharjotteluja" tartte. Kokeilemalla vaan, virheitä tulee varmaan kaikille, mutta jos niitä ei tulis niin ei kukaan ikinä oppis mitään.

Kattele vaikka 5-10 jaksoo putkeen kun Leepu tekee töitä. Liiallinen suunnittelu roskikseen, sormella piirrät auton kyljessä olevaan pölykerrokseen viivan uudelle korilinjalle ja sit otat rälläkän käteen. Sit sama toiselle puolelle. Osa sen luomuksista on ihan karseita, osa hienoja, hämmästyttävintä siinä kaverissa on se että se duunaa noita hommia just tolleen ja silti auton molemmista puolista tulee samannäköisiä. Ohjelmassa ei toki näytetä montako kertaa se tekee ne uusiksi, mut kuitenkin. Hieno mies.

En nyt halua verrata itseäni tähän suureen mestariin, mut samoin aatoksin mäkin oon aina näitä tehny. Tulee idea, hahmotellaan spadduaskin kanteen ja sit töihin. Välil menee vituiks mut sittenpä tietää mikä meni vituiks ja sitten kun tekee uusiksi, osaa kiertää sen kohdan jotenkin.
Vaikka kuinka suunnittelee, jossain kohtaa joku juttu jää kuitenkin huomioimatta ja joutuu jokatapauksessa tekeen uusiks. Tietty nyt jotain alustageometriaa tms vastaavia turvallisuuteen vaikuttavia juttuja on hyvä vähän ensin funtsia taikka jopa ihan laskea jos hurjaksi heittäytyy, mut noin yleisesti.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tarkotin lähinnä sitä, et ei huvita yksin mitään nyhrätä, pitäs olla aina joku perseelle potkija vieres et sais jotain alotettua/tehtyä :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Mun on taas oltava verstaalla yksin jos haluun saada jotain aikaseks. Muuten menee paskanjauhantaan, kahvin juontiin ja tupakointiin kaikki aika. Sempä takia mä siel olenkin yleensä joskus aamuyöllä niin ei kukaan vahingossakaan eksy sinne samaan aikaan :)
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

Näitä vessoja rakennellessa pitää olla luova ja uskaltaa tarttua rälläkkään :twisted:
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Sairas ajatus käväisi mielessäni, että jos ois tosi sairas ja siirtäis vaan korin esim sierran runkoon.. Tai mihinkä sit tykkää, mihin se sopis mitoiltaan! Johonki minkä sais "helpommin" laskettua :D Koska nykyää saa melkei mihi vaa halvalla coilei.

Tiedän, oon tosi ulapalla, mut en oo yksin! Muitaki melojia on näkynyt! 8)
-Pori Connection-
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Muutamaan otteeseen on näkynyt semmonen toteutus että sierran keulan osat on istutettu taneen. Eli rälläkällä perssonitornit irti ja etupalkista lähtien kaikki sierran kalikat sitten taneen. Tää on kelvannut myös konttorillakin ihan normi muutoskatsastuksessa. Kyseises tapaukses itseasiassa toteutus oli sen verran siisti että insinööri ei edes olisi huomannut mitään muutosta ellei ko. henkilö ois varannut aikaa muutoskatsastukseen. Lisäselvitystä ei vaatinut muutakun akselipainot sierra vs taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Luhtis kirjoitti:Muutamaan otteeseen on näkynyt semmonen toteutus että sierran keulan osat on istutettu taneen. Eli rälläkällä perssonitornit irti ja etupalkista lähtien kaikki sierran kalikat sitten taneen. Tää on kelvannut myös konttorillakin ihan normi muutoskatsastuksessa. Kyseises tapaukses itseasiassa toteutus oli sen verran siisti että insinööri ei edes olisi huomannut mitään muutosta ellei ko. henkilö ois varannut aikaa muutoskatsastukseen. Lisäselvitystä ei vaatinut muutakun akselipainot sierra vs taunus.
Tommonen toteutus oli menossa jonain vuonna Kotkassa yhdelle Coupe Taunukselle, en oo kuullu et miten projektille on käynyt?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

zmuli kirjoitti:Sairas ajatus käväisi mielessäni, että jos ois tosi sairas ja siirtäis vaan korin esim sierran runkoon..
Tähän tyyliin?
http://www.fordclubserbia.org/forum/viewtopic.php?t=473
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Jumalauta, tiesin etten ole ainut tämän hullun ajatukseni kanssa :D
Hienoa! Kyllähän tuota nyt joskus tarvii alkaa kokeilemaan että mitenkä se istuu!
-Pori Connection-
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunusmies Jussi kirjoitti:
zmuli kirjoitti:Sairas ajatus käväisi mielessäni, että jos ois tosi sairas ja siirtäis vaan korin esim sierran runkoon..
Tähän tyyliin?
http://www.fordclubserbia.org/forum/viewtopic.php?t=473
Tommonen projekti on meikän mieleen :D
Velivainaa aikanaan yhdisti pari autoo, otti toisesta keulan ja toisesta perän. Toinen oli keula- ja toinen peräkolaroitu :D Hieno tuli :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Mois kirjoitti: Velivainaa aikanaan yhdisti pari autoo, otti toisesta keulan ja toisesta perän. Toinen oli keula- ja toinen peräkolaroitu :D Hieno tuli :D
Olivatko saman mallisarjan autoja? :lol:
Capri -77 2.0
Firebird -69
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

vtormane kirjoitti:
Mois kirjoitti: Velivainaa aikanaan yhdisti pari autoo, otti toisesta keulan ja toisesta perän. Toinen oli keula- ja toinen peräkolaroitu :D Hieno tuli :D
Olivatko saman mallisarjan autoja? :lol:
eiks ois ollu vaan helpompi ku ois kolaroinu jonku ehjän molemmista päistä? :lol: vai siis yhdistikö se ne ehjät päät? :wink:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

zmuli kirjoitti:Sairas ajatus käväisi mielessäni, että jos ois tosi sairas ja siirtäis vaan korin esim sierran runkoon.. Tai mihinkä sit tykkää, mihin se sopis mitoiltaan! Johonki minkä sais "helpommin" laskettua :D Koska nykyää saa melkei mihi vaa halvalla coilei.

Tiedän, oon tosi ulapalla, mut en oo yksin! Muitaki melojia on näkynyt! 8)
Mä en kyl haluis mitään sierran alustaan liittyvää lähellekkään taunusta.
Mutta mielessä on käynyt että laittas taunuksen taka-akselin sierraan :D
No meitä on moneen junaan ja valitettavasti osa jää vielä asemalle :wink:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Miksuli
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Loka 2011, 19:56
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Miksuli »

Itellä alkaa olemaan aiheellinen tuo taunuksen madallus. Madaltaako nuo spaxin jouset sen 40mm mitä on luvattu vai enemmän ja mitkä ois hyvät iskarit spaxien jousien kans?
Vastaa Viestiin