V6 kaasarit..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

V6 kaasarit..

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Minkä kokosia kaasareita
on noissa V6 Taunuksissa?

oon ostamassa yhtä farkkua ja siinä
näyti olevan tollanen 6:sen kaasari....

Mulla on tossa nurkassa tollanen
32mm tupla joka sopii 2.0 ohc:n imusarjaan
niin olisko toi jostain 2.0 V6:sta
:roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: V6 kaasarit..

Viesti Kirjoittaja tanari »

ft79 kirjoitti:Minkä kokosia kaasareita
on noissa V6 Taunuksissa?

oon ostamassa yhtä farkkua ja siinä
näyti olevan tollanen 6:sen kaasari....

Mulla on tossa nurkassa tollanen
32mm tupla joka sopii 2.0 ohc:n imusarjaan
niin olisko toi jostain 2.0 V6:sta
:roll:
ilmeisesti on juuri pienimmistä V6 koneista.. "isommissa" on sitten DGAS 38/38, onhan noissa kutosissa myös niitä soleksin kaasareita 35/35
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

tarkennetaan sen verran vielä
että kyselen lähinnä näitä
kaasareita missä kurkut aukee
samaan aikaan...
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ainakin vanhemmissa 2.0 V6:ssa on 32mm Solex ja 2.3 V6:ssa 35 mm Solex ja 2.8 V6:ssa taitaa olla 38mm Weber.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

ft79 kirjoitti:tarkennetaan sen verran vielä
että kyselen lähinnä näitä
kaasareita missä kurkut aukee
samaan aikaan...
kaikissa V6 kaasareissa aukee kurkut samaan aikaan.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Mulla olis muuten joutavana 2.8 V6 kaasari, eli Weberin 38/38 dgas. Siinä on automaattiryyppy vissiinkin, ja molemmat kurkut aukee yhtäaikaa. Ainoana puutteena kansi ja imusarja... :roll:

Eli saapi tarjota, vaikka ei kuulukkaan ihan tälle topicille. :)
riepurs
Viestit: 45
Liittynyt: 29 Marras 2004, 14:22
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja riepurs »

kaverilla on 2.6 v6:n ja siinä on 36/36 weber jossa aukee kurkut samaan aikaan,3.0 essexissä ki on toi 38/38
fiesta st 2.0 2007
sierra 2.0 1989
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tanari kirjoitti:
ft79 kirjoitti:tarkennetaan sen verran vielä
että kyselen lähinnä näitä
kaasareita missä kurkut aukee
samaan aikaan...
kaikissa V6 kaasareissa aukee kurkut samaan aikaan.
Ruotsissa on ollut joissakin granadoissa semmosta kääntölaippa-adapteria eli v6 koneen imusarjaan tulee adapteri joka kääntää kaasuttimen poikittain
aluperäiseen nähden ja molemmat imureiät on yhditettyadapterissa tai siis on vaan yksi soikea ja adapterissa on sitte kiinni vaiheittain aukeava kaasutin.

-vk- (astriel)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:
tanari kirjoitti:
ft79 kirjoitti:tarkennetaan sen verran vielä
että kyselen lähinnä näitä
kaasareita missä kurkut aukee
samaan aikaan...
kaikissa V6 kaasareissa aukee kurkut samaan aikaan.
Ruotsissa on ollut joissakin granadoissa semmosta kääntölaippa-adapteria eli v6 koneen imusarjaan tulee adapteri joka kääntää kaasuttimen poikittain
aluperäiseen nähden ja molemmat imureiät on yhditettyadapterissa tai siis on vaan yksi soikea ja adapterissa on sitte kiinni vaiheittain aukeava kaasutin.

-vk- (astriel)
juup, oon nähny semmosia adaptereita, saa laitettua vaiheittain aukeavan kaasarin kiinni = taloudellisempi ja kun sen saa säätöihin niin tuskin paljoa tehottomampikaan vaihtoehto kuin samaanaikaan aukeava.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

ja toi edellinen olin sitten minä.
matalan pudjetin kulkineet...
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Vanhemmissa 2.8 V6-koneissa on Solex 38/38 EEIT
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Niin ja molemmissa tapauksissa
kyseessä on Weber 8)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin