ohc kannen irroitus/momentit
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
ohc kannen irroitus/momentit
sen varran on taas aikaa kun on ollut viimeksi kansi irti ja ei muistu mieleen,että onko merkitystä missä järjestyksessä alkaa kannen pultteja availemaan,ja kylmä kone siis kyseessä ja jos jollain olisi kiristys momentteja, auttaisi hurjasti,kun en taida ihan äkkiä taunus kirjaa löytää muutto tavaroiden joukosta mistä ne näkisi.
Tossa kiristysjärjestys, eli purku päinvastaisessa järjestyksessä, jotkut kyllä aukoo tossakin järjestyksessä mut eipä se oharissa oo niin justiisa.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... jestys.jpg
Tähtikanta pulteilla
Splined type bolts:
Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 to 55 nm
Stage 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 to 70 nm
Stage 3 (after 20 minutes) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73 to 83 nm
Stage 4 (after running engine for 15 minutes at 1000 rpm) . . . . . . 95 to 115 nm
Torx (venyvät)
Torx type bolts:
Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35 to 40 nm
Stage 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 to 75 nm
Stage 3 (after 5 minutes) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Tighten through a further 90º
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... jestys.jpg
Tähtikanta pulteilla
Splined type bolts:
Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 to 55 nm
Stage 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 to 70 nm
Stage 3 (after 20 minutes) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73 to 83 nm
Stage 4 (after running engine for 15 minutes at 1000 rpm) . . . . . . 95 to 115 nm
Torx (venyvät)
Torx type bolts:
Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35 to 40 nm
Stage 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 to 75 nm
Stage 3 (after 5 minutes) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Tighten through a further 90º
Pääsin viimein aukomaan autotalliin haalimiani moottoreita. Kummankin kannet kiinni tähtikantapulteilla. Mistähän ja millaisilla spekseillä noihin tähtikantapultteihin käyviä hylsyjä vois löytyä?
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Tossa joku sarja:fonzie kirjoitti:Pääsin viimein aukomaan autotalliin haalimiani moottoreita. Kummankin kannet kiinni tähtikantapulteilla. Mistähän ja millaisilla spekseillä noihin tähtikantapultteihin käyviä hylsyjä vois löytyä?
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/1499 ... rj-40-os-s
http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_ ... 0-os-s.jpg
Tossa irto "hylsyjä": http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/k ... 28tahti%29
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Oliki näköjää 12mm ainaki niin toises aihees sanottiin http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/776012/0
ei kannata ihan mistään tokmannin tyyppisistä kaupoista tarjous laareista ostaa niitä hylsyjä. jotku ihan kunnon hylsyt niin saa vielä samoilla kiinnikin. ja ne on muuten aika tiukalla ne pultit että ne ei välttämättä huonoilla sinne päin oikeen kokosilla edes aukee vaan lipsuu,menee kanta pilalle ja sitten harmittaa. 10e lisää kun panostaa siihen niin saa jo paljon laadukkaampia vehkeitäfonzie kirjoitti:Kiitoksia taas nopeasta vastailusta. Käynpä huomenna katsomassa paikallisesta sekatavarakaupasta, josko sieltä löytyisi xzn-hylsyjä.
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
eli kanta meni pilalle mutta hylsy oli hyvä? jotenkin se on päässy luistamaan ja pyöristään kannan ellet ole vääntäny jotenkin kulmassa sillain että se pääsee lipsumaan. iisi..näissä hommisa ei auta rimpuilla vaan hakee vaikka pitkä vääntö varsi ja jos se ei riitä niin vaikka pulttikone(biltemassa 46e 450nm 230V)ja jos sekään ei riitä nii on jo piruardhu kirjoitti:Itse jouduin poraa yhden pultin.. johan oli poraamista:-D ei ollu kyl hylsyn vika. motonetin hylsy ei ollu moksiskaan. tosin oli kyl niin maanperusteellisen kovaa kiinni. pitkää jatkovartta parempi työkalu oli lyöntimeisseli!
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Iskukoneella lähtee aina... tai noh hajoaa pultti kokonaan tai lähtee ei oo paljo vaihtoehtoja.taunusti kirjoitti:eli kanta meni pilalle mutta hylsy oli hyvä? jotenkin se on päässy luistamaan ja pyöristään kannan ellet ole vääntäny jotenkin kulmassa sillain että se pääsee lipsumaan. iisi..näissä hommisa ei auta rimpuilla vaan hakee vaikka pitkä vääntö varsi ja jos se ei riitä niin vaikka pulttikone(biltemassa 46e 450nm 230V)ja jos sekään ei riitä nii on jo piruardhu kirjoitti:Itse jouduin poraa yhden pultin.. johan oli poraamista:-D ei ollu kyl hylsyn vika. motonetin hylsy ei ollu moksiskaan. tosin oli kyl niin maanperusteellisen kovaa kiinni. pitkää jatkovartta parempi työkalu oli lyöntimeisseli!
Jollei kyse ole jostain sika isosta 16mm tai isommista pulteista kyse.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!