Sivu 5/5

Lähetetty: 11 Touko 2005, 15:53
Kirjoittaja samiharju
jos rekkarin muistat niin helppohan se on tekstarihaulla katsoa vieläkö liikenteessä.

Lähetetty: 12 Touko 2005, 10:30
Kirjoittaja Emppu
juu mä tarkistin kyllä se näyttäs leimassa olevan, ja kait liikenteessä, auto ei ole näköjään vaihtanut omistajaa eteenpäin, ajattelin jos kysyis siltä että myykö se sen takaisin.

Lähetetty: 19 Touko 2005, 10:26
Kirjoittaja Viipo
mitäs ihmevehkeitä niillä briteillä oikein olikaan? eikös cortinaan ollu jotain ihme myllyjä sielläkin?

Lähetetty: 15 Elo 2005, 12:52
Kirjoittaja henkka
v6 2300 eli tarkasti 2293cc 114hv

2293cc*1.25=2866.25cc eli 25% isompi..

114hv*1,2=136.8hv eli 20% tehokkaampi

eli tuossa on nuo rajat jotka pätee taunukseen


2.8 v6 = 2792cc kaasarina 135hv


kaiken järjen mukaan 2.8 kaasarina pitää saada laillisesti katsastettuna kun käy fordilta todistuksen että viimeisissä taunuksissa ollu v2,3v6 114hv. tälle eivät voi mitään vaikka kuinka inttää vastaan konttorilla :!:

viimesissä on ollu pikkuperä 2.3 kanssa :?: onko joka fordin liikkeellä todistusta et 2.3 on ollu 114hv :?: tolle ei taida tarvita ku takajarrut vaihtaa 9":iin jos on alla 8" :?:


taidan unohtaa ohc-turbo viritykset ja laittaa tommosen.. eikös tosta kaasarina saa ulos 160hv melko helposti? farkku kulkis riittävästi jo sit..

Lähetetty: 15 Elo 2005, 13:28
Kirjoittaja Janzamar
ihan on inssistä riippuvainen että vaihdattaako muita osia kun jarrut,ne jarrut riittää kyllä useimmissa hienosti.
ja konttoria voi aina vaihtaa jos meinaa tökkiä..
taitaa olla muutenkin kaikki taunukset jo ties mistä kasattuja,kaikkien korien tekniikat sekasin useimmissa.kuka niistä enää selvää saa.. :)
mutta jos alkaa laatikkoa ja periä vaihdattamaan niin seuraava konttori
jne..suurin osa insseistä ei välitä kattoa mitä missäkin on vaihdettu ja mitä ei..

Lähetetty: 21 Elo 2005, 14:13
Kirjoittaja late12
entä jos alakerta on aluperin ruisku (eri koodilla) 160hv
niin entäs sitten jos kitisevät siittä vaikka on vaihdettu kaasariksi

Lähetetty: 22 Elo 2005, 00:16
Kirjoittaja Taco
Kannattaa kysyä katsastukonttorilta. Eipä tule mitään mutu tietoa.

Tässä 2.8:ksi kaasuttimella katsastamisessa pointtina oli löytää dokumentti jossa todetaan 2.3 V6 koneessa olleen 114hv eikä 108hv. Niin kuin monta kertaa olen jo todennut että näin ei kuitenkaan Fordin virallisissa asiakiroissa ole - http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... iset_erot/

I-koppaisessa on sitten ollut tuo 108hv, eikä sitä ole valmistettua/tuotu maahan 114hv koneella. Eli etsintäkuulutus on edelleen voimassa :)

Joku kuitenkin vasta kirjoitti foorumiin löytäneensä dokumentin jossa ainakin III-koppasessa todistetaan olleen tuo 114hv. Joku oli myös todistellut 114hv konetta näillä dokumenteilla -
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... kasikirja/

Lähetetty: 22 Elo 2005, 04:39
Kirjoittaja Viipo
autodatakin kelpaa konttorilla tuohon 114hp todistukseen, mutta ei siihen, että mk1 ja mk2-3 olisi samaa mallisarjaa...

Lähetetty: 22 Elo 2005, 19:41
Kirjoittaja gepardi
late12 kirjoitti:entä jos alakerta on aluperin ruisku (eri koodilla) 160hv
niin entäs sitten jos kitisevät siittä vaikka on vaihdettu kaasariksi

Mutta todellisuudessa kannet ovat samat ruisku- ja kaasarikoneissa. Se K-Jetronic ja villimpi nokka-akseli sen tehonkisäyksen tekevät.

Lähetetty: 23 Elo 2005, 01:39
Kirjoittaja Vieras
gepardi kirjoitti:
late12 kirjoitti:entä jos alakerta on aluperin ruisku (eri koodilla) 160hv
niin entäs sitten jos kitisevät siittä vaikka on vaihdettu kaasariksi

Mutta todellisuudessa kannet ovat samat ruisku- ja kaasarikoneissa. Se K-Jetronic ja villimpi nokka-akseli sen tehonkisäyksen tekevät.
huomaako niistä nokista eron. taisiis mistä ruiskunokan tunnistaa.?

-vk-

Lähetetty: 23 Elo 2005, 04:45
Kirjoittaja Viipo