Sivu 4/5

Lähetetty: 26 Huhti 2005, 19:49
Kirjoittaja Hessu
Joskus oman nettiuran alkuaikoina 1995 olin kirjeenvaihdossa yhden uusi-seelantilaisen cortina-tyypin kanssa ja silloin reposteltiin näitä säädöksiä. Kieltämättä hieman nolotti omia ankeita rajoituksia käydä läpi.

Lähetetty: 28 Huhti 2005, 15:39
Kirjoittaja Taco
mois13 kirjoitti:
mois13 kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Täytyy tilata tommonen: http://www.pitstop.net.au/pitstop/prog/ ... M&PLU=6698
Tilattu on :D
Saa nähä tuleeko ko. kirjaa koskaan :lol:
Ei Australian poika uskonnu et haluun tilata just ton kirjan :lol:
Laitto mailia et perutaanko tilaus kun hänen mielestään Eurooppaan ei oo myyty Cortinaa (Taunus) ku 2.8L V6:lla!
Piti laittaa vähän lisäselvitystä sille et laittaa vaan sen kirjan tulemaan :D
Siinä on kirjakaupan tietämys kohdillaan :lol:

Ja me Mois13:sen kanssa jäädään mielenkiinnolla odotelemaan Taunuksen nykysäännöillä 2.8:lle katsastanutta. Tai jopa 2.9:lle, kuten Pensa. Itselläni papereissa lukee 2.3i.

Lähetetty: 02 Touko 2005, 09:03
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Onkos kellään heittää uutta tietoa pöytään tuon 2.8 1-koriseen katsastamisen suhteen??

Lähetetty: 05 Touko 2005, 16:57
Kirjoittaja Viipo
No, onko kirjaa kuulunu? ite en oo vielä jaksanu käydä kyselemässä tuosta TE-korttiinasta konttorilta...
Mutta huomasimpas huvikseni, että JOS tuo aussikorttiina kelpais vaikka vahingossa akelle, niin sen jälkeen tököttää mulla konehuoneessa Oldsin 5.0 V8 ja TH350 laatikko

Lähetetty: 05 Touko 2005, 17:04
Kirjoittaja ft79
Mulle riittää kyllä toi caprin 3.0... kun on sellanen tiedossa
niin tai toi cossun 2.9 ja ehkä siihen vielä kaks tuulimyllyä
päälle :D :D :D

Lähetetty: 05 Touko 2005, 21:46
Kirjoittaja taunus mkII
Viipo kirjoitti:No, onko kirjaa kuulunu? ite en oo vielä jaksanu käydä kyselemässä tuosta TE-korttiinasta konttorilta...
Mutta huomasimpas huvikseni, että JOS tuo aussikorttiina kelpais vaikka vahingossa akelle, niin sen jälkeen tököttää mulla konehuoneessa Oldsin 5.0 V8 ja TH350 laatikko
miks gemari ku vois heittää Ford:n 302:n?

Lähetetty: 05 Touko 2005, 21:56
Kirjoittaja ft79
joo.. toi 302
remmiahdettuna.... :twisted: :twisted: :twisted:
siinä olis jo tehoa... :twisted:

Lähetetty: 05 Touko 2005, 23:36
Kirjoittaja Vieras
Viipo kirjoitti:No, onko kirjaa kuulunu? ite en oo vielä jaksanu käydä kyselemässä tuosta TE-korttiinasta konttorilta...
Mutta huomasimpas huvikseni, että JOS tuo aussikorttiina kelpais vaikka vahingossa akelle, niin sen jälkeen tököttää mulla konehuoneessa Oldsin 5.0 V8 ja TH350 laatikko
Tulihan se kirja tiistaina, ei siinä mitään ihmeempiä ollut...
Etuakselisto on erilainen kun Euro versiossa, jarrut samankokoset mut eessä jäähdytetyt levyt! Perä Borg Warnerin valmistama.

Lähetetty: 05 Touko 2005, 23:57
Kirjoittaja Herkko
Vide,mahtaa olla villi kampe :wink:

Lähetetty: 07 Touko 2005, 22:31
Kirjoittaja Miikka
sami83 kirjoitti:Jonkun täytyis hakea suomeen tuollanen aussi cortina...
Suomessa on yksi Aussi Cortina 6, ja tämä on ihan 110% luotettava tieto! Olen nähnyt kopion auton rek. otteesta ja kaverini on ollu yhteydessä auton omistajan kanssa. Auto on tuotu muuttoautona Australiasta 70-luvulla ja ollu Suomen kilvissä 80-luvun loppupuolelle, jonka jälkeen jäänyt seisomaan. Tällä hetkellä projektina, etenee om. mukaan vaan aika hitaasti.

Koneena on tosin "vain" se pienempi 3.3 litrainen suora-6.

Lähetetty: 07 Touko 2005, 23:05
Kirjoittaja Taco
Voiskos tuota käyttää vertailukohteena? AKE:n mielestä ilmeisesti ei, koska se on "vain" muuttoauto?

Lähetetty: 11 Touko 2005, 09:53
Kirjoittaja Emppu
JOS onnistuu todistamaan että Taunusta on saanut 2.3 114hv koneella.

Fordin asiakirjoissa tätä ei mainita:
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... iset_erot/

Kun taas täällä mainitaan. Mutta tämäkin vain 80-82 malleihin:
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... kasikirja/[/quote]


Itselläni oli tuommonen taunus 75vm- gxl 2.3, aidoilla puu koriste listoilla ja koelaudoilla, en ole aikaisemmin enkä auton myynnin jälkeenkään nähnytkään tuollaista edes kuvissa, ainakaan tietoisesti. No joka tapauksessa siinä koneessa oli myyjän mukaan vakiona, eli tehtaalta tullessaan kireempi nokka-akseli ja kyseistä auto mallia olisi tuotu suomeen vain viisi kappaletta.

Lähetetty: 11 Touko 2005, 10:12
Kirjoittaja Taco
Onkos mitään papereita tms. säästynyt? Ja onko sulla kaikki nuo Taunukset tällä hetkellä?

Lähetetty: 11 Touko 2005, 11:58
Kirjoittaja Emppu
Taco kirjoitti:Onkos mitään papereita tms. säästynyt? Ja onko sulla kaikki nuo Taunukset tällä hetkellä?
Löyty vaan jotain muiden taunusten rekisteriotteita, mutta ei just sitä, itseasiassa taunus innostukseni alkoi juuri kyseisestä autosta kun pääsin kerran kokeilemaan sitä, sittenhän niitä tuli osteltua opintotuki rahoilla, ja varmaan voi kuvitella minkalaisia autoja niillä rahoilla ostellaan... kunnes tuli mahdollisuus ostaa juuri se taunus. omistaja luopui siitä 1000e. kesä tuli ajeltua kunnes moottori hajosi, öljynpaineet katos jostain syystä, vaihtomoottorikaan ei kestänyt ja rahat loppu taas. harmittaa vieläkin kun ei tullu säästettyä sitä autoa, vaikka sainkin hyvät rahat siitä. Taunuksia tuli osteltua ja vaihdeltua senkin jälkeen ja tällähetkellä mulla on 82- 1.6 4d juuttuvakurkkusella kaasarilla. Auto kaipailisi uutta vaihdelaattikkoa "tavallista" kaasaria.

Lähetetty: 11 Touko 2005, 12:10
Kirjoittaja Emppu
Auton tarkka malli on FORD 4D TAUNUS GXL -2300- GBFK/2580.
Auto on kait ajossa jossain mäntsälän suunnalla.