Sivu 3/5

Lähetetty: 24 Huhti 2005, 18:18
Kirjoittaja Mois
tanari kirjoitti:
mois13 kirjoitti:Myykää joku mulle 2.8 kone, niin käyn katsastamassa sen! Siinä olisi ennakko tapaus...
tehty jo
Eipä oo vielä yhtään heppua ilmoittautunut joka olis katsastannu 2.8:n uusien sääntöjen aikana...

Lähetetty: 24 Huhti 2005, 18:29
Kirjoittaja Janzamar
eikös Tanari oo vielä hakenu leimaa?
mie luulin että se oli valmis ja leimassa..
mutta voinhan olla väärässä.. :?:
yrittäjiä tuntuu aina olevan..yksi tyyppi ettii vanhaa fordia cossutekniikan laittaakseen,mutten jaksanu kuittailla kun en ollu varma aikoko leimata oikein..

Lähetetty: 24 Huhti 2005, 20:24
Kirjoittaja Vieras

Lähetetty: 24 Huhti 2005, 20:36
Kirjoittaja Janzamar
4.1....ja tehtaalta,eli siihen pääsis vielä kasvattamaan tilavuutta sen 20 tai 25 prossaa...iskipäs nyt matkakuumetta... :mrgreen:
kaukokaipuu mutta matti kukkarossa...
hitto että tämä meidän lintukotomme joskus ahistaa...

Lähetetty: 24 Huhti 2005, 20:49
Kirjoittaja Mois
Anonymous kirjoitti:Täytyy tilata tommonen: http://www.pitstop.net.au/pitstop/prog/ ... M&PLU=6698
Tilattu on :D
Saa nähä tuleeko ko. kirjaa koskaan :lol:

Lähetetty: 25 Huhti 2005, 18:17
Kirjoittaja ukormi
V6 kirjoitti:Oliskohan siitä nyt pari vuotta kun "turbosierraklubin" keskustelupalstalla eräs kerhon aktiiveista sanoi : "miksi me annettaisiin ilmaiseksi tietoa".
Nopeasti suuren suosion saanut nettisivusto meni maksulliseksi.

Pari kuukautta sen jälkeen kyseisen kerhon yksi aktiiveista yritti saada vastausta ongelmiinsa http://www.ralli.net sivuston keskustelupalstalla.
Kaveri sai aika tylyn vastanoton.Ei ole kyselly siellä mitään sen jälkeen.

Taunuskerhossa on jäseniä joilla on erittäin suuret määrät tietotaitoa hankittuna vuosien ajalta.
Kaikkia ei vain kiinnosta jakaa tietoansa saamatta mitään vastapalvelusta tai korvausta.

Ehdottaisinkin että Taunuskerhon sivulle tehtäisiin oma "jäsensivu" jäsenmaksun maksaneille , mallia voisi ottaa Opel 60/70 kerhon sivuista.
Ohhoh.

Jotakin on vinksallaan jos joku voortilainen haluaa ottaa oppia Opelsivuista :D

Katson jotenkin suoraan kritiikin kohdistuvan osittain omaan persoonaani koska olen tämän topicin aloittanut ja lienen sitten turbosierraclubin aktiivikin mikäli tällä CRSC clubia tarkoitat.

Käsittääkseni tämä Taunusclubi toimii täysin eri periaattein kuin monet suuremmat clubit. Suurempiin clubeihin tulee foorumeille todella paljon häirikköjä kirjoittelemaan omia höpinöitään ( monet lienevät hyvin nuoria tai muuten hankalia persoonia ) ja asiattomuuksiaan. Tämän vuoksi monet foorumit rajoittavat ainakin muutamien tärkeiden aiheiden käsittelyn pelkästään jäsenistölleen. Jos vaikkapa tekniikka alueelle alkaa tulla paljon typeriä kyselyitä tyyliin kuinka vaihdan Mazdaan tulpat ja paljonko irtokipinäpussi maksaa paikallisessa R -kioskissa, niin aivan takuulla kaikki tekniikasta paljon tietävät häviävät pois.

Fordharrastukseni on lähtöisin Taunuksesta ja siitä se sitten jatkuu edelleen. Nyt siis Sierra ja Escort MK5 Cabriolet. Vielä jossakin vaiheessa löydän sen coupen ja alan sitä kunnostamaan pikku hiljaa.

Tämä foorumi on aivan unelma kaikille Taunusharrastajille, löytyy teknistä tietämystä ja saa hyviä vinkkejä. Eikä voi moittia tuota ostetaan ja myydään palstaakin. Tästä suuret kiitokset foorumin admineille ja aktiiveille unohtamatta koko foorumin sydäntä eli kaikkia asiallisia kirjoittajia.

Itse jaan kaiken Taunustietämykseni mitä aikoinaan on tullut ammennettua ja ihan ilmaiseksi kaikille jotka sitä tarvitsevat tämän foorumin kautta.

Lähetetty: 25 Huhti 2005, 22:32
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Ei taida olla pelkoa, et jotkut nuoret kuspiät tulis tälle foorumille kyseleen tyhmiä, kun lähes kaikki nykyajan nuoret tuntuu olevan niitä "tuning" miehiä, mitkä ei pidä taunusta tai muita vanhoja biilejä edes autoina, ainakin näin se on meilläpäin. Ja kun täällä ei kerrota miten liität uudet pultattavat tuning puskurit kiinni uuteen golffiin tai kuinka isot vanteet sinne menee alle niin tuskin ne täällä viihtyisivätkään.

Lähetetty: 25 Huhti 2005, 22:39
Kirjoittaja Viipo
pöh, lasken itsenikin tuuninkinuoreksi, kun ikää on vaan 21, ja sompailen garrettia coupeen... Nyt pitäs vielä päättää semmonen oikein silmiinpistävä metallinhohto sininen, joka vetää pintaan.

Alla odotteleekin jo 245/60/14" gummit ja takakaaret on reilusti kiskottu pihalle (ei sitte tarvinnukkaan kun rakentaa koko kaaret uudestaan pellistä)

ja ne motonetin tribaldit, ne tulee ehottomasti ihan vittuilun vuoksi konepeltiin , samoin se motonetin tuuninki rosterivaimennin :P

Eikös tässä ollutkin jo häiriköintiä ihan tarpeeksi?

Lähetetty: 25 Huhti 2005, 22:40
Kirjoittaja Viipo
huhhuh, että näyttää jo pohjavärissä ja pakkelivoittoisena semmoselta 70-luvun henkeen rakennetulta renkaanpolttojenkiltä :P

Lähetetty: 25 Huhti 2005, 22:43
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
No sää et kuitenkaan koita sulloa alle niin suuria vanteita kuin mahdollista, et sentään oo laittamassa mitään saatanan muovihärveleitä koriin kiinni. Mutta sää teet työs itte, mää tiän monta ketkä käy isin luottokortilla ostamassa tuninki osaa ja vie sen jälkeen auton jollekkin vieraalle laitettavaksi. Ja ollaan sitten vielä sen jälkeen niin helkatin kovaa autonrakentajaa...

Lähetetty: 26 Huhti 2005, 08:59
Kirjoittaja Januzki
Minä mahtasin sitten olla semmonen "häirikkönuori", kun oon pitempään miettiny isojen puskurien ja helmalevikkeiden laittamista tuohon taunukseen, :oops: ja muutenki löytyy jo teinihilppeitä paljon. Mutta ei mitään saatanan 20" vanteita, vaan mielellään jotkut 13" 235/60 renkaat. :P

Ja vanhoista autoista minäki tykkään, uutta en ota mistään hinnasta!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Lähetetty: 26 Huhti 2005, 09:32
Kirjoittaja tanari
leiman saa esimerkiksi ahdettuna :lol: käy hakemassa tehopaperin selvitykseksi ettei moottorissa ole liikaa voimaa tieliikenteessä.

Lähetetty: 26 Huhti 2005, 17:15
Kirjoittaja Tero_s
tanari kirjoitti:leiman saa esimerkiksi ahdettuna :lol: käy hakemassa tehopaperin selvitykseksi ettei moottorissa ole liikaa voimaa tieliikenteessä.
Ihan mitätahansa ei kannata yrittää. AKE on kiristänyt myös muutoskatsastusten seurantaa eli käyvät läpi muutoskatsastettuja ja muutettuja autoja konttoreiden jäljiltä. Ensin napsahtaa lisäselvitys pyyntö ja jos se ei miellytä katsastetaan uudelleen. Jos papereissa on kikkailtu on katsastaneen konttorin luvat katkolla.

Lähetetty: 26 Huhti 2005, 18:16
Kirjoittaja Mois
mois13 kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Täytyy tilata tommonen: http://www.pitstop.net.au/pitstop/prog/ ... M&PLU=6698
Tilattu on :D
Saa nähä tuleeko ko. kirjaa koskaan :lol:
Ei Australian poika uskonnu et haluun tilata just ton kirjan :lol:
Laitto mailia et perutaanko tilaus kun hänen mielestään Eurooppaan ei oo myyty Cortinaa (Taunus) ku 2.8L V6:lla!
Piti laittaa vähän lisäselvitystä sille et laittaa vaan sen kirjan tulemaan :D

Lähetetty: 26 Huhti 2005, 18:43
Kirjoittaja taunus mkII
kävin kans viime vuoden lopussa aussi-fordistien kans mielenkiintoisia keskusteluja tuolla-> http://www.fordforums.com/forumdisplay.php?f=541
selitin niille meidän pykäliä ni kaverit meinas et niillä on katsastus pykälät jäykkiä mut meillä täällä suomessa ne on ihan perseestä. :lol: