v6 ja tyhmät kysymykset
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
v6 ja tyhmät kysymykset
saakohan tuon öljypumpun käyttöakselin yhtä helposti takasi, ku tuli poiskin. Tuli tosiaan virranjakajan mukana ylös.
-79 Taunus 1,6 --> 2,3
Itellekin oli tosiaan uus tuttavuus tuo prikka, josta jossain toisessa topicissa tuli puhe joitakin kuukausia sitten. Koneita on ollu silleen että varpaat joutuu ottaa sormien lisäksi laskiessa, ja suurin osa niistä on tullut purettua enkä oo törmännyt noihin prikkoihin pumpun akselissa. Autuaan tietämättömänä myös aina kasannut ilman niitä, ilman murheita.
Oletettavasti prikkojen tehtävä on ainoastaan estää juuri tuo akselin nouseminen jakajan mukana ylös, ja ehkä myös pitää akseli keskellä että jakaja osuu helpommin siihen? Akselihan on sen verran pitkä, ja prikat sen verran löyhästi siinä kiinni, ettei sillä akselin sijainnin kanssa ainakaan ole tekemistä. Eli kyllä se siellä välissä pysyy, tosin asennuksessa joutuu joskus pari kertaa sen tikun pudottamaan ennenkun se sujahtaa pumppuun paikalleen. Eikä huolta, se EI mahdu tippumaan siitä välistä pumpun ohi öljypohjaan
Oletettavasti prikkojen tehtävä on ainoastaan estää juuri tuo akselin nouseminen jakajan mukana ylös, ja ehkä myös pitää akseli keskellä että jakaja osuu helpommin siihen? Akselihan on sen verran pitkä, ja prikat sen verran löyhästi siinä kiinni, ettei sillä akselin sijainnin kanssa ainakaan ole tekemistä. Eli kyllä se siellä välissä pysyy, tosin asennuksessa joutuu joskus pari kertaa sen tikun pudottamaan ennenkun se sujahtaa pumppuun paikalleen. Eikä huolta, se EI mahdu tippumaan siitä välistä pumpun ohi öljypohjaan
Pistetää nyt tänne, kun taas piti ruveta miettii nii sit häiritsee kun ei ite saa vastausta pelkästää forumia selailemalla. Eli kysytään nyt sitten
Elikkä hommasin tuossa 2.8 imusarjan, itellä ollu aiemmin 2.3:sen imari käytössä. Ja nyt rupesin vaa miettii et miten tai mihin jarrutehostajalta tuleva letku kytketään tuohon 2.8:sin imusarjaan?
Aiemmin mulla on ollu tällänen välipalikka johon se letku on tullu,
Kaasari välipalikka
Nyt meinasin että en tuota välihärpäkettä laita tuohon uuteen imusarjaan. Haluisin samalla tavalla laittaa tuon systeemin kuin muillakin on
Koitin kattoo kuvia täältä ja tää nyt on paras kuva minkä löysin,
Lainattu kuva
Tuosta näkee että jarrutehostajalta lähtee letku imariin mut mihin kohtaa se muka siinä menee, pultin reikään?
Edit: Ymmärtääkseni tuo kyseinen letku toimii jonkulaisena alipaineletkuna?
Kuva imusarjasta:
mun 2.8 imusarja
Elikkä hommasin tuossa 2.8 imusarjan, itellä ollu aiemmin 2.3:sen imari käytössä. Ja nyt rupesin vaa miettii et miten tai mihin jarrutehostajalta tuleva letku kytketään tuohon 2.8:sin imusarjaan?
Aiemmin mulla on ollu tällänen välipalikka johon se letku on tullu,
Kaasari välipalikka
Nyt meinasin että en tuota välihärpäkettä laita tuohon uuteen imusarjaan. Haluisin samalla tavalla laittaa tuon systeemin kuin muillakin on
Koitin kattoo kuvia täältä ja tää nyt on paras kuva minkä löysin,
Lainattu kuva
Tuosta näkee että jarrutehostajalta lähtee letku imariin mut mihin kohtaa se muka siinä menee, pultin reikään?
Edit: Ymmärtääkseni tuo kyseinen letku toimii jonkulaisena alipaineletkuna?
Kuva imusarjasta:
mun 2.8 imusarja
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Tuossa keskimmäisessä kuvassa on tuollainen välipalikka.
Jos et jostakin syystä halua käyttää kummankaan mallista välipalikkaa, niin poraat vaan reiän imukammion päälle...vaikka kaasarin takapuolelle ja siihen kierretapilla kierteet ja siihen sopiva letkulähtö, essex V6 imusarjassa esimerkiksi on alipainelähtö tämän tyylisesti jo alunperin.
Mikäs ihmeen imusarja tuossa alimmassa kuvassa on :?: ihmeelliset imuaukot...
Jos et jostakin syystä halua käyttää kummankaan mallista välipalikkaa, niin poraat vaan reiän imukammion päälle...vaikka kaasarin takapuolelle ja siihen kierretapilla kierteet ja siihen sopiva letkulähtö, essex V6 imusarjassa esimerkiksi on alipainelähtö tämän tyylisesti jo alunperin.
Mikäs ihmeen imusarja tuossa alimmassa kuvassa on :?: ihmeelliset imuaukot...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Noni, kiitoksia vastauksesta. Eli pääasia on että jarrutehostaja ottaa alipaineen imukammiosta?
Niin, tuon alimman kuvan 2.8 imusarjan just kävin eilen hakee. Sitä on siis joku muokannu ja koneistellu joskus, vissii rakenneltu jollekki toiselle kaasarille ihan. Eli se kappale mikä siin vieres on, nii se olis tarkotus laittaa tuohon imusarjaan paikalleen. Ja palauttaa tuo imari alkuperäseen kuntoon.
Edit: Nyt löyty 3.0 essexistä kuvia, niin se näyttäis olevan
tuosta
Niin, tuon alimman kuvan 2.8 imusarjan just kävin eilen hakee. Sitä on siis joku muokannu ja koneistellu joskus, vissii rakenneltu jollekki toiselle kaasarille ihan. Eli se kappale mikä siin vieres on, nii se olis tarkotus laittaa tuohon imusarjaan paikalleen. Ja palauttaa tuo imari alkuperäseen kuntoon.
Edit: Nyt löyty 3.0 essexistä kuvia, niin se näyttäis olevan
tuosta
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Cologneis on kaikis vakiona toi välilaippa mistä lähtee alipaineletkut. Toi sun on uudempaa mallia ja vanhempi malli on tommonen
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98