v6 ja tyhmät kysymykset

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tonzzza84
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Syys 2010, 02:39
Paikkakunta: Evijärvi

v6 ja tyhmät kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tonzzza84 »

saakohan tuon öljypumpun käyttöakselin yhtä helposti takasi, ku tuli poiskin. Tuli tosiaan virranjakajan mukana ylös.
-79 Taunus 1,6 --> 2,3
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

meneehän se sieltä yläpäästäkin mut vaatii vaan tarkuutta, sieltä on lähteny se prikka välistä jos se jakajan mukana tuli ulos.
Tonzzza84
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Syys 2010, 02:39
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Tonzzza84 »

prikka.. No voi v. Onkohan se jossain öljyn seassa nyt lillumassa. Löytyykö tuohon räjäytyskuvaa..?
-79 Taunus 1,6 --> 2,3
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Itellekin oli tosiaan uus tuttavuus tuo prikka, josta jossain toisessa topicissa tuli puhe joitakin kuukausia sitten. Koneita on ollu silleen että varpaat joutuu ottaa sormien lisäksi laskiessa, ja suurin osa niistä on tullut purettua enkä oo törmännyt noihin prikkoihin pumpun akselissa. Autuaan tietämättömänä myös aina kasannut ilman niitä, ilman murheita.

Oletettavasti prikkojen tehtävä on ainoastaan estää juuri tuo akselin nouseminen jakajan mukana ylös, ja ehkä myös pitää akseli keskellä että jakaja osuu helpommin siihen? Akselihan on sen verran pitkä, ja prikat sen verran löyhästi siinä kiinni, ettei sillä akselin sijainnin kanssa ainakaan ole tekemistä. Eli kyllä se siellä välissä pysyy, tosin asennuksessa joutuu joskus pari kertaa sen tikun pudottamaan ennenkun se sujahtaa pumppuun paikalleen. Eikä huolta, se EI mahdu tippumaan siitä välistä pumpun ohi öljypohjaan :P
Tonzzza84
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Syys 2010, 02:39
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Tonzzza84 »

huh. säikähin jo, että joudunko noukkimaan sitä akselia pian öljypohjasta. Turvallisin mielin asentamaan uutta virranjakajaa.. :D

Kiitosia kovasti vastauksista...!! :D
-79 Taunus 1,6 --> 2,3
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Tonzzza84 kirjoitti:huh. säikähin jo, että joudunko noukkimaan sitä akselia pian öljypohjasta. Turvallisin mielin asentamaan uutta virranjakajaa.. :D

Kiitosia kovasti vastauksista...!! :D
Tuliko jakaja tänään nyt perille? :)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Tonzzza84
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Syys 2010, 02:39
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Tonzzza84 »

ikävä kyllä ei kerinny tulla. No tallin siivous, mm-lätkää ja kaljaa. On siinä täks viikonlopuks.. :)
-79 Taunus 1,6 --> 2,3
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

okei eiköhän se maanantaina viimeistään sit. Kerro miten kävi kun laitat kii. No joo onha siin tekemistä, itekki kävi laittaa tänää ohi mennen koneen takasi autoon ja mm lätkää huomenna ohjelmassa myös :)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Tonzzza84
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Syys 2010, 02:39
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Tonzzza84 »

Jakaja toimii moitteettomasti. Nyt säätyy ennakotkin.. :) Kiitoskia kovasti..!
-79 Taunus 1,6 --> 2,3
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Hemmetin hyvä vaan juu :)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Pistetää nyt tänne, kun taas piti ruveta miettii nii sit häiritsee kun ei ite saa vastausta pelkästää forumia selailemalla. Eli kysytään nyt sitten :D

Elikkä hommasin tuossa 2.8 imusarjan, itellä ollu aiemmin 2.3:sen imari käytössä. Ja nyt rupesin vaa miettii et miten tai mihin jarrutehostajalta tuleva letku kytketään tuohon 2.8:sin imusarjaan?

Aiemmin mulla on ollu tällänen välipalikka johon se letku on tullu,

Kaasari välipalikka

Nyt meinasin että en tuota välihärpäkettä laita tuohon uuteen imusarjaan. Haluisin samalla tavalla laittaa tuon systeemin kuin muillakin on :D

Koitin kattoo kuvia täältä ja tää nyt on paras kuva minkä löysin,

Lainattu kuva

Tuosta näkee että jarrutehostajalta lähtee letku imariin mut mihin kohtaa se muka siinä menee, pultin reikään? :D

Edit: Ymmärtääkseni tuo kyseinen letku toimii jonkulaisena alipaineletkuna?

Kuva imusarjasta:

mun 2.8 imusarja
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Tuossa keskimmäisessä kuvassa on tuollainen välipalikka.

Jos et jostakin syystä halua käyttää kummankaan mallista välipalikkaa, niin poraat vaan reiän imukammion päälle...vaikka kaasarin takapuolelle ja siihen kierretapilla kierteet ja siihen sopiva letkulähtö, essex V6 imusarjassa esimerkiksi on alipainelähtö tämän tyylisesti jo alunperin.

Mikäs ihmeen imusarja tuossa alimmassa kuvassa on :shock: :?: ihmeelliset imuaukot...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Noni, kiitoksia vastauksesta. Eli pääasia on että jarrutehostaja ottaa alipaineen imukammiosta?

Niin, tuon alimman kuvan 2.8 imusarjan just kävin eilen hakee. Sitä on siis joku muokannu ja koneistellu joskus, vissii rakenneltu jollekki toiselle kaasarille ihan. Eli se kappale mikä siin vieres on, nii se olis tarkotus laittaa tuohon imusarjaan paikalleen. Ja palauttaa tuo imari alkuperäseen kuntoon.

Edit: Nyt löyty 3.0 essexistä kuvia, niin se näyttäis olevan

tuosta
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Cologneis on kaikis vakiona toi välilaippa mistä lähtee alipaineletkut. Toi sun on uudempaa mallia ja vanhempi malli on tommonen
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin