Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Mk 1 -94 2.0 DOHC Scorpiossa hiukan täristi kardaani 100km/h nopeudesta ylöspäin, ja laakerikin piti vähän ääntä. Ostin klubilaiselta tilalle hyväkuntoisen akselin. Vaihdoin sen paikalleen. Nyt 80km/h nopeudesta alkaen tärisee todella kovaa, niinkuin ukkonen jyrisisi. Tärinä on tullut molemmilla kerroilla kardaanin takaosasta. Jos etupään kumilimppu täristäisi, niin se tuntuisi vaihdekepissä.
Onko asennuksessa voinut mennä jotain väärin, joka aiheuttaisi jyrinän?
Missä voi tasapainottaa kardaaneja, ja mitä suunnilleen maksaa?
Olisiko jollain tarjota oikeasti hyvää kardaania tilalle?
Onko varma että on kardaani, ite vaihtelin takavetareiden ulommat nivelet viimekesänä ku täristi satunnaisesti 80-120 vauhissa, ja ei todellakaan ollu "huomioitava" välys jos verrataan esim kuluneita focuksen vetrareita.
En oo ihan varma mikä alun perin tärisi, mutta ainaki nyt täristää kardaani ku vaihdoin sen Vanhasta meni se kumilätkä paskaksi irrotettaessa, joten sitäkään ei tarvii tarjota takasin ilman kumin vaihtoa ja siitä seuraavaa tasapainotusta.
Sama vika riesassa. En ole kerinny perehtymään nykyisen tärinään. Edellisessä oli perämurikan laippa irti, booritus väljä/väljistynyt sen takia?. Mutteri kyl oli kiinni, mutterin "alunen" prässätty laippaan joka oli irti!!(hieman miggi liimaa ensavux!!). Samoin karpaasin liuku kiristettiin, ettei päässy "elämään". Siihen loppu tärinä!! Kummatkin DOHC-sierroi.