apu olis tarpeen..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

maxellix
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Touko 2011, 20:19

apu olis tarpeen..

Viesti Kirjoittaja maxellix »

Elikkäs ostin eilen Tuommosen Ford taunus 1.6 GX Ja se oli huono lähtemään käyntiin niin tänään kävin hakemassa siihen uudet tulpat. Uudet tulpat ovat AP7FS Ja aikaisemman oli 6 lämpöarvolla. Laitoin kiinni mutta tuntui että huonommin käyntiin lähtee? :S Annoin koneen lämmetä pihalla tyhjäkäynnillä kun laitoin stereoita siihen ja sitten että sammutan sen ja kokeilen käynnistää sen uudestaan. Niin eipä enää lähtenyt. Niin pitkäään jaksoin kokeilla kunnes akku loppui. Nyt vähän jo jänskättää että tuliko ostettua täysi paska... Mitkähän sitä olis semmoset osat mitä kannattaisi uusia etttä olisi varma toimisempi? Sähköosia ajattelin jos saisi jostain halpoja ?
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

7 numeron NGK:t on melko kylmät, Taunuksen tulppa on joko 5 tai 6. Mutta on siellä muutakin vikaa kuin tulpat.
Perushuolto : kaasarin putsaus ja säätö, kärjet ja jakajan kansi, kondensaattori, tulpanjohdot.
Ford johtaa.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

iji-69 kirjoitti:7 numeron NGK:t on melko kylmät, Taunuksen tulppa on joko 5 tai 6. Mutta on siellä muutakin vikaa kuin tulpat.
Perushuolto : kaasarin putsaus ja säätö, kärjet ja jakajan kansi, kondensaattori, tulpanjohdot.
ja varmaan tohon listaan vielä sytkän säätö..

eikä taunuksessa voi olla mikään vakava vika jos ei meinaa käynnistyä,
ei nää mitään japsi kippoja ole.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
maxellix
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Touko 2011, 20:19

Viesti Kirjoittaja maxellix »

Äsken sain käyntiin kun annoin yön yli levätä. Niin pitkään se jaksoi siinä körryyttää paitsi kun taas sammutin niin ei halunnu lähtee enää käyntiin.. Ei edes antanut elon merkkiä -.- Huomenna kyllä tulee katkojan käret, kondensaattori, virranjakajankansi ja ilmanputsari :P Jospa se kohta heräis eloon. Bensan saannissa sillä ei ole kyllä mittään vikkaa. Venttiilitkin pitäs säätää kun tuntuuvat nakuttavan
maxellix
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Touko 2011, 20:19

Viesti Kirjoittaja maxellix »

Nyt on osat vaihdettu mutta kun starttaa käy käynnissä jotain 3 sekunttia ja sammuu uudestaan? Mikähän voi olla vikana? Sytytyksessä ehkä(kö)?
tollikka
Viestit: 49
Liittynyt: 05 Joulu 2010, 17:38
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja tollikka »

Puola voi olla hajalla, kato antaako kipinää sillon ku ei ees lupaile, ja koita kaataa pensaa kaasarista hiukan jos saattaisi ollakkin pensansaannissa.
Ei siellä isoa vikaa voi olla, itekki tappelin pitkän aikaa käynnistymisongelmien kanssa, ajotuksessa ei varmaan mitää vikaa ole jos käy hyvin silloin kun käy, tulpanjohotki on ainaki vähintään tarkistettava, eikä vaihtokaan varmaa pahitteeks olis.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Tämä varmaankin VV kaasarilla,
joka nyt ei ole kunnossa.

Imuilmavuotoja/kalvot sököt.
Ei saa kasoa,niinkuin pitäis.

Vois tosiaan kokeilla korkillista kaasariin,hörähtäiskö...
tanerock
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:19
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tanerock »

Herkko kerkis ensin :cry: Meinasin samaa, mites joutokäynninesto solenoidi? toimiiko, onx bensansuodatinta?. Mä heittäisin "juuttuva kurkkusen" mäkeen ja hankkisin kunnon Weberin. Alkuperäisessä bensa pumpussa myös "suodatin". En tiedä mikä oli, mul toimi AP7FS paremmin kuin AP6FS, jopa 8:n tulppa toimi. Kyllä AP6FS on oikea tulppa Taneen. :roll:
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Toistan taas itseäni,niinkuin usein.
VV kaasutin on äärimmäisen hyvä,kun se
on kunnossa.
Taitaa vaan nykypäivänä huoltosarjan saaminen
olla hiukan haasteellista. :)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Löysin tommoset sivut: http://www.fordmanuals.org/page-1046.html

Käviskö noi osat Taunuksen kaasariin: http://cgi.ebay.co.uk/ford-capri-cortin ... 3f0712af38
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

voin nimellistä korvausta vastaan luopua kaikista vv kaasareista.. joista yksi jopa käsiryypyllä..
ainakin toi käsiryypyllinen toimi viimeksi kun sillä tuli ajettua.. pari eiku viis.. eiku noin 10v sitten.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Herkko kirjoitti:Toistan taas itseäni,niinkuin usein.
VV kaasutin on äärimmäisen hyvä,kun se
on kunnossa.
Taitaa vaan nykypäivänä huoltosarjan saaminen
olla hiukan haasteellista. :)
Mä en oo saanu yhtään vv kaasutinta toimimaan kunnolla, kun vaihdoin sierraan weberin
kulutus tippu puolella ja tehot kolminkertaistu eli nyt löytyy ainaki 9hv :lol:
Jostain kumman syystä mun tallin seinässä on variable venturin muotonen monttu :roll:
Muistan jostain lukeneeni "Vuonna 1980 taunuksessa alettiin käyttää fordin surkeaa
muuttuvakurkkuista kaasutinta" :lol:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Lainaan taas tätä kulunutta,mutta niin oikeaa
wanhan Ford asentajan toteamusta:
"hyviä vehkeitä,kun osaa käyttää" :wink:

Aikoinaan ajoin about 150 tuhatta,KUNNOSSA olevalla
VV Taunuksella.
Ei mitään ongelmaa,ja taloudellisempi oli,
kun vanhempi normikaasari 1.6 Taunus.

Sitä varten VV aikoinaan kehitettiinkin,että
saadaan kulutusta pienemmäksi.
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Herkko kirjoitti:
Sitä varten VV aikoinaan kehitettiinkin,että
saadaan kulutusta pienemmäksi.
Ja sen jälkeen kun ne todettiin surkeiksi alettiin käyttää parempia
esim weber & pierburg :wink: :wink: :wink:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

taunus 78 kirjoitti:
Herkko kirjoitti:
Sitä varten VV aikoinaan kehitettiinkin,että
saadaan kulutusta pienemmäksi.
Ja sen jälkeen kun ne todettiin surkeiksi alettiin käyttää parempia
esim weber & pierburg :wink: :wink: :wink:

heeetkinen... pierupurkki on ooppeleitten juttu ja niissä pysyköön
ei nosteta pikku hairahdusta esiin.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin