apu olis tarpeen..
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
apu olis tarpeen..
Elikkäs ostin eilen Tuommosen Ford taunus 1.6 GX Ja se oli huono lähtemään käyntiin niin tänään kävin hakemassa siihen uudet tulpat. Uudet tulpat ovat AP7FS Ja aikaisemman oli 6 lämpöarvolla. Laitoin kiinni mutta tuntui että huonommin käyntiin lähtee? :S Annoin koneen lämmetä pihalla tyhjäkäynnillä kun laitoin stereoita siihen ja sitten että sammutan sen ja kokeilen käynnistää sen uudestaan. Niin eipä enää lähtenyt. Niin pitkäään jaksoin kokeilla kunnes akku loppui. Nyt vähän jo jänskättää että tuliko ostettua täysi paska... Mitkähän sitä olis semmoset osat mitä kannattaisi uusia etttä olisi varma toimisempi? Sähköosia ajattelin jos saisi jostain halpoja ?
ja varmaan tohon listaan vielä sytkän säätö..iji-69 kirjoitti:7 numeron NGK:t on melko kylmät, Taunuksen tulppa on joko 5 tai 6. Mutta on siellä muutakin vikaa kuin tulpat.
Perushuolto : kaasarin putsaus ja säätö, kärjet ja jakajan kansi, kondensaattori, tulpanjohdot.
eikä taunuksessa voi olla mikään vakava vika jos ei meinaa käynnistyä,
ei nää mitään japsi kippoja ole..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Äsken sain käyntiin kun annoin yön yli levätä. Niin pitkään se jaksoi siinä körryyttää paitsi kun taas sammutin niin ei halunnu lähtee enää käyntiin.. Ei edes antanut elon merkkiä -.- Huomenna kyllä tulee katkojan käret, kondensaattori, virranjakajankansi ja ilmanputsari Jospa se kohta heräis eloon. Bensan saannissa sillä ei ole kyllä mittään vikkaa. Venttiilitkin pitäs säätää kun tuntuuvat nakuttavan
Puola voi olla hajalla, kato antaako kipinää sillon ku ei ees lupaile, ja koita kaataa pensaa kaasarista hiukan jos saattaisi ollakkin pensansaannissa.
Ei siellä isoa vikaa voi olla, itekki tappelin pitkän aikaa käynnistymisongelmien kanssa, ajotuksessa ei varmaan mitää vikaa ole jos käy hyvin silloin kun käy, tulpanjohotki on ainaki vähintään tarkistettava, eikä vaihtokaan varmaa pahitteeks olis.
Ei siellä isoa vikaa voi olla, itekki tappelin pitkän aikaa käynnistymisongelmien kanssa, ajotuksessa ei varmaan mitää vikaa ole jos käy hyvin silloin kun käy, tulpanjohotki on ainaki vähintään tarkistettava, eikä vaihtokaan varmaa pahitteeks olis.
Herkko kerkis ensin Meinasin samaa, mites joutokäynninesto solenoidi? toimiiko, onx bensansuodatinta?. Mä heittäisin "juuttuva kurkkusen" mäkeen ja hankkisin kunnon Weberin. Alkuperäisessä bensa pumpussa myös "suodatin". En tiedä mikä oli, mul toimi AP7FS paremmin kuin AP6FS, jopa 8:n tulppa toimi. Kyllä AP6FS on oikea tulppa Taneen.
Löysin tommoset sivut: http://www.fordmanuals.org/page-1046.html
Käviskö noi osat Taunuksen kaasariin: http://cgi.ebay.co.uk/ford-capri-cortin ... 3f0712af38
Käviskö noi osat Taunuksen kaasariin: http://cgi.ebay.co.uk/ford-capri-cortin ... 3f0712af38
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Mä en oo saanu yhtään vv kaasutinta toimimaan kunnolla, kun vaihdoin sierraan weberinHerkko kirjoitti:Toistan taas itseäni,niinkuin usein.
VV kaasutin on äärimmäisen hyvä,kun se
on kunnossa.
Taitaa vaan nykypäivänä huoltosarjan saaminen
olla hiukan haasteellista.
kulutus tippu puolella ja tehot kolminkertaistu eli nyt löytyy ainaki 9hv
Jostain kumman syystä mun tallin seinässä on variable venturin muotonen monttu
Muistan jostain lukeneeni "Vuonna 1980 taunuksessa alettiin käyttää fordin surkeaa
muuttuvakurkkuista kaasutinta"
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Lainaan taas tätä kulunutta,mutta niin oikeaa
wanhan Ford asentajan toteamusta:
"hyviä vehkeitä,kun osaa käyttää"
Aikoinaan ajoin about 150 tuhatta,KUNNOSSA olevalla
VV Taunuksella.
Ei mitään ongelmaa,ja taloudellisempi oli,
kun vanhempi normikaasari 1.6 Taunus.
Sitä varten VV aikoinaan kehitettiinkin,että
saadaan kulutusta pienemmäksi.
wanhan Ford asentajan toteamusta:
"hyviä vehkeitä,kun osaa käyttää"
Aikoinaan ajoin about 150 tuhatta,KUNNOSSA olevalla
VV Taunuksella.
Ei mitään ongelmaa,ja taloudellisempi oli,
kun vanhempi normikaasari 1.6 Taunus.
Sitä varten VV aikoinaan kehitettiinkin,että
saadaan kulutusta pienemmäksi.
Ja sen jälkeen kun ne todettiin surkeiksi alettiin käyttää parempiaHerkko kirjoitti:
Sitä varten VV aikoinaan kehitettiinkin,että
saadaan kulutusta pienemmäksi.
esim weber & pierburg
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
taunus 78 kirjoitti:Ja sen jälkeen kun ne todettiin surkeiksi alettiin käyttää parempiaHerkko kirjoitti:
Sitä varten VV aikoinaan kehitettiinkin,että
saadaan kulutusta pienemmäksi.
esim weber & pierburg
heeetkinen... pierupurkki on ooppeleitten juttu ja niissä pysyköön
ei nosteta pikku hairahdusta esiin..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..