apu olis tarpeen..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

ft79 kirjoitti:
taunus 78 kirjoitti:
Herkko kirjoitti:
Sitä varten VV aikoinaan kehitettiinkin,että
saadaan kulutusta pienemmäksi.
Ja sen jälkeen kun ne todettiin surkeiksi alettiin käyttää parempia
esim weber & pierburg :wink: :wink: :wink:

heeetkinen... pierupurkki on ooppeleitten juttu ja niissä pysyköön
ei nosteta pikku hairahdusta esiin.. :lol:
1.8 sierrassa on pierburg, mulla ollu nyt 3v 1.6 koneessa pierburg
käytössä ilman mitään ongelmia ja bensaa menee 6-7L sadalla :D
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

itte oon tullu siihen loppu tulokseen et kaikki kaasarit on uusina ihan hyviä/toimivia mutta väljistyneenä vain harvat ja yksinkertaiset kaasuttimet toimii edelleen!ja toinen asia on sen alumiiniseoksen syöpyminen!toiset kaasuttimet tuntys syöpyvän pienistäkin vesimääristä esim kohokammiossa ja toiset ei!itellä kyl loppu taunuksen kaasutin ongelmat ku vaihto efin tilalle :lol: tosin kaikkee muuta sit on ollu tarpeeks siinäkin!tyhjäkäynti säädin kenkkuillut yms pikku sähkö vikoja!
taunus is my obsession!
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Herkko kirjoitti:Lainaan taas tätä kulunutta,mutta niin oikeaa
wanhan Ford asentajan toteamusta:
"hyviä vehkeitä,kun osaa käyttää" :wink:

Aikoinaan ajoin about 150 tuhatta,KUNNOSSA olevalla
VV Taunuksella.
Ei mitään ongelmaa,ja taloudellisempi oli,
kun vanhempi normikaasari 1.6 Taunus.

Sitä varten VV aikoinaan kehitettiinkin,että
saadaan kulutusta pienemmäksi.
Hyvä Herkko, pidä VV:n lippua korkealla. Täällä on ajettu vuodesta 1998 alkaen kahden VV-Taunuksen voimin kesät-talvet. Jos VV:ssä on kaikki kunnossa ja ennenkaikkea ryypyn säädöt kohdallaan, niin kyllä on miellyttävä kaasutin ajaa. Varsinkin automaatin kanssa VV on poikaa. Alakierrossitkeys on aivan toista luokkaa kuin kiinteäkurkkuisella kaasuttimella eikä sammu kylmäkään kone laitettaessa D päälle.
Vastaa Viestiin