Onko kellään kokemuksia coilovereista taunukseen?
Vm. 74 ja eteen olis halu laittaa korkeussäädettävät iskarit.
Mitä muutoksia olisi syytä tehdä samalla?
Yläpulttin (10mm) tilalle varmaankin 12mm.
Tarvitseeko alapäähän tehdä vahvistuksia...?
Tarviiko apujousia, eli jääkö jousi löysälle kun auton nostaa?
Iskareiden kanssa tulee -60mm jouset.
Taakse "tavallinen" lyhyt sportti iskari ja -40mm jouset.
Taunus coilover eteen
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Vakio alatukivarressa oleva iskarin alakiinnike ei oo suunniteltu kantamaan keulan painoa, joten sinne tarvii vahvistuksia tehdä. Eli hitsata vaikka joku levy tms siihen päälle mihin vakiojousi nojaa, ja tohon levyyn sitten coili tolpalle kiinnike.
Tai jotain vastaavaa, mutta tosiaan se iskarinkiinnike ei tuu kestään sellasenaan tossa käytössä.
Tai jotain vastaavaa, mutta tosiaan se iskarinkiinnike ei tuu kestään sellasenaan tossa käytössä.
Tossa olis ihan fiksun olosesti toteutettu ratkaisu coilovereille ja saattas jopa kelvata suomen katsastusviranomaisillekkin...
http://retrorides.proboards.com/index.c ... 321&page=3
http://retrorides.proboards.com/index.c ... 321&page=3
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!
Taunus 2.0i -72
Taunus 2.0i -72
Mielestäni ei tuollaisenaan ole kovinkaan hyvä, ehdottomasti tuet myös noiden putkien sisäpäähän coiloverin juureen.Tomi kirjoitti:Tossa olis ihan fiksun olosesti toteutettu ratkaisu coilovereille ja saattas jopa kelvata suomen katsastusviranomaisillekkin...
http://retrorides.proboards.com/index.c ... 321&page=3
Ilman lisätukia tuo pultti taipuu ennen pitkää ja putkien hitsauksien juuresta tukivarsi murtuu.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70