Taunus coilover eteen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tuunari
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 23:47
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Taunus coilover eteen

Viesti Kirjoittaja Tuunari »

Onko kellään kokemuksia coilovereista taunukseen?
Vm. 74 ja eteen olis halu laittaa korkeussäädettävät iskarit.

Mitä muutoksia olisi syytä tehdä samalla?
Yläpulttin (10mm) tilalle varmaankin 12mm.
Tarvitseeko alapäähän tehdä vahvistuksia...?
Tarviiko apujousia, eli jääkö jousi löysälle kun auton nostaa?

Iskareiden kanssa tulee -60mm jouset.
Taakse "tavallinen" lyhyt sportti iskari ja -40mm jouset.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Vakio alatukivarressa oleva iskarin alakiinnike ei oo suunniteltu kantamaan keulan painoa, joten sinne tarvii vahvistuksia tehdä. Eli hitsata vaikka joku levy tms siihen päälle mihin vakiojousi nojaa, ja tohon levyyn sitten coili tolpalle kiinnike.

Tai jotain vastaavaa, mutta tosiaan se iskarinkiinnike ei tuu kestään sellasenaan tossa käytössä.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Tossa olis ihan fiksun olosesti toteutettu ratkaisu coilovereille ja saattas jopa kelvata suomen katsastusviranomaisillekkin...
http://retrorides.proboards.com/index.c ... 321&page=3
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Tomi kirjoitti:Tossa olis ihan fiksun olosesti toteutettu ratkaisu coilovereille ja saattas jopa kelvata suomen katsastusviranomaisillekkin...
http://retrorides.proboards.com/index.c ... 321&page=3
Mielestäni ei tuollaisenaan ole kovinkaan hyvä, ehdottomasti tuet myös noiden putkien sisäpäähän coiloverin juureen.

Ilman lisätukia tuo pultti taipuu ennen pitkää ja putkien hitsauksien juuresta tukivarsi murtuu.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Joo,ilmanmuuta sisäpuolelle tuki holkille! Mutta näin ei tartte mitään erikoisempia hitsauksia tukivarsiin tehdä,ainoastaan tuo holkki hepata kiinni ja esim. lattaan reikä,holkista läpi ja pisteillä kiinni sisäpuolelle tukivartta
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vastaa Viestiin