Bensa katoaa kaasarista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Bensa katoaa kaasarista

Viesti Kirjoittaja jryti »

Eli V6:sen 35 Solex hävittää bensat kohokammiosta. Yön jälkeen pitää sahata että saa bensaa. Ei tule ulkopuolelle....Eli mistä se sitten livahtaa karkuun?
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Re: Bensa katoaa kaasarista

Viesti Kirjoittaja ft79 »

jryti kirjoitti:Eli V6:sen 35 Solex hävittää bensat kohokammiosta. Yön jälkeen pitää sahata että saa bensaa. Ei tule ulkopuolelle....Eli mistä se sitten livahtaa karkuun?
löytyykö kaasarin ja imusarjan välistä bakeliitti levyä?
(toimii lämpöeristeenä)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Ei tarvi käyttää edes lämpimäksi. Käyntiin -> 10s käynnissä -> Heti perään lähtee käyntiin -> seuraavana aamuna kuiva..... Pääseekö valskaamaan jonkin suuttimen ohi kurkuun/imusarjaan?
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

En tiiä, mun Tanes ollu aina sama vika! Ihme juttu!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Epäilisin näin: polttoainepumpun kalvo voi olla toimiva mutta senverran väljä että ei jaksa pitää painetta, jolloin aine pääsee valumaan takaisin tankkin tehden alipaineen kaasariin ja tyhjentää kohokammion. Uusi pumppu tai sitten takaiskuventtiili lähelle kaasaria (en suosittele) mieluummin uusi pumppu, taitaa maksaa jotain 30€!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

No ei se bensa todellakaan pääse menemään tankkiinpäin takaisin, kohon neulaventtiilistä kulkee aine vain kaasariin päin...ja bensan pintakin on vaan n. puolessavälissä kohokammiota, ei se sieltä kyllä varmasti hyppää ylöspäin ja pakene takaisin tankkiin vaikka mikä olisi...

Minulla yhdessä Weberissä vuoti kiihdytyspumpun kalvon välistä kohokammion tyhjäksi imusarjan päälle, ei huomannut mistään koska vuoti niin hitaasti ja haihtui samantien varsinkin kuuman koneen päältä.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

mulla vähän samaa ropleemaa (38/38dgas),tai se tosin laskee suodattimen tyhjäks pumpun ja kaasarin välistä.ja "lämpösenä"ei meinaa ees täyttää suodatinta vaan pitää pientä helmeä suodattimen pohjalla
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

tauno82 kirjoitti:mulla vähän samaa ropleemaa (38/38dgas),tai se tosin laskee suodattimen tyhjäks pumpun ja kaasarin välistä.ja "lämpösenä"ei meinaa ees täyttää suodatinta vaan pitää pientä helmeä suodattimen pohjalla
No silloin on sulla bensapumppu finaalissa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Aiemmin mulla valskasi just tuon kiihdytyspumpun kalvon välistä imusarjalle. Vaihdoin kalvon, eikä vuoda enään. Mutta vaiva säilyi, eli tyhjentää kaasarin ja saa sahata kymmeniä sekunteja ennen kuin lupailee. Paitsi että ilmeisesti kiihdytyspumpussa on evästä, koska alussa yhdesti hörähtää, kunhan pumppaa kaasua.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Laittakaa sähköpumppu niin ei oo huolia tuommosesta.
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Janzamar kirjoitti:Laittakaa sähköpumppu niin ei oo huolia tuommosesta.
Joo, sähköpumppu on hyvä ja mahdollinen paineensäädin, et ei neulaventtiili ala "falskaamaan"...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Kaasarivehkeessä,ei ole sähköpumpusta
mitään hyötyä/iloa :)

Ja jrytille varsinkaan jos tekee MR.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Herkko kirjoitti:Kaasarivehkeessä,ei ole sähköpumpusta
mitään hyötyä/iloa :)

Ja rytille,varsinkaan jos tekee MR.
Olen eri mieltä! Mut museovehkeeseen ei tietenkää... Kaasarivehkeessä just sitä KUNNON pumppua tarvitaan :wink:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Syystä että?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Herkko kirjoitti:Syystä että?
Mul ei oo kumpakaa Taunus lähtenny ekalla käyntiin vähänkään pidemmän "seisonnan" jälkeen, mut jos on sähköbensapumppu, niin lähtee ensi startista! Eikös se ole etu jos mikä?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin