Bensa katoaa kaasarista
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Eiköhän ne vehkeet oo suunniteltu lähtemään käyntiin vaikka vähän seisoskin (eikä ny puhuta kuskin vehkeistä) jotes kun kaikki on kunnossa niin kyllä ne käyntiin lähteeMois kirjoitti:Joka ikisen koneen jouduin käynnistää "eetterillä". Ei lähtenny skootteri, ei ruohonleikkurit, eikä muutkaan koneet. Johtuu varmaan nykyisistä bensoista. Kyl ne sit käy hyvin ku saa käyntiin.
aerostart ja kaikki onnistuu tosin ei oo koskaan tarvinnu käyttää
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 28 Syys 2008, 21:05
- Paikkakunta: Pusula
Eetteri on aina hyvä apu, talven aikana kuivaa paikat, eikä heti taho lähtee toiminaan. Nissan Micra vissii ainoo, mikä saa seistä vaik 10 vuotta, ja heti lähtee käyntiin Toyota viel testaamatta, pihal meinaan 88 Carina vai mikä lie, ei oo käynny ku joskus syksyl. Micra tosiaan hörähti heti 3 vuoden seisokin jälkeen. Taunukset ei oo kyl koskaan noin hyvin lähtenny käyntiin, sori vaan...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tiesitös että antiikissa tästä olisi kivitetty....Taunukset ei oo kyl koskaan noin hyvin lähtenny käyntiin, sori vaan...
Eetteri on ihan hyvä pienissä määrin moottorin käynnistyksessä mutta hyvin tuhoisa esim kovissa pakkasissa.
Kyllä autojen ja muiden moottoreiden pitäisi käynnistyä ilman ongelmia niiden ollessa kunnossa.
On kyllä hyvin yleistä että taunusta saa sahata hetken. Nää kyky bensat on vielä sellaisia perkeleitä että tekevät pahaa kaikelle, näin oli jo edllisen 95 kohdalla.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Näkyy bensa pysyvän kaasarissa. eli ei ole ongelma siinä. Viikon seisonnan jälkeen 22mm oli bensaa kohokammiossa.
Mutta temppuilu jatkuu. Kylmänä käynnistyi (tuntui käyvän tosi rikkaalla), annoin lämmitä ja ajoin tallista ulos. Pihalle sammui ja käynnistyi heikosti ja kun käynnistyi niin ei käynyt tyhjäkäyntiä. Kaasariin kurkatessa huomasin ainakin että imuläpät oli auki -> olisiko niin että imuläppien ollessa auki ei käy tyhjäkäyntiä...
Mutta temppuilu jatkuu. Kylmänä käynnistyi (tuntui käyvän tosi rikkaalla), annoin lämmitä ja ajoin tallista ulos. Pihalle sammui ja käynnistyi heikosti ja kun käynnistyi niin ei käynyt tyhjäkäyntiä. Kaasariin kurkatessa huomasin ainakin että imuläpät oli auki -> olisiko niin että imuläppien ollessa auki ei käy tyhjäkäyntiä...
Tarkotat imuläpillä "ryyppyläppiä"? Pitäskö siitä vaan kääntää tyhjäkäynnin ilmaruuvia enemmän auki? Solex-kaasariko siinä on?jryti kirjoitti:Näkyy bensa pysyvän kaasarissa. eli ei ole ongelma siinä. Viikon seisonnan jälkeen 22mm oli bensaa kohokammiossa.
Mutta temppuilu jatkuu. Kylmänä käynnistyi (tuntui käyvän tosi rikkaalla), annoin lämmitä ja ajoin tallista ulos. Pihalle sammui ja käynnistyi heikosti ja kun käynnistyi niin ei käynyt tyhjäkäyntiä. Kaasariin kurkatessa huomasin ainakin että imuläpät oli auki -> olisiko niin että imuläppien ollessa auki ei käy tyhjäkäyntiä...
Ryyppy kun on päällä, niin sehän pitää myös kaasuläppää väkisin auki jonkun verran ja kun ryyppy menee pois päältä, sulkeutuu myös kaasuläppä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98