Bensa katoaa kaasarista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Jaa,empä tiiä,kyl oma käyntiin aina lähteny.

Jos joskus vähä kauemmin startannu "seisonnan"jälkeen,
niin en ole pälliä levittänyt ja menettänyt toivoa tulevaisuuteen. :)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Eetteriä joutuu nykyään käyttää koneen ku koneen käynnistykses, naisii en nyt kuitenkaa tarkota, vaik nekii vois tietyst eetteril "hurmata" ;)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Että eetteriä,hui.
Empä ole kokeillut etes Ransittiin. :shock:

Siellä etelässä laitteet käynnistyy vissiin
vähän huonommin. :wink:

No jeba,lähti taas topic "vähän"lapasesta...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Joka ikisen koneen jouduin käynnistää "eetterillä". Ei lähtenny skootteri, ei ruohonleikkurit, eikä muutkaan koneet. Johtuu varmaan nykyisistä bensoista. Kyl ne sit käy hyvin ku saa käyntiin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Ftw-
Viestit: 58
Liittynyt: 21 Loka 2010, 13:26
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ftw- »

Mois kirjoitti:Joka ikisen koneen jouduin käynnistää "eetterillä". Ei lähtenny skootteri, ei ruohonleikkurit, eikä muutkaan koneet. Johtuu varmaan nykyisistä bensoista. Kyl ne sit käy hyvin ku saa käyntiin.
Eiköhän ne vehkeet oo suunniteltu lähtemään käyntiin vaikka vähän seisoskin (eikä ny puhuta kuskin vehkeistä) jotes kun kaikki on kunnossa niin kyllä ne käyntiin lähtee
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

aerostart ja kaikki onnistuu :lol: tosin ei oo koskaan tarvinnu käyttää
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

aerostart ja kaikki onnistuu tosin ei oo koskaan tarvinnu käyttää
luin että aerostar ne kyl lähtee käyntiin aika hyvin :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
ikiliikkuja
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Syys 2008, 21:05
Paikkakunta: Pusula

Viesti Kirjoittaja ikiliikkuja »

Omassa Tanessa vika oli haurastuneessa bensaletkussa ennen bensapumppua, sieltä haihtu yön aikana niin ettei lähtenyt käymään ilman huikkaa imusarjaan :D
ex 2.0 gt -72
ex 20m ht -66
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Eetteri on aina hyvä apu, talven aikana kuivaa paikat, eikä heti taho lähtee toiminaan. Nissan Micra vissii ainoo, mikä saa seistä vaik 10 vuotta, ja heti lähtee käyntiin ;) Toyota viel testaamatta, pihal meinaan 88 Carina vai mikä lie, ei oo käynny ku joskus syksyl. Micra tosiaan hörähti heti 3 vuoden seisokin jälkeen. Taunukset ei oo kyl koskaan noin hyvin lähtenny käyntiin, sori vaan...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Taunukset ei oo kyl koskaan noin hyvin lähtenny käyntiin, sori vaan...
Tiesitös että antiikissa tästä olisi kivitetty.... :lol:

Eetteri on ihan hyvä pienissä määrin moottorin käynnistyksessä mutta hyvin tuhoisa esim kovissa pakkasissa.
Kyllä autojen ja muiden moottoreiden pitäisi käynnistyä ilman ongelmia niiden ollessa kunnossa.

On kyllä hyvin yleistä että taunusta saa sahata hetken. Nää kyky bensat on vielä sellaisia perkeleitä että tekevät pahaa kaikelle, näin oli jo edllisen 95 kohdalla.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Temppuilu jatkuu. Alkoi taas temppuilemaan samalla tavalla kuin aiemmin, kun oli neulaventtiili jumissa: käy hetken ja samahtaa.

Kai se on pakko käyttää kaasari vielä kerran auki ja kokeilla toisella bensapumpulla... Nyppii....
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taas yks auto käynnistetty eetterillä, ei muuten lähtenny, ja eetterillä hörähti heti ja jaäi käymään :lol: Suosittelen. Motonetististä ostannu, merkki tuntematon, mut hyvää ainetta :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Näkyy bensa pysyvän kaasarissa. eli ei ole ongelma siinä. Viikon seisonnan jälkeen 22mm oli bensaa kohokammiossa.

Mutta temppuilu jatkuu. Kylmänä käynnistyi (tuntui käyvän tosi rikkaalla), annoin lämmitä ja ajoin tallista ulos. Pihalle sammui ja käynnistyi heikosti ja kun käynnistyi niin ei käynyt tyhjäkäyntiä. Kaasariin kurkatessa huomasin ainakin että imuläpät oli auki -> olisiko niin että imuläppien ollessa auki ei käy tyhjäkäyntiä...
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jryti kirjoitti:Näkyy bensa pysyvän kaasarissa. eli ei ole ongelma siinä. Viikon seisonnan jälkeen 22mm oli bensaa kohokammiossa.

Mutta temppuilu jatkuu. Kylmänä käynnistyi (tuntui käyvän tosi rikkaalla), annoin lämmitä ja ajoin tallista ulos. Pihalle sammui ja käynnistyi heikosti ja kun käynnistyi niin ei käynyt tyhjäkäyntiä. Kaasariin kurkatessa huomasin ainakin että imuläpät oli auki -> olisiko niin että imuläppien ollessa auki ei käy tyhjäkäyntiä...
Tarkotat imuläpillä "ryyppyläppiä"? Pitäskö siitä vaan kääntää tyhjäkäynnin ilmaruuvia enemmän auki? Solex-kaasariko siinä on?
Ryyppy kun on päällä, niin sehän pitää myös kaasuläppää väkisin auki jonkun verran ja kun ryyppy menee pois päältä, sulkeutuu myös kaasuläppä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin