2.8 käyntivika

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

kiljukake
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 23:57
Paikkakunta: hämeenlinna

2.8 käyntivika

Viesti Kirjoittaja kiljukake »

eli 2 ja 3 pytyt pimeenä eli rytkyttää 4 ja kone on jostain 70 luvun granadasta otettu kaasari malli.tulpat vaihdettu,jakajan kansi vaihdettu,tulpanjohdot vaihdettu ja ei vaan herää..
onko jollakulla ideoita asian suhteen???alkaa oleen ranteetaukilyijykynällä meininkiä pikkuhiljaa kun ei vikaa löydy :evil:

041-7753250 saa soitella tai laittaa viestiä jos ei tänne jaksa näpytellä.
taunus 2d vm:74
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Oletkos tarkistanut venttiilien välykset, ettei vaan kanna? Jos välykset kunnossa, niin saattaa olla venttiilit palaneet.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
kiljukake
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 23:57
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kiljukake »

on tarkistettu ja puristuksetkin on hyvät....loppuu vaan ideat kesken.
taunus 2d vm:74
ozzie
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 20:56
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja ozzie »

Mites tulpat? Minkä väriset?

Ite taistelin kutoskoneen kaa ku ei meinannu käyä kaikil, ni kaasarissa oli "jotain" häikkää, sai aivan liikaa soppaa jolloin hävis tulpista kipinä.
Sunbeam imp '70
kiljukake
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 23:57
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kiljukake »

oon miettiny tota kaasaria kyllä mutta 1 pytty on täysillä mukana kyllä ni tuntuis vähän oudolta et 2 ja 3 vaan vaikuttais...
taunus 2d vm:74
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

Virranjakajan akseli kiero... Kärjet ei aukee... Ei kipinää... ???
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
kiljukake
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 23:57
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kiljukake »

kärjetön sytkä...
taunus 2d vm:74
kiljukake
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 23:57
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kiljukake »

ja antaa kipinän,on testattu 3 eri tulpalla
taunus 2d vm:74
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

imusarja vuotaa kannen ja sarjan välistä.omassa kutosessa teki samoin mutta yhessä pytyssä vaan.konetta purkaessa tuo vika tuli selväksi,oli tiiviste tullu laitettua huonosti paikalleen
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
kiljukake
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 23:57
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kiljukake »

purin tossa päivän päätteeks vielä imusarjan pois ja tiiviste oli ehjä...vaihtoehtona enää kansipahvi menny palotilojen välistä mikä kyllä tuntuu kanssa erikoiselta koska puristukset on hyvät.
taunus 2d vm:74
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

syttyjärjestys varmaanki varmistettu?
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

mulla oli samat oireet ja nokka-akseli oli kulunut
ammattikorjaajan diagnoosi oli "vaeltava venttiilivika" :lol:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

jos kerran meinaat kannekki käyttää pois niin eikö se ole sitten sama nostaa kone kokonaan keulilta pois ja pistää mosa osiksi ja tarkistaa että alakertaki on vielä kunnossa ja samalla putsata vuosien mönjät koneesta pois
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Vastaa Viestiin