Vielä kansien koodeista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vielä kansien koodeista

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Tarkistin asian jo aikasemmasta keskustelusta mutta varmistelen vaan: 2.3 uusissa 114hp kansissa siis lukee "A9" pakoaukon vierssä, ja tää kuvan mukainen missä "AN" on vanha 108-koninen?

Kuva
-71 Coupe GT
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

onks noi ne mun myymät kannet? :oops:

a9 on tosiaan 114hv kannet.. ja noi on 108hv mitähän eroa kansissa on?
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Nämähän ne...

Jos oon oikein ymmärtäny, niin venttiilien koot on eri, ja olisko kanavat vähän paremmat tms.? Viisaammat kertokoon.
-71 Coupe GT
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Jukkis kirjoitti:Nämähän ne...

Jos oon oikein ymmärtäny, niin venttiilien koot on eri, ja olisko kanavat vähän paremmat tms.? Viisaammat kertokoon.
jos ne on vääränlaiset niin voin ostaa takasin :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

kansi/imusarja

Viesti Kirjoittaja Pj »

114hv:en koneen imusarjakin on erilainen eli jos vaihtaa 114hv kannet, niin pitää vaihtaa imusarjakin.
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

tanari kirjoitti: jos ne on vääränlaiset niin voin ostaa takasin :roll:
Nääh, kyllä noillekin käyttöä keksitään. :wink:
Eikä mulla olis ollu uudemmille imusarjaa muutenkaan...
-71 Coupe GT
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja janipuum »

A9:llä merkatut kannet on samoilla venttiileillä kuin mitä nuo vanhat 2.6 koneen kannet. Olsikohan toinen venttiileistä ollut jopa isompi kuin 2.6... Kaverin tallissa vertailtiin noita kun mulla oli A9:t ja kaverilla 2.6:n... Mutta mitäs eroa noissa imusarjoissa oikein on??? Mulla ei nimittäin oo tuohon imusarjaa :(
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

tosta imukansi jutusta.. mites helkkaris sitten toi 2.3 kansi sopi 2.8 koneeseen? mikäs ero niillä imukansilla mukamas on? :?
matalan pudjetin kulkineet...
veeqs
Viestit: 440
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Eikait niissä isoja eroja ole.
2.3 imusarjassa pienemmät kanavat ja riippuen mistä koneesta lämmitys vedellä tai uudemmat pakokaasuilla.
Paikoilleen ne kyllä menevät ristiin.
Itsellä on 2.3 sarja 2.8:ssa kiinni ja kylläkait se toimii.

Talvella vain jäätyminen ongelma kun ei ole ruisku kansissa pakokaasun kierrätystä, niin ei imusarjakaan lämpiä, mutta aina ei voi voittaa :)
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
Vastaa Viestiin