Pallonivelistä ja puslista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Pallonivelistä ja puslista

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Olsi tarkotus tohon museoprojektiin laittaa uudet nivelet eteen, siis kaikki.
Puslia ei tahdo löytää(73) , eli ei niitä kolmio-puslia. Eikä ihan vanhintakaan mallia.

Sitten yläpallot. Nehän on niitattu ylätukivarteen. Tuleeko siis uudessa koko paketti mukana vai pitääkö porata vanhat niitit auki jne.

Jos jollain hyllyssä uusia puslia, ylä- ja alapalloniveliä, niin saa kaupata!
Sedan GT '73
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Niitit pitää porata auki, uudet pulteilla...
Oldcarsilta saattaa löytyä niitä kolmiopuslia???
Joo, löytyy Oldcarsilta niitä puslia: http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm ... ic&exact=1

http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm ... ic&exact=1
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Palloniveliä saa edukkaasti ihan motonetistä, on jopa varaa valita halpojen tarvikenivelien ja sitten joidenkin vähän kalliimpien välillä. Jos mahtuu rälläkällä sohimaan niin ne niitit lähtee hyvin kun rälläköi sen kannan pois ja hakkaa tuurnalla.
-71 Coupe GT
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

On se vähän ahdas paikka rälläköidä, mut kuis pitkälle tässä tapauksessa olikaan tuo auto purettuna...? Muistaakseni yks niistä nastoista on pirun hankala rälläköidä. Onnistuiskohan isolla laipalla tms.? Viime kesänä todistin vieressä kun isällä aukes ranne ihan valtimon vierestä kun yhestä Taunuksesta noita räplättiin :?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jukkis kirjoitti:Palloniveliä saa edukkaasti ihan motonetistä, on jopa varaa valita halpojen tarvikenivelien ja sitten joidenkin vähän kalliimpien välillä. Jos mahtuu rälläkällä sohimaan niin ne niitit lähtee hyvin kun rälläköi sen kannan pois ja hakkaa tuurnalla.
Kannattaa ostaa niitä kalliimpia niveliä, multa meni halvasta se kumi paskaksi yhden talven aikana. Kalliimmissa on se kumikin parempaa materiaalia.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Noita kumejakin saa muuten tarvikkeena, makso 2e/kpl.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Joo etupalkki on irti paloina.
Mistä Taco niitä pelkkiä kumeja saa?
Sedan GT '73
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Onhan niitä nivelien kumeja tarvikeliikkeissä irtona
vaikka minkä kokoisia,tai ainakin pitäisi olla.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Helvetin huonoa kumia nykyään noi kaikki suojakumit! Hammastangon suojakumitkaan ei kestä yhtä talvea pidempään... Ne ei kertakaikkiaan kestä pakkasta.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Toista se oli ennenvanhaan,mulla -82:ssa
ylä/alapallot kaikki alkuperäisiä,ei yhtään
kumia sökönä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Edellinen ja tämä viesti Herkon,
mutta järjestelmä ei pidä "sisällä". :roll:
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mullakin oli kaikki originaalit nivelet kun ostin ton oman Tanen -88 vuonna ja minä hölmö vaihdoin kaikki nivelet ja puslat. Varmaan ois vieläkin alkuperäset pallot kunnossa jos en ois vaihtannu niitä. Raidetangon päät on ainoat nivelet mitä en oo koskaan vaihtannu!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Nuo alkuperäiset tuntuu aika tiukoilta mutta kumit vaan rauskana. Vosihan tietysti sijouttaa vain kumeihien ja koittaa konttorilla.
Sedan GT '73
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No aivan turha niitä niveliä on vaihtaa jos ovat kunnossa. Ihan tarvikeliikkeestä saa noita kumeja, ei muuta ku sellaset hakemaan. Jos ostat uudet nivelet niin ei ne kumit niissä välttämättä ole sen paremmat. Ittelläkin kun on vähän sellanen kuva jäänyt että nuo kumit (kaikissa) tahtoo olla melko surkeita nykyisin... :?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
veeqs
Viestit: 440
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Itse olen kanssa huomannut tarvike kumien heikot puolet. Joka katsastukseen niitä piti vaihtaa.
Sitten tutkittuani asiaa, keksin lisätä vaseliinia sinne kumin sisään, jolloin se suojakumi pullistuu eikä heti halkea siitä keskeltä mistä normaalisti.
Tämän jälkeen on tarvike kumit ruvenneet kestään. Alkuperäiset kumit olisi parhaat, ne ei missään vaiheessa mene littiin, eikä täten murru siitä saumasta.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
Vastaa Viestiin