Sivu 1/7

Pallonivelistä ja puslista

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 17:11
Kirjoittaja Sumu
Olsi tarkotus tohon museoprojektiin laittaa uudet nivelet eteen, siis kaikki.
Puslia ei tahdo löytää(73) , eli ei niitä kolmio-puslia. Eikä ihan vanhintakaan mallia.

Sitten yläpallot. Nehän on niitattu ylätukivarteen. Tuleeko siis uudessa koko paketti mukana vai pitääkö porata vanhat niitit auki jne.

Jos jollain hyllyssä uusia puslia, ylä- ja alapalloniveliä, niin saa kaupata!

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 17:31
Kirjoittaja Mois
Niitit pitää porata auki, uudet pulteilla...
Oldcarsilta saattaa löytyä niitä kolmiopuslia???
Joo, löytyy Oldcarsilta niitä puslia: http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm ... ic&exact=1

http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm ... ic&exact=1

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 00:44
Kirjoittaja Jukkis
Palloniveliä saa edukkaasti ihan motonetistä, on jopa varaa valita halpojen tarvikenivelien ja sitten joidenkin vähän kalliimpien välillä. Jos mahtuu rälläkällä sohimaan niin ne niitit lähtee hyvin kun rälläköi sen kannan pois ja hakkaa tuurnalla.

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 10:13
Kirjoittaja Taco
On se vähän ahdas paikka rälläköidä, mut kuis pitkälle tässä tapauksessa olikaan tuo auto purettuna...? Muistaakseni yks niistä nastoista on pirun hankala rälläköidä. Onnistuiskohan isolla laipalla tms.? Viime kesänä todistin vieressä kun isällä aukes ranne ihan valtimon vierestä kun yhestä Taunuksesta noita räplättiin :?

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 15:41
Kirjoittaja Mois
Jukkis kirjoitti:Palloniveliä saa edukkaasti ihan motonetistä, on jopa varaa valita halpojen tarvikenivelien ja sitten joidenkin vähän kalliimpien välillä. Jos mahtuu rälläkällä sohimaan niin ne niitit lähtee hyvin kun rälläköi sen kannan pois ja hakkaa tuurnalla.
Kannattaa ostaa niitä kalliimpia niveliä, multa meni halvasta se kumi paskaksi yhden talven aikana. Kalliimmissa on se kumikin parempaa materiaalia.

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 21:27
Kirjoittaja Taco
Noita kumejakin saa muuten tarvikkeena, makso 2e/kpl.

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 21:45
Kirjoittaja Sumu
Joo etupalkki on irti paloina.
Mistä Taco niitä pelkkiä kumeja saa?

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 01:10
Kirjoittaja Herkko
Onhan niitä nivelien kumeja tarvikeliikkeissä irtona
vaikka minkä kokoisia,tai ainakin pitäisi olla.

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 01:15
Kirjoittaja Mois
Helvetin huonoa kumia nykyään noi kaikki suojakumit! Hammastangon suojakumitkaan ei kestä yhtä talvea pidempään... Ne ei kertakaikkiaan kestä pakkasta.

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 05:49
Kirjoittaja Vieras
Toista se oli ennenvanhaan,mulla -82:ssa
ylä/alapallot kaikki alkuperäisiä,ei yhtään
kumia sökönä.

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 05:51
Kirjoittaja Vieras
Edellinen ja tämä viesti Herkon,
mutta järjestelmä ei pidä "sisällä". :roll:

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 11:41
Kirjoittaja Mois
Mullakin oli kaikki originaalit nivelet kun ostin ton oman Tanen -88 vuonna ja minä hölmö vaihdoin kaikki nivelet ja puslat. Varmaan ois vieläkin alkuperäset pallot kunnossa jos en ois vaihtannu niitä. Raidetangon päät on ainoat nivelet mitä en oo koskaan vaihtannu!

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 11:48
Kirjoittaja Sumu
Nuo alkuperäiset tuntuu aika tiukoilta mutta kumit vaan rauskana. Vosihan tietysti sijouttaa vain kumeihien ja koittaa konttorilla.

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 12:32
Kirjoittaja Taco
No aivan turha niitä niveliä on vaihtaa jos ovat kunnossa. Ihan tarvikeliikkeestä saa noita kumeja, ei muuta ku sellaset hakemaan. Jos ostat uudet nivelet niin ei ne kumit niissä välttämättä ole sen paremmat. Ittelläkin kun on vähän sellanen kuva jäänyt että nuo kumit (kaikissa) tahtoo olla melko surkeita nykyisin... :?

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 15:18
Kirjoittaja veeqs
Itse olen kanssa huomannut tarvike kumien heikot puolet. Joka katsastukseen niitä piti vaihtaa.
Sitten tutkittuani asiaa, keksin lisätä vaseliinia sinne kumin sisään, jolloin se suojakumi pullistuu eikä heti halkea siitä keskeltä mistä normaalisti.
Tämän jälkeen on tarvike kumit ruvenneet kestään. Alkuperäiset kumit olisi parhaat, ne ei missään vaiheessa mene littiin, eikä täten murru siitä saumasta.