Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
taitaa olla käytännön syistä 4-2-1 miltei kaikissa, on suht ahdas tuoda alas asti neljällä putkella, usein siksi putket yhdistyvät puolittain jo ennen alas pääsyä.
tanari kirjoitti:2.8litrasessa sierrassa peltisarjalla(martelius) on ihan uskomaton vaikutus, ehkä paras "halpa" viritys siihen koneeseen.
komppaan tätä! pikkukoneessa ei suurta merkitystä, mutta kakskasi kärsii hengenahtaumasta vakio sarjoilla niin paljon, että peltisarjoilla kone vasta herää eloon.
En muista kuka mutta joku oli dynottanut ennen-jälkeen-tulokset kun vakiosarjoista vaihdettiin peltisarjoihin 2.8i koneessa, vakioilla 150hv ja peltisarjoilla 175hv. Että ei ihme jos persdynossakin tuntuu..
tuosta mun Taunuksen kakskasista on k-jet ruiskulla, portatulla imusarjalla ja martelius peltisarjoilla + putkistolla mitattu Sierras korissa 185hp kuulopuheiden mukaan.. vakio ruiskun nokka jne. nykyäänhän se on 38/38 DGAS Weberillä varustettuna.
Ensin 175 sitten 185 heppaa vakio koneesta .
Aamen.
Laittakaa nyt joku vielä paremmaksi.
Vaikka että ilmanputsari vaihdettu vapaavirtausmalliin
ja saatu 200 rikki.
Hitto minäkin haluan sellaisen vapaariputsarin jolla saa lisää 15hp:tä.Taitaa olla vain harvassa niitä.Jotkut jopa huononpiakin kuin alkuperäinen.Ainakin jos on uskominen testeihin.
En oo kyllä semmosta vakiokuntosta ikinä missään jarrutellut tai nähnyt jarrutettavan, ei hajuakaan mitä siellä todellisuudessa on, mutta tietääkseni sierra versiossa 150hv ja capri versiossa 160hv niillä valu kökkäreillä. Tehtaan ilmoituksia.
REPA kirjoitti:Hitto minäkin haluan sellaisen vapaariputsarin jolla saa lisää 15hp:tä.Taitaa olla vain harvassa niitä.Jotkut jopa huononpiakin kuin alkuperäinen.Ainakin jos on uskominen testeihin.
Suurinosa on huonompia kun meinaavat horia turhan lämmintä ilmaa sisäänsä.
Myös yleensä niissä on aika pieni pinta-ala suodattamassa verrattuna esim. uusien autojen paneeli suodattimiin.
Luhtis kirjoitti:En muista kuka mutta joku oli dynottanut ennen-jälkeen-tulokset kun vakiosarjoista vaihdettiin peltisarjoihin 2.8i koneessa, vakioilla 150hv ja peltisarjoilla 175hv. Että ei ihme jos persdynossakin tuntuu..
En oo kyllä semmosta vakiokuntosta ikinä missään jarrutellut tai nähnyt jarrutettavan, ei hajuakaan mitä siellä todellisuudessa on
Kannattaako tämmösiä edes huudella jos tietopohja on tuota luokkaa? Täältä foorumilta moni tuleva Frodisti/Taunustelia kumminkin hakee sitä tietoa ja jos jutut on tota luokkaa niin se ei lieneen kenenkään etu?