Sivu 3/5

Lähetetty: 29 Marras 2012, 09:57
Kirjoittaja Mois
Paussi kirjoitti:Minä kun tilasin tuon Weber 38/38 Dgms kaasarin Solexin 35/35 tilalle, niin Weberissä kaasuläppien vipu aukes päinvastaseen suuntaan toisin kuin Solexissa. No vaijeri piti vaan laittaa toiselta puolelta tulee ja tehä sille vaijerinsäädölle uus teline. Muuten oli sit aika kivuton asentaa :)
Mul taas kävi uus Weber suoraan Solexin tilalle :D Tosin siin Taunukses ei oo vivustoa ollenkaan, vaijeri menee suoraan kaasarille.

Lähetetty: 29 Marras 2012, 10:35
Kirjoittaja duster73
itse joskus laitoin taunukseen 1-kurkkuisen tilalle 2-kurkkuisen dgv:n,niin kaikki kävi oikeastaan suoraan.

Lähetetty: 29 Marras 2012, 11:05
Kirjoittaja 20m
Mois kirjoitti:
Paussi kirjoitti:Minä kun tilasin tuon Weber 38/38 Dgms kaasarin Solexin 35/35 tilalle, niin Weberissä kaasuläppien vipu aukes päinvastaseen suuntaan toisin kuin Solexissa. No vaijeri piti vaan laittaa toiselta puolelta tulee ja tehä sille vaijerinsäädölle uus teline. Muuten oli sit aika kivuton asentaa :)
Mul taas kävi uus Weber suoraan Solexin tilalle :D Tosin siin Taunukses ei oo vivustoa ollenkaan, vaijeri menee suoraan kaasarille.
Mun taunuksessapa ei ole vaijeria ollenkaan. Pelkkää vivustoa polkimelta kaasarille. :wink:

Lähetetty: 06 Joulu 2012, 15:31
Kirjoittaja fonzie
Ny on kaasari ollu paikallaan muutaman päivän ja hyvin pellaa. Vivusto kävi tosiaan suoraan, mutta se ei aukase aivan täysin läppiä. Tai jos säätää vaijerin siten, että aukasee, ni ei mee enää kunnolla kiinni asti vaan jää tyhjäkäynti aika isolle. Eli vähän pitää sitä modailla vielä.
Yks kyssäri ois vielä noista DGV:n suuttimista. Onko tietoa, minkä kokoiset suuttimet (kaikki) on ollut alunperin 1600GT-koneissa? Oisko samat, mitä perus 2-litrasissa? Vois lähtä hakemaan vielä sopivia suuttimia noiden alkuperäisten kautta.

Lähetetty: 06 Joulu 2012, 17:13
Kirjoittaja Riku
fonzie kirjoitti:Ny on kaasari ollu paikallaan muutaman päivän ja hyvin pellaa. Vivusto kävi tosiaan suoraan, mutta se ei aukase aivan täysin läppiä. Tai jos säätää vaijerin siten, että aukasee, ni ei mee enää kunnolla kiinni asti vaan jää tyhjäkäynti aika isolle. Eli vähän pitää sitä modailla vielä.
Yks kyssäri ois vielä noista DGV:n suuttimista. Onko tietoa, minkä kokoiset suuttimet (kaikki) on ollut alunperin 1600GT-koneissa? Oisko samat, mitä perus 2-litrasissa? Vois lähtä hakemaan vielä sopivia suuttimia noiden alkuperäisten kautta.
Kannattaa vilkaista, onko kaasarin ja vaijerin välinen tanko suorassa linjassa. Mulla jäi vähän vinoon vipu kun oli vaihdettu 1-kurkkusen Ford-kaasarin tilalle 2-k Weber ja vanhalla taakilla laitoin. Homman sai korjattua vinguttamalla imusarjaan tulevan kiinnikkeen pultinreikiä vähän soikeaksi.

Lähetetty: 06 Joulu 2012, 17:58
Kirjoittaja fonzie
Riku kirjoitti:
fonzie kirjoitti:Ny on kaasari ollu paikallaan muutaman päivän ja hyvin pellaa. Vivusto kävi tosiaan suoraan, mutta se ei aukase aivan täysin läppiä. Tai jos säätää vaijerin siten, että aukasee, ni ei mee enää kunnolla kiinni asti vaan jää tyhjäkäynti aika isolle. Eli vähän pitää sitä modailla vielä.
Yks kyssäri ois vielä noista DGV:n suuttimista. Onko tietoa, minkä kokoiset suuttimet (kaikki) on ollut alunperin 1600GT-koneissa? Oisko samat, mitä perus 2-litrasissa? Vois lähtä hakemaan vielä sopivia suuttimia noiden alkuperäisten kautta.
Kannattaa vilkaista, onko kaasarin ja vaijerin välinen tanko suorassa linjassa. Mulla jäi vähän vinoon vipu kun oli vaihdettu 1-kurkkusen Ford-kaasarin tilalle 2-k Weber ja vanhalla taakilla laitoin. Homman sai korjattua vinguttamalla imusarjaan tulevan kiinnikkeen pultinreikiä vähän soikeaksi.
Mulla näyttää olevan tuo vivusto kaikin puolin kiero. Huomasin jo asennellessa. Täytynee jostain yrittää hommata parempi aihio..

Lähetetty: 07 Joulu 2012, 01:02
Kirjoittaja taunusstyle
alkuperästen suuttimien koko on 122 ja kuutosien 145 tommoset on ainaki ollu omissa kaasareissa seos putkien kokoa en muista

Lähetetty: 12 Joulu 2012, 23:53
Kirjoittaja Paussi
Jatketaa nyt viel tätä Weeberi hommaa. Elikkä, kun ajelee surruttaa tanarilla niin esim. hitaammas vauhdissa tai kierrokset alhaalla, kun antaa napakasti kaasua niin se meinaa tukehtua. Tapahtuu sellanen "BOO" -ilmiö, mopo ajoista vaan muistan että se tarkotti usein sitä että saa liikaa ilmaa suhteessa bensaan. Eli olen tarkistanut niin hyvin kun pystyin, ettei ole ilmavuotoa itse kaasarissa tai alipaine puolella. Venttiilit on säädetty kohilleen ja sytytys on myös kohillaan. Kaasarin putsauksen jälkeen tuo ilmiö ei kadonnut mihinkään.

Muuten toimii kyllä ihan ok, mutta tosiaan kaasua saa käyttää todella tasaisesti ettei se pätkäse. Ja moottori lämpösenä tekee ihan samaa, kylmänä tekee tota pahemmin.

Tai voisiko vika olla kiihdytyspumpussa?

Pääsuuttimet ovat 165, ilmasuuttimet 185 ja tyhjäkäyntisuuttimet ovat kokoa 45.

Sellaisen erikoisuuden havaitsin kyllä kun ei vielä ollut minullakaan tietoa näistä kuvassa näkyvistä ruuveista että mikä niiden tarkotus on. Eli niitä tyhjäkäyntisuuttimien ruuveja kun avasi vähän vaan, niin tämä kuvailemani BOO -ilmiö katosi ja tuntu paljon tehokkaamalle muutenkin ja kaasua sai käyttää miten halusi. Eli bensa pääsi silloin virtaamaan tyhjäkäyntisuuttimien ohi? Sellaista silloin kokeilin.

Kuva

Lähetetty: 13 Joulu 2012, 00:22
Kirjoittaja fonzie
Hirveen isot ilmasuuttimet sulla on.. Ne ei kyllä vaikuta vasta kuin kovilla kierroksilla. Vaihtaisin ensiökurkun tyhjäkäyntisuuttimen isommaksi. Itellä on tuossa vakio 1600-koneessa ko. suutin kokoa 50. 45-koolla vastaavanlaiset oireet.

Lähetetty: 13 Joulu 2012, 00:53
Kirjoittaja vtormane
Pienet on tyhjäkäyntisuuttimet. 50-55 vois kokeilla.

Lähetetty: 13 Joulu 2012, 21:00
Kirjoittaja Paussi
vtormane kirjoitti:Pienet on tyhjäkäyntisuuttimet. 50-55 vois kokeilla.
Kiitos vastauksista, tuossa ei ole ensiö ja toisiokurkkuja. Molemmat läpät aukee yhtaikaa, tää on siis Weber Dgms kaasutin. Ehkä niitä ilmasuuttimia vois samalla ottaa pykälää pienemmät. Taitaa ollakin tuolla tallilla.

Ja juu kävin tänää Moposportista hakee nuo 50 ja 55 tyhjäkäyntisuuttimet, hyvä oli tietää että niissä vois vika olla. No aloin sit asentaa nii toisel puolel oliki isompi se suutin kooltaan, reiät oli molemmissa kyllä sen 45 mut toinen oli kooltaan paksumpi. Täytyy huomen käydä hakee sit viel sellaset paksummat nii saa kokeiltuu miten toimii. Se myyjäki siin meinas tiskillä et onko se just noin et toisel puolel on isompi ku toisel, muistin väärin ja sanoin et ne suuttimet on saman kokoset, prkl :D

Otin sit samal huoltosarjanki, saa samal senki puolen kuntoon :)

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 11:50
Kirjoittaja Paussi
Noniin nyt on tyhjäkäyntisuuttimetki 55 molemmat, kävin eilen vaihtamassa suuttimet oikeiksi moparissa. Nyt toimii taas eikä enää tee sitä ärsyttävää pätkäsyy, kiitos vielä kerran avusta jälleen :)

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 15:40
Kirjoittaja Mois
Paussi kirjoitti:Noniin nyt on tyhjäkäyntisuuttimetki 55 molemmat, kävin eilen vaihtamassa suuttimet oikeiksi moparissa. Nyt toimii taas eikä enää tee sitä ärsyttävää pätkäsyy, kiitos vielä kerran avusta jälleen :)
Oon ollu töissä Moparissa, Monipalvelu Ripatti. SLO:n heput kirjotti aina MOPAR kaikkien tarvikelaatikoiden päälle :lol: Anteeksi asiaan liittymätön kommentti :D

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 16:24
Kirjoittaja Paussi
Mois kirjoitti:
Paussi kirjoitti:Noniin nyt on tyhjäkäyntisuuttimetki 55 molemmat, kävin eilen vaihtamassa suuttimet oikeiksi moparissa. Nyt toimii taas eikä enää tee sitä ärsyttävää pätkäsyy, kiitos vielä kerran avusta jälleen :)
Oon ollu töissä Moparissa, Monipalvelu Ripatti. SLO:n heput kirjotti aina MOPAR kaikkien tarvikelaatikoiden päälle :lol: Anteeksi asiaan liittymätön kommentti :D
hehe no nii joo joo :D mä oon sanonu moposporttia aina mopariks, tunturi super sportilla sinne ekat kerrat kuljettiin :D

Lähetetty: 11 Kesä 2014, 22:48
Kirjoittaja ardhu
Taunuksesta hävis tyhjäkäynti. Putsasin tyhjäkäyntisuuttimet mutta ei apua. Pysyy käynnissä vain jos kiihdytyspumppu antaa bensaa. Ei ymmarra.. kesken ajon tupes temppuilee. Apuja?